Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jehovan todistajien raamattukurssi

mimmi76
25.06.2017 |

Mua on alkanut kiinnostaa uskon asiat ja tuli äsken tilattua tuo raamattukurssi, kun en ole oikein koskaan tuntenut raamattua eikä ole pahemmin kiinnostanutkaan. Onko kenellekään kokemuksia näistä raamattukursseista?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovilla on eri Raamattu kuin kristityillä. Ota oma ev.lut seurakunnan raamattusi mukaan ja tarkistapa ne kohdat joista tuolla puhutaan, on mielenkiintoisesti leikattu ja liimattu versio noilla opetuksessa.

Vierailija
2/25 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkäät jutustella ja jaaritella ja vastailla raamattukysymyksiin niin siitä vaan. Jos menet kokoukseen säännöllisesti niin ajattelevat että aiot liiittyä heihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yhden ainoan totuuden liike ja he itse siis vain voivat pelastua. Mieti todella tarkasti haluatko tulla aivopestyksi.

Tutustu kokemuksiin mitä täällä kerrotaan

https://veljesseura.org/foorumi/

sekä Johanneksen pojan sivustoon

http://johanneksenpoika.fi/

ja uskontojen uhrien sivustoon

http://www.uskontojenuhrientuki.fi/

Olen lapsuuteni ja nuoruuteni olemaan tuossa järjestössä, aikuisiällä olen eronnut.

Vierailija
5/25 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/25 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit ottaa esille kaikki raamatut mitä omistat, kirkkoraamattu jnejne. Todistajien raamatussa on Jumalan nimi Jehova palautettu alkuperäisille paikoilleen, muista raamatun käännöksistähän nimi on poistettu.

Hyvä että uskonasiat kiinnostavat sinua. Tutki raamattua yksin ja todistajien kanssa, sinä itse kyllä tiedät mihin uskot ja mihin et. Usko on tärkein ja oma omantunnon mukaan toimiminen. Aivopesua? Kyllä aikuinen ihminen osaa ajatella itse, ei asioita kaukosäätimellä näpäyttämällä omaksuta.

Kävi miten kävi, kannustan sinua tutkimaan raamattua :-) Älä anna ihmisten tai pelotella sinua vaan tee omat päätöksesi ja pyydä johdatusta. Kaikkea hyvää!

Vierailija
7/25 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa!! Silloin näet mitä Raamattu todella opettaa. Tsemppiä:)

Vierailija
8/25 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen raitista opetusta sansa.fi. Siinä käydään Raamattu läpi kannesta kanteen.

Vierailija
9/25 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitäpä googlella, mitä eroa on jehovantodistajilla ja kristillisillä liikkeillä.

Vierailija
10/25 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustelut ovat muuttuneet monesti milloin on Harmagedon tulossa

Tätähän ei edes olisi saanut ennustaa, sillä sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan ....

http://johanneksenpoika.fi/dokumentit/harmagedon.html

Jehovan todistajat eivät tunne historiaansa tai ne jotka tietävät kieltävät sen. Omat vanhempani väittää ettei vuotta 1975 ollut ennustettu Harmagedonin tulovuodeksi. Minä muistan toisin.

Aivopesu on toiminut heidän ja monen muun kohdalla. Vanha valo korvautuu uudella  valolla ja kaikki on hyvin.

Säälittää omat vanhemmat jotka ovat sokeasti uskoneet että paratiisi on just ovella, tähän ovat uskoneet jo 60 vuotta. Pidän tätä harhauttamisena ja vääränä profetiana. 

Jehovan todistajat eivät saa kyseenalaistaa mitään heidän opetuksia tai edes selvittää aikaisempia oppeja ja historiaa. Kriittinen ajattelu on kielletty,  pitää vain sokeasti uskoa ja luottaa. 

Vierailija
11/25 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sitten soi ovikelloni ja oven takana oli Jehovan todistaja. Juteltiin pari tuntia ja hän esitteli minulle raamattua. Hän kertoi, että Jehovan todistajista valehdellaan ja puhutaan paljon pahaa, koska monet eivät tunne heitä. Mutta jos useampi ihminen tuntisi heidät he oppisivat myös tuntemaan raamattua ja sen elämänohjeita. Hän jätti mulle kirjallisuutta ja lupasi tulla parin viikon päästä uudestaan, kun olen ensiksi kerennyt tutustua materiaaleihin. Oli tosi ystävällinen rouva.

Vierailija
12/25 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovantodistajuus tarkoittaa mm. seuraavia asioita:

- Odotat Harmagedonia, jota ei ole (vieläkään) tullut.

- Ei syntymäpäivien, joulun, pääsiäisen, itsenäisyyspäivän, isien-/äitienpäivien tai muidenkaan juhlapäivien viettoa.

- Et saa ajatella itse. Totuus (eli oppi) tulee Vartiotorniseuralta, ja sitä on myös noudatettava. Itsenäinen ajattelu on kielletty.

- Kierrät ovelta ovelle ja jaat järjestön kirjallisuutta. Tunteja täytyy saada tarpeeksi kasaan, muuten olet toimeton ja sinua halveksitaan.

- Et saa ottaa verensiirtoa. Vartiotorniseura odottaa sinun siis kuolevan, koska muuten sinulla ei ole mahdollisuuksia pelastua Harmagedonista.

- Kun joku seurakunnasta erotetaan tai hän päättää lähteä itse, et saa enää olla tekemisissä tuon henkilön kanssa. Kaikki yhteydenpito on katkaistava, etkä saa edes tervehtiä.

