Kuka ihan oikeasti haluaa asua rivitalossa?
Eihän siinä ole mitään järkeä. Siinä saa sekä omakoti-että kerrostaloasumisen huonot puolet: pihaa hoidettavaksi ja silti vielä seinänaapureita! Ja se pirun talon yhtiö!Tuntuu että rivitaloissa asuu erityisen wt-sakkia. En tajua miksi niitä tehdään. Jos halut omaa tilaa ja pihaa, asu omakoti talossa. Jos haluat "yhteisöllisyyttä" suomalaiseen tapaan niin asu kerrostalossa
Ugh olen puhunut
Kommentit (16)
Sorry, ei ole varaa muuhun.
T. Työtön
Mä tykkään rivarista, pihan hoito on pieni murhe, kunhan leikkaa nurmikon muutaman kerran kesässä niin kaikki hyvin. Naapureista ei ole harmia, enkä niitä sen kummemmin näe tai tunne. Sopii minulle oikein hyvin. Ehkä mulle on vaan sattunut fiksu rivari.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin rivi- kuin kerrostalo. Rivitalossa ei kuule, kun joku kusee, voi myös päästä päätyasuntoon. On oma sisäänkäynti ja takapiha maantasalla.
No missäköhän muualla se takapiha voisi mahdollisesti olla? :'D
Minä. Saa useimmat omakotitalon edut (yökyöpelinä kaipaan vain mahdollisuutta elämöidä rauhassa yöaikaan), mutta ei ole omakotitalollisen totaalista vastuuta kaikesta.
Tjaah, olemme suunnitelleet nimenomaan rivitaloa ja itselleni se on aina ollut sellainen luontevan tuntuinen välietappi ennen omakotitaloa sitten isona. Vanhana sitten taas toivon asuvani kerrostalossa.
Rivitalo tuntui aivan ihanteelliselta asumismuodolta silloin, kun lapset olivat alle kouluikäisiä. Kavereita oli samassa pihassa, ja oli helppo vahtia lasten tekemisiä.
Muutettiin omakotitaloon, kun lapset olivat kouluiässä, ja he kyllä pitkään jäivät kaipailemaan rivitaloon, jossa kavereita oli aina lähellä.
Minä! En haluaisi vastuuta okt:sta, ja kerrostalossa asuin vuosia. Kymmenen vuotta mennyt tässä, rauhallinen rivitaloyhteisö luonnon lähellä. Vuokralla ollaan kaikki tässä, joten kiinteistöhuolto hoitaa yleiset nurmikot yms. Suurin osa vanhuksia, muutama lapsiperhe, koiria ja kissoja. En vaihtaisi.
En minä ainakaan. Ei mitään omaa rauhaa toisin kuin kerrostalossa. Asunnot pieniä ja kalliita ja siihen päälle vielä vastike.
Rakastan rivitaloasumista! Minä taas koen saavani kaikkien asumismuotojen parhaat puolet: naapurit, pieni kiva taloyhtiö, oma piha, joka ei työllistä liikaa. Oma sisäänkäynti ja maantasaisuus, kerrostalossa en pitänyt rappukäytävästä enkä portaista/hissistä. Omakotitalosta en ole ikinä haaveillut, liikaa tilaa ja työtä mun makuun. Lapsuudenkoti omakotitalossa riittää kokemukseksi.
Hienoa, että on vaihtoehtoja!
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä ole mitään järkeä. Siinä saa sekä omakoti-että kerrostaloasumisen huonot puolet: pihaa hoidettavaksi ja silti vielä seinänaapureita! Ja se pirun talon yhtiö!Tuntuu että rivitaloissa asuu erityisen wt-sakkia. En tajua miksi niitä tehdään. Jos halut omaa tilaa ja pihaa, asu omakoti talossa. Jos haluat "yhteisöllisyyttä" suomalaiseen tapaan niin asu kerrostalossa
Ugh olen puhunut
Musta on ihan kiva että huoltoyhtiö hoitaa pihan suurimmaksi osaksi ja mä saan touhuta ihan tarpeeks sillä pläntillä joka omassa hallinnassa on.Mulla kun on muutakin tekemistä kesäisin kuin pihan hoito. Tän taloyhtiön asukkaat ovat järjestään hyvin koulutettua ja hyvin tienaavaa sakkia, koska täältä asunnon ostaminen ei ole mitenkään halpaa lystiä. Suurin osa viettää kesäviikonloput mökillä joten rauhassa saavat olla myös mökittömät. Sen verran katsotaan naapurin perään että matkailla voi rauhassa, vieraat kulkijat huomataan.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan rivitaloasumista! Minä taas koen saavani kaikkien asumismuotojen parhaat puolet: naapurit, pieni kiva taloyhtiö, oma piha, joka ei työllistä liikaa. Oma sisäänkäynti ja maantasaisuus, kerrostalossa en pitänyt rappukäytävästä enkä portaista/hissistä. Omakotitalosta en ole ikinä haaveillut, liikaa tilaa ja työtä mun makuun. Lapsuudenkoti omakotitalossa riittää kokemukseksi.
Hienoa, että on vaihtoehtoja!
No, kerrostalossakin voi asua ekassa kerroksessa eikä se aina tarkoita että on aivan maantasalla. Toisaalta täytyyhän minunkin nousta noin kolme askelmaa päästäkseni kotiin.
Tai sitten toiset haluaa sen pienen pihan? Muttei tarvitse hoitaa kaikkea itse niin kuin omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan. Ei mitään omaa rauhaa toisin kuin kerrostalossa. Asunnot pieniä ja kalliita ja siihen päälle vielä vastike.
Maksat joka kk/useamma kerran vuodessa "vastiketta" vesimaksujen ja jätehuoltomaksujen sekä kiinteistöveron muodossa myös ok-talossa asuessa. Asunto-osakeyhtiössä ne maksut vaan jakautuvat tasaisesti joka kuulle niin ei tarvitse miettiä syksyisin mistä repii rahat kiinteistöveroon yms. Lisäksi ok-talossa lumityöt ja korjaukset tehdään itse, as oy:ssa ne on ulkoistettu.Helppoa ja mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksat joka kk/useamma kerran vuodessa "vastiketta" vesimaksujen ja jätehuoltomaksujen sekä kiinteistöveron muodossa myös ok-talossa asuessa. Asunto-osakeyhtiössä ne maksut vaan jakautuvat tasaisesti joka kuulle niin ei tarvitse miettiä syksyisin mistä repii rahat kiinteistöveroon yms. Lisäksi ok-talossa lumityöt ja korjaukset tehdään itse, as oy:ssa ne on ulkoistettu.Helppoa ja mukavaa.
Rivareiden vastikkeet on kyllä jotain ihan älytöntä siihen verrattuna, paljonko vesi-ja jätemaksut todellisuudessa ovat. Siinä on niitä välistä vetäjiä jonkun verran
Pari vuotta asuin rivarissa ja se riitti. Omakotitaloa en halua, siis kerrostalo on paras. Pitää vaan katsoa että on järkevä kerrostalo, ei paperiseiniä ja muutenkin asiat kunnossa.
Mieluummin rivi- kuin kerrostalo. Rivitalossa ei kuule, kun joku kusee, voi myös päästä päätyasuntoon. On oma sisäänkäynti ja takapiha maantasalla.