¤TOUKOmasujen torstai(on toivoa täynnä..)¤
Onpas hieno otsikko;)
Linkkinä menneseen Br1t suosittelee eilistä pinoa:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6838469&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (19)
Toivottavsti selviät kotilevolla etkä jouduu sairaalaan. Harmittavia tuollaiset takaiskut. Muistelinkin juuri että sinulle raskaus on ollut enemmänkin tahtojen taistelua. Enpä voi muuta kuin toivottaa tsemppiä tulevaan ja iso voimahali perään.
Dolosa ja sintti 31+6
Br1t: Yritä jaksaa! Painonmuutoksesi on pientä meikäläisen painonmuutoksiin verrattuna, mutta muut oireesi ovat jo sitten toista luokkaa. Olet kuitenkin jo sen verran pitkällä, että vauvasi varmasti pärjäisi hyvinkin, jos vaikka synnytystä jouduttaisiin kiirehtimään. Tsemppiä!
Dolosalle jaksamisia myös, oletpa joutunut taas myöhään työskentelemään.
Kevis
Ensinnäkin Br1t, tsemppiä kovasti!
Itsellä hemppa meinaa laskea alle sadan, nyt 101. Aika väsyttävä olo ollut ja pöpöt hyökkää ihan urakalla kimppuun.
Onkos uusia tapaamisia ehdoteltu?
-Rsna-
Sainmpa taas nukuttua tarpeeks kun mies vieläkin sairaslomalla. =)
Br1t; tsemppiä. sulla viikkoja todellakin niin paljon et jos ne vaikka vielä antais se piikki et keuhkot kypsyy noeemmin (tai sitä ei edes varmaan tarvittais) niin voivat vaikka käynnistää parin viikon päästä. vaikka onkin kurjaa se rask.myrkytys niin sairaalassa ne kyllä osaa huolehtii siitä ettei teille tapahdu. ja heti kun alkaa pelottaa jos liikkeitä ei tunnu tai ovat vaisuja niin rohkeesti sinne vaan. pidä puolias!!
oi, oi..vielä yks päivä ja sit on viikonloppu! jee..ja tänään alkaa teho-osasto uusilla jaksoilla! vähän olen odottanu tätä. harmi vaan et tulee samaan aikaan ku LOST. no, tehis kyllä vie voiton.. =)
kiva istuu täällä tietsikal kun kissa änkee mukaan tuoliin. meillä on tällanen mukava ja iso tuli mut kun kissalla hieman isot vaatimukset. pikkanen on hieman läheisyydenkipee.
nyt aamupalalle. jospa aurinko tulis siinä ajassa esiin. tuskimpa. kauhee sumu ja näyttää tosi märältä. voikaa hyvin!
my_selene ja neiti Potkiva rv 31+3
Ekana Br1tille paaaaaljon tsemppiä ja toivotaan ettet joudu sairaalaan! !
Meni yö vähän pyörimiseksi kun pakotti jalkoja niin paljon. Ja jonkin verran illalla supistelikin, jomotti tosi inhottavasti, mutta meni sit ohi kun nukahdin.
Milloinkans meillä uudelleen synnyttäjillä on vika lääkärintarkastus muuten..?? Mulla ei oo mitään hajua siitä =/
Äitipolille mulla on aika ens kuun lopulla joten ainakin siellä katsovat kohdunsuun tilanteen....
Tämäpä oli tämmönen pikavisiitti. Meen tekeen vuoteita!!
Kristiina rv 33+1
Br1tille tsempitykset täältäkin! Kurjaa kun joutuu koko ajan olemaan huolissaan =/
Mies valitti aamulla töihin lähtiessään kuinka epäreilua on kun mä saan jäädä nukkumaan... ärrinpurrinmurrin sanon minä... kun eipä ole mitenkään helppoa enää toi nukkuminen.
Tänään onkin ohjelmaa kun ensin singahdan täältä sinne tampere-tapaamiseen ja illalla mennään miehen kanssa teatteriin ja ehkäpä vielä syömään sen jälkeen. =)
[color=red]pikku-milli & paco 35+6[/color]
hei kaikille !
Ekaks Br1tille kauheasti tsemppiä ja voimahalaus ! Ei kukaan kaipaa tuollaisia jännitysnäytelmiä tässä vaiheessa, mutta kaikki menee loppujen lopuksi ihan hyvin. Toivottavasti pääset kotilevolla kuntoon ja jos sairaalaan joudut niin siellä susta ja vauvasta pidetään hyvää huolta. Koita jaksaa !!!!