Tässä on vain muutamia esimerkkejä, luettelo on loputon. Mieti tarkkaan haluatko tällaisen elämän. Sivulla www.johanneksenpoika.fi on paljon sellaista tietoa Jehovan todistajista, josta Jehovan todistajat vaikenevat. En kiellä sinua tutkimasta Raamattua heidän kanssaan, mutta kannustan myös kriittiseen ajatteluun, jonka jälkeen voit miettiä kantaasi uudelleen.

Kaikkea hyvää sinulle.

Vierailija
13/25 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin kurssilla, mutta lemppasivat ulos, kun en ottanut mitään vastaan. Olisin halunnut puhua Jumalasta, mutta minun olisi pitänyt vain pitänyt uskoa kaikki mukisematta ilman mitään todisteita. Raamatunpätkiä sieltä täältä, täysin asiayhteydestä irrotettu ja niiden perusteella olisi pitänyt uskoa vaikka mitä, mistä Raamattu ei mitään puhu.

Kerroin heille mitä Jumala on minulle tehnyt ja he ihastelivat "uskoani", mutta ei heitä kiinnostanut puhua Jumalasta mitään. En todellakaan vängännyt mitään, mutta aivan kaikki olisi pitänyt vain ohittaa. En halunnut tarttua epäkohtiin, mutta mitään yhteistä ei löytynyt, vaikka uskon Jumalaan ja elän niin kuin Raamattu opettaa.

Eivät tunne Jumalaa eivätkä Raamattua. Luin kyllä kaikki lehtiset ja netistäkin luin opetusta lisää, mutta eihän ne olleet totta!

Tietenkin, jos et ole lukenut Raamattua, niin mistä voisit tietää pitääkö näiden jutut paikkansa.?!

Vierailija
14/25 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

#13 jatkaa

Ja olin kurssilla monta kuukautta.

Minä uskon, että totuus kestää tarkastelun, mutta he eivät uskoneet.

Vierailija
15/25 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene oman seurakuntasi työntekijän kanssa keskustelemaan tai jos paikkakunnallasi on kristillinen

kirjakauppa pyydä sieltä lukemista. En suosittele Jehova todistajiin liittymistä, opetus siellä ei ole Raamatun

mukaista. Totta kai ovat ystävällisiä kun yrittävät saada uusia jäseniä mutta suhtaudu kriittisesti opetuksiinsa.

Vierailija
16/25 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään jumalaa ei ole olemassa ja raamattu on pelkkä satukirja, täynnä nuotiotarinointia vuosisatojen varrelta. Mitä nopeammin ymmärrät tämän, sen parempi sinulle, ap, ja tietysti kaikille muillekin ketjuun kirjoittaneille.

Vierailija
17/25 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi entinen JT. Inhosin todistajissa teennäisyyttä ja sitä miten paljon joistakin ihmisistä puhuttiin pahaa. Muihin uskontoihin suhtauduttiin myös hyvin alentavasti. En koskaan ole uskonut Jehovan todistajien opetuksiin, enkä voinut ymmärtää jatkuvia oppimuutoksia, joita aina perusteltiin "uudella valolla". Kasteellakin kävin ihan vain pelkästä painostuksesta. Olin vain 11, enkä todellakaan ymmärtänyt kasteen merkitystä. Erosin 19-vuotiaana. Nyt saan elää ja päättää elämästäni itse, josta olen hyvin onnellinen.

Vierailija
18/25 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovan todistajat ovat täysin aivopestyjä, mutta eivät tietysti itse aivopestyjnä tunnista tilaansa. He toistavat papukaijana muilta kuulemiaan asioita, mutta eivät osaa ajatella itse. He sulkevat silmänsä kaikilta ikäviltä piirteiltä omassa uskonnossaan, muissa taas näkevät vain pahaa. Kysy heiltä, mikä heidän yhteisössään on huonoa. Jos he eivät pedofiili (esim. Australia) ym. ongelmista huolimatta näe mitään huonoa siellä, suosittelen pakenemaan kun vielä voit.

Vierailija
19/25 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mimmi76 kirjoitti:

Tänään sitten soi ovikelloni ja oven takana oli Jehovan todistaja. Juteltiin pari tuntia ja hän esitteli minulle raamattua. Hän kertoi, että Jehovan todistajista valehdellaan ja puhutaan paljon pahaa, koska monet eivät tunne heitä. Mutta jos useampi ihminen tuntisi heidät he oppisivat myös tuntemaan raamattua ja sen elämänohjeita. Hän jätti mulle kirjallisuutta ja lupasi tulla parin viikon päästä uudestaan, kun olen ensiksi kerennyt tutustua materiaaleihin. Oli tosi ystävällinen rouva.

Näissä kannattaa aina kysyä, että mitä Jehovan todistajista itse asiassa valehdellaan.

Vierailija
20/25 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy heiltä mistä asiasta ovat eri mieltä. Avioparitkaan eivät ole aina kaikesta samaa mieltä. Minulle sanottiin 70- luvun lopussa että tyttäreni ei ehdi kouluun kun maailmanloppu on tullut. Tällä hetkellä en saa tavata lapsenlapsiani. Jehovan todistajat särkevät perheitä. Tyttärei ei vastaa edes tekstiviesteihini. Näin käy jos sinut erotetaan tai eroat järjestöstä. Eriäviä mielipiteitä ei hyväksytä. Vanhimmat eli oikeuskomitea päättää siitä kadutko tekojasi. Yleensä katsovat ettet kadu jos vähänkin kritisoit heitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän