Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Tietääkö kukaan edunvalvonnasta sen verran

Vierailija
24.06.2017 |

Että paljonko saa käyttörahaa viikossa ja pitääkö kaikki kauppakuitit säilyttää ja kuinka usein ne pitää toimittaa edunvalvojalle, kertokaa kaikki mitä tiedätte edunvalvonnasta, se oo nyt edessä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on edunvalvoja. Itse en tiedä aiheesta juurikaan. Turha vastaus siis.

Vierailija
2/5 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi on kevyempi menettelymahdollisuus nykyään: edunvalvintavaltuutettu.

En osaa neuvoa, mutta edunvalvojan on kai toimitettava just ne kuitit jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*edunvalvontavaltuutettu

Vierailija
4/5 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrätäänkö edunvalvoja sinulle itsellesi vai mistä on kyse?

Kuitteja käyttövaroista ei tarvitse toimittaa mihinkään. Ne saavat vaikka polttaa, jos tahdot. Kannattaa kuitenkin pitää itsellään kuitit tallessa siltä varalta,että joku väittää sinun ostaneen velaksi.

Paljonko käyttörahaa - se riippuu monesta asiasta. Kuten siitä, mitä sillä käyttörahalla on tarkoitus ostaa, eli itse ruokansa, vaatteensa ym. tavalliset tavarat ostavalla se on paljon enemmän kuin laitoksessa asuvalla, joka saa talon puolesta ruuan, puhtauden  ym.

Vierailija
5/5 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kuitteja tarvitse toimittaa? Jos rahat (määritelty käyttöraha) riittää - eri asia jos haluat enemmän jostain syystä jollakin kuulla. Äidillä on edunvalvoja ja hänen kanssaan olin mm. viikonloppureissulla; ei siitä mitään sen kummempaa tiliä tarvinnut tehdä, kuitteja laittaa talteen. Osti normaalijuttuja: kengät, lounasta parina päivänä (normaalisti syö ruokapalvelusta asunnossaan), lipun konserttiin, tupakkaa (mä maksoin matkat ja hotellin). Jos se ois koko matkan yksin tehnyt, niin sen ois pitänyt takuulla selvittää/anoa etukäteen, sillä sen omat rahat ei ois riittäneet tuohon.