Meikäläinenkin on turvonnut, mutta niin olin edellisessäkin raskaudessa tässä vaiheessa. Ei mikään kaunis näky ;) ja olo on aika paksu !
Mulle on tulossa flunssa, olo on ihan vetämätön ja kurkku kipeä. Minä hullu olin vielä koko eilisen päivän liikenteessä ja olin illalla niin puhki että. Tässä vaiheessa pitäisi vaan levätä ja rauhoittua. Mutta minkäs tekee kun olo on välillä niin levoton, pesänrakennusvietti vaivaa ja tuntuu, että pitäisi tehdä sitä sun tätä......Vauvan vaatteet ja tavarat on edelleen kellarissa enkä ole saanut sairaalakassia siksi pakattua. Apua !!! Ehkä ensiviikonloppuna....
Mahaan ei uutta. Tuntuu, että hiljainen masuasukki on entistä hiljaisempi. Muistan, että se viimeksi enteili synnytystä, kuin myös tämä meikäläisen karmea väsymys ja pohjaton nälkä. Vielä olisi kyllä viikkoja runsaasti jäljellä. Onko muille tullut selluliittia ? Mulla ei ole ikinä ollut näin järkyttävät selluliittireidet, aina polviin saakka. Yök ! Tänään olin niin pinnallinen, että surin näitä kertyneitä kiloja ja siten miten niistä pääsen eroon. Viimeksi se kesti vuosia.....Nyt painoa on tullut jo 11 kiloa. Viimeksi tuli 19 kiloa.
Ilma on täällä hesassa aika karsea, mutta tämän kosteuden myötä se kevät tulee ja lumet sulaa. Kun vaan pääsisi näistä pitkistä kalsareista ja saisi lenkkarit jalkaan niin oisin onnellinen.
Mukavaa to päivää kaikille !
Aamos, huomenna 34+3
mulla vika lääkärintarkastus rv 36.
saako kysyy...mistä muuten johtuu et sulla niitä ultria niin usein? etkös äsken ollu ultralla ja millon oot menossa sinne taas? onko teillä sellanen etu että pääsette usein katsomaan vauvaa?
täällä ei oo kun neuvolalääkäri rv 12, 26 ja 36
ultra rv 11-12 ja 18-20
utelias my_selene ja neiti rv 31+
Voihan vitja ja taas hävis koko teksti, kun tyttö ihan piruttaan tuli painamaan esciä!!!
Muutenkin neiti hakee koko ajan huomiota tollasilla vähemmän mukavilla tempuilla:(
Brit: Tsemppiä!!! Inhottava vaiva toi myrkytys. Toivotaan, että pysyy aisoissa kotilevolla. Mulla pysyi aika hyvin aisoissa. Ei ollut olo huono ollenkaan ja käynnistykseen päädyttiin vasta rv 41+4.
Täytyy varmaan lähteä kauppaan vielä kun jaksaa. En oo ottanut muutamaan päivään rautaa ja taas rupeaa väsymys lisääntymään. Pitää varmaan yrittää joka toinen päivä ottaa rautalisä, vaikka pistääkin vatsan vähän sekasin..
pricilla 30+2
Brit, tsemppiä! Ei kyllä ole reilua kun sulla noita huolia riittää. Mutta toivotaan että kaikki kääntyy vielä parhainpäin. :)
Neuvola kuulumiset täältäkin.
Pissa puhdas. Paineet 115/69. Paino noussut yhteensä alusta 7 kiloa. sf-mitta 27.5. Vauvan syke OK, mutta en katsonut mitä lukemaa näytti. Ja perätilassa edelleen.
Sain huomiseksi soittoajan lääkärille, joten sairasloman jatko selviää huomenna.
Pitäisi imuroida, mutta ei yhtään huvita kun tietää että henki on ahtaalla sen jälkeen. Ja selkään ottaa ja supistaa. Ei kait se auta, sitten voi hyvällä syyllä kaatua sohvalle. ;)
Red_Cat & Möykky 31+5
viime yönä on tullu varmaan kymmennen senttiä lunta!! :( käsittämätöntä!
ja lauantaina huhtikuu? onkohan noin....
kiitos onnitteluista. ahtaanpaa vain näin kuin silloin kun oli poikittain :)
mut mä nautin jokasesta potkusta kylkiin ja palleeseen.
ja peukut pidän pystyssä kaikille joiden vaavi viel väärin päin!
perskules kun aina unohtaa mitä piti kommentoida....mrrr!
no ainakin ehkäsystä oli puhe. kortsu niin kauan kun imetän ja taidan ne pillerit kuitenkin ottaa kun on niin helpot. ja en usko et ihan heti uutta laitetaan alulle. mut saa nähä kuinka sit innostutaan. :)
ja vauvan tavaragalluppiin...
höm? täytyykin miettiä.....
laitan tähän kaikki ne mitkä on jotain maksanu, en jaksa kaikkee listata.
yhdistelmät (käytetyt) 100¿ mukana sade- ja ötökkäsuojat
pinnasänky (käytetty) 20¿ patja ostamatta
syöttötuoli (käytetty) 15¿
vauvan vaatteita (kirppis/uusia) n.40¿
tuttipullot,tutit, rasvat ym. n.20¿
sitteri ja se patja tosiaan viel ostamatta, kaikki muu on lainassa tai saatu ilmatteeksi/lahjaksi
itelle olen ostanu kahet rintsikat 85¿
kahet mammahousut 55¿
pari mammapaitaa n.30¿
loput lainattuja ja normeja venytettyinä versioina.
aika vähällä ollaan päästy vaiks esikoinen onkin! no ei kumpikaan olla ns. pintaa joilla kaikki pitää olla viimosen päälle ja kallista.
uutta galluppia kehiin...
elikkä kuinka paljon ostatte leluja, virikkeitä lapselle. esim. jumppamattoo, mobilee, vinkuvaa ja soivaa härveliä?
me ollaan tultu siihen tulokseen et siinäkin pyritään oleen aika minimalisteja. ei osteta oikeestaan mitään. saa nähä mitä lahjaks tulee. mut liika on liikaa lapsellekkin. toki virikkeitä täytyy olla mut alkuun lapselle pitää kelvata omat vanhemmat.
kauhuissani katselen sitä lelumäärää minkä siskon poika on vuoden varrella saanu...hui! mihin ne kaikki ees laittaa?
no meitä on moneen junaan. mut kertokaa omat aikomuksenne!
toivottavasti sinne tre-miittiin nyt joitakin ilmestyy, ja kerittäis viel kerran vaik tapaan.
nyt on mullakin tainnu supitelut alkaa. tai ainakin luulen niin. välillä aikas kivuliaitakin.
hitto kun menee hermot yläkerran akkaan. miten voi ihminen imuroida niin et kuulostaa siltä kun se tulis lattiasta läpi minä hetkenä hyvänsä? ja sit se imuroi joka kerta kaikki patterin takusetkin kun se hakkaa putkia oikein urakalla!
mä haluun pois kerrostalosta!!!! mua ei ole luotu asumaan näin.
melkein koko ikäni maalla asuneena tää on tuskaa.
no olipahan taas teksitiä. annan muilleki tilaa välillä!
meppe81 ja ruoto35rv
ai niin tsemppi-säteet br1tille ja vauvalle!
Ekaksi Br1tille tsemppiä!
Mulla oli ekassa raskaudessa verenpaineet samoissa lukemissa noilla viikoilla. Mä sain mittarin kotiin ja piti ottaa lukemat aamuin illoin. Ja pissan valkuaista seurailin itse liuskoilla. Kannattaa todellakin vaan lepäillä eikä tehdä yhtään mitään ylimääräistä!
Tosi kurja sää täällä kaakossakin on =(
Räntää/lunta tuiskuttaa niin ettei vois uskoa että tuosta kevät vielä saadaan... En varmana lähde ulos ellei oo pakko.
Nukuin tänään oman mittapuun mukaan tooosi pitkään, yli yhdeksään! Nyt oonki ollu tosi reipas ja pessy pyykkiä ja leiponu muffinsseja. Illalla tulee kaveri lapsineen kylään niin kiva tarjota jotain hyvää.
Taidanpa maksella vielä parit laskut koneella ja sitten meen syömään fetasalaattia ennenku tyttö tulee koulusta.
Aika ikävästi tänään taas supistellu/jomotellu alamahaa... Ei oikein malttas vaan lepäillä kun täällä kotona ois miljoona hommaa mitä haluis tehdä!
Mukavat torstainjatkot kaikille =)
Iisamaari + vaavi 34+5 kai...
br1tille voimia! Onneks viikkoja on jo hienosti kasassa kuitenkin :)
Sitten taas äippäpoli kuulumisia. Eli viime sunnuntainahan kävin liikkeitten takia, maanantaina kävin uudella käyrällä ja tänään oli taas sitten ultra ja käyrä...
Nyt vauvan kooksi saatiin noin 1800g (sunnuntaina 2000g, mutta eri mittaaja) Kohdunkaula oli lyhentynyt, nyt on sentti jäljellä ja pehmeä. Ulkosuu sormelle auki ja sisäsuu vielä onneks kiinni. Lepoa, lepoa, lepoa määräs. Sunnuntaina oli vielä 2cm jäljellä ja ulkosuukin kiinni. Eli ne eiliset supistukset todellakin vaikutti. Ja taas supistaa.
Sano lääkäri, että jos synnytys nyt alkaa, niin sitten ajetaan suoraan naikkarille, täällä saa synnyttää kun on 35 viikkoa täynnä. Otti jotain näytteitä tuolta alpäästä, jos sieltä löytyis syy supistuksille. Huomena pitää vielä viedä pissanäyte sairaalaan.
Seuraava ultra on 10.4. Sillon katotaan sitten taas onko vauva kasvanut. Ja josko olis kääntynyt sitten jo oikein päin. Nyt oli osittain kääntynyt sivuttain, pää on edelleen kylkiluiden alla, mutta oli ottanut jalat pois pepun alta ja potkii nyt vasempaan kylkeen.
Nyt sitten täytyy yrittää tosissaan ainakin pari viikkoa ottaa rauhallisesti. Vaikka en kyllä usko, että tää tulee yhtään aikasemmin ku siskonsa. Eli syntyy sitten viikolla 39+ :P Ehkä niitä vaatteita vois silti ruveta pesemään pikkuhiljaa. Vieläkään ei oo pakkaus tullu.
Leluista joku kysy. Meillä on kyllä leluja vaikka kuinka ja paljon! Kun lapsia on kolme ja kaikki saa synttäri ja joululahjat niin avot... Usein onkin toivottu esimerkiksi isovanhempia osallistumaan johonkin hankintaan (turvaistuin, kerrossänky) myös vaatteita on toivottu, varsinkin ulkovaatteita ja kenkiä. Ja lapset on kyllä tykännyt niistä pehmeistä vaatepaketeistakin paljon.
Ens viikonloppuna täällä on kaks lastenvaate/tarvike kirpparia. Jospa sieltä tarttuis jotain hyödyllistä, tai vähemmän hyödyllistä tavaraa matkaan ;) Haluaisin tummansinisen trikoisen liinan, mutta ehkä pärjän tolla violetilla. Ei vaan oo ollenkaan mun väri. Kolmannelle ostin moisen, kun lastenkirurgi sano, että on todella loistava kapistus lonkkien kehityksen kannalta. Siinäkun ollaan juuri siinä sammakkoasennossa. Tolla meijän kolmannella neitokaisella oli lonkkaluksaatio ja selvittiin ilman lastaa kun haudoin aamusta iltaan vauvaa liinassa...
No mutta jos veis tytsyn pihalle nukkumaan ja keittäis kahvit, just sain omenaviinerit uunista *naminami ja taas paino nousee*
Nalluri ja ötökkä 32+5
meillä niitä leluja kans ihan hirveesti ja olen myös huomannu et aika vähän loppujen lopuks mun lapset leikkii niillä.
ja ekan vuoden aikana vauvat ovat leikkineet Tupperwaren purkilla ja sellasten kanssa. vaan muutama purulelu on tarvittu ja sellanen jutskat mistä juttuja roikkuu kelpas esikoisel, tokalle ei. kyllä ne purkit ja kannet ovat olleet parhaat. aika vähän olen ostanu ite ku joululahjaks ja synttäriks tulee aina hirveesti. sit taas hiekkalaatikkolelut ovat olleet just ykkönen!
my_selene ja neiti rv 31+ (makaronilaatikko hieman vaiheessa..ku mies lähti kauppaan ostaa j-lihaa ja muuta)
Br1t: Multakin paljon tsemppiä ja jaksamista!
Nalluri: Lepäile nyt ja toivotaan että vauva pysyy vielä hetken mahassa. Jaksamista myös sinulle siis!
meppe81: Niitä leluja tulee ihan pyytämättäkin lapselle ja vuodessa ehtii