Valaistumisen hetki! Keksin ekaa kertaa mihin integraalilaskentaa voi käyttää oikeassa elämässä. Olen 48v :D
Olen integroinut tunnollisesti koulussa ja opinnoissa ja aina tykännyt siitä, se on hauskaa vähän niinkuin sudokut. Mutta piti elää näin vanhaksi ennenkuin tajusin, että puuhalla on ihan käytännön sovellutuskin. :D
(Olen suunnittelemassa lammikkoa pihaan ja yritin tuumia kuinka paljon allaskalvoa tarvitsen 60cm syvää, puolitoista metriä pitkän karkeasti ottaen pallon neljänneksen muotoista lampea varten. )
Ei muuta kuin integroimaan, ja jos menee pieleen niin ainakin olen yhden kerran elämässäni soveltanut tätä koulumaailman kulmakiveä. Panee vaan miettimään, olisiko muillakin ainoastaan koulussa tarvituilla asioilla joku hatara yhteys oikeaan elämään... :)
Onkos teillä ollut samantyylisiä valaistumisen hetkiä?
Kommentit (2)
Joo tilavuusintegrointi on ihan kätevää jos tarvitsee altaiden tai telttojen tilavuuksia selvittää. :) Nopeuksia ja kiihtyvyyksiä voi kanssa mutta niille löytyy yleensä yksinkertaisemmat kaavat.
Opiskelen insinööritieteitä enkä ole vielä päässyt käytännössä soveltamaan mitään. Ehkä sitten jos on tarve ripustaa jotain raskaampaa seinälle.
mulla ikää kohta 48v, mutta olen niin tyhmä, että en edes tajua mitä kirjoitit.