Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

alkuraskauden puna-ruskea vuoto?

30.03.2006 |

Onko teillä kokemuksia punertavan ruskeesta vuodosta alkuraskaudessa. Mua täällä hirvittää aivan kamalasti koko ajan, kun eilen tuli hmmmm....ehkä ruokalusikallinen vuotoa. Ajattelin jo, että tuli keskenmeno, kun alamahakin oli vähän kipeä. Mutta sitten se loppui ja enää ei ole tullut mitään. Viikkoja on kasassa 6+2. Edellisestä raskaudesta poiketen nyt ei ole juurikaan ollut pahoinvointejakaan. Pelottaa. Lääkäri-neuvola on vasta viikolla 12 ja yksityisellekään ei oikein oo varaa mennä. Onko vielä toivoa?

Kiitoksia jo etukäteen jos joku vaivautuu vastaamaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut vähäistä rusehtavaa vuotoa jos 3 päivää kun soitin äitipolille niin sieltä sanottiin ettei huolta jos ei verta tule vähäiset vuodot liittyy yleensä alkuraskauteen äitipolilta vastattiin

Vierailija
2/9 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samoihin aikoihin kahtena aamuna hiukan rusehtavan punaista vuotoa. Älä kuitenkaan huolehdi liikaa. Kävin eilen ultrassa ja siellä se sydän sykki kovaa vauhtia. Tiedän kyllä tunteen, että sitä käy kahta kauheemmin vessassa ja pelkää vuodon lisääntyvän. Lääkärikään ei osannut oikein vastata, että mistä kumman syystä tuo vuoto johtuu.

Yritä jaksella ja jos vuoto yltyy kovemmaksi mene ihmeessä lääkäriin :)

Heidi <3 toukka 7+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa samanlaiselta, kuin itsellä samoilla viikoilla. Yhtenä päivänä tuli noin siteellisen verran punaruskeaa verta ja myös vatsaa ja selkää vähän jomotti. Muutamana seuraavana päivänä tuhrutti vähän ruskeaa ja välillä oranssinväristä vuotoa. Soitin äippäpolille ja sieltä sanoivat, että juuri noilla viikoilla istukka alkaa kehittyä ja sen seurauksena monilla saattaa tulla hiukan veristä vuotoa. Oman mielenrauhan vuoksi kävin sitten kuitenkin vielä yksityisellä ja siellä syke näkyi.

Toivottavasti sinulla kaikki hyvin!!!

emmi-liini rv 33+0

Vierailija
4/9 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Tuo vuoto kuulostaa sellaiselta" kuukautisvuodolta" , jota voi tulla alkuraskaudesta.Ainakin raskausviikkoihin se sopisisi, jos kiertosi ennen raskautumista ollut n.28pvää?

Siihen aikaan jolloin kuukautisten pitäisi tulla voi tulla pientä vuotoa alku raskauskuukausina. Itsellä ei siitä kokemusta mutta ystävällä tuota jatkui vissiin 5lle raskauskuukaudelle saakka.Hänelle lääkäri oli antanut ohjeen merkata kalenteriin, ne päivät ylös jolloin kk.vuoto todennäköisesti olisi ilman raskautta, jotta voi tilannetta seurata,hänellä nyt vuodoista huolimatta terve poika! Tietysti jos vuoto jatkuu, ota yhteys neuvolaan tai äitipolille, kyllä kunnallisellekin puolelle pääsee tutkimukseen jos ongelmia ilmenee ennen ensimmäistä " virallista" käyntiä.

Tuah

Vierailija
5/9 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli samoilla viikoilla viikon ajan aina vessassa käydessä paperiin punaruskeaa vuotoa. Kävin yksityisellä ultrassa ja kaikki oli kunnossa :o) On kuulemma tosi yleistä ja niin kauan kun ei tule kunnon veristä vuotoa niin paljon, että tarvii vaihtaa sidettä niin kaikki pitäs olla kunnossa.

Hyvää loppuraskautta!!

Vierailija
6/9 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älähän murehdi, kokemusta on ja hyvin on mennyt. Viime raskaudessa tuollaista vuotoa ja lisäksi menkkakipuja oli noilla viikoilla peräti kolme viikkoa putkeen, terve tyttö syntyi. Tässä raskaudessa, nyt viikkoja 29+1 samanlaista vuotoa tuli viikolla 7+ noin neljän päivän ajan menkkakipujen kera myöskin. Ilmeisesti pikkuinen poika tulossa tällä kertaa ja kaikki tähän asti mennyt hyvin. Eiköhän sinullakin ole tuollainen vuotelu ihan normaalia, joten yritä olla murehtimatta, vaikka itse kyllä muistan rampanneeni vessassa alvariinsa ja olleeni ihan hermoheikko. Onnea odotukseen!

Satumaari

Vierailija
7/9 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on myös tullut vuotoa nyt jo viidettä päivää. Olin huolissani ja soitin neuvolaan, josta sanottiin, että jos vuoto on vain niukkaa eikä alavatsassa ole kipuja, vuoto on luultavasti ihan harmitonta. Jos se yltyy tai jatkuu reilusti yli viikon ajan, käskivät ottaa uudelleen yhteyttä. Lääkäri ja ultra on mulla vasta kahden viikon kuluttua, joten huolestutti kovasti. Nyt mieli keveämpi. Tsemppiä sullekin!

Vierailija
8/9 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin kanssa paniikissa teholle viikolla 8, kun verta tuli oikein lorinalla useamman minuutin. (ja sen jälkeen tiputteli noin 3 päivää) Sairaalassa ne totesi, että kaikki on hyvin ja että se oli vain jotain menkkojen jäämiä, jotka oli kasaantunut kohdun koloihin. Vielä viikon 12 ultrassa löytyi kaksi tummaa aluetta, jotka olivat sitä samaa, mutta kuitenkin imeytyivät normaalisti viikkoon 15 mennessä, eli eivät edes tulleet ulos alateitse (joka on taas kuulemma ihan normaalia).

En ole lääkäri ja olin silloin vielä etelä-euroopassa, mutta minulle kyllä sanottiin, että oikein tein kun tulin näyttämään, kuulemma kaikesta verenvuodosta pitäisi ilmoittaa lääkärilleen ja mielellään heti. Kun sitä ei koskaan tiedä. Varmaan ihan sama juttu Suomessa.

S.C

Vierailija
9/9 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Jospa minulla on vielä toivoa. Tuo vuoto oli mulla erittäin niukkaa, eikä silleen selkeetä verta tullut ollenkaan. Mikään muu ei nyt enää mietitytä, kuin se, ettei mulla oo pahoinvointeja. Se ei tietenkään haittaa, mutta kun esikkoa odottaessa oli niiiiin paha olo... Jospa pienen pienellä elämän alulla on kuitenkin kaikkki hyvin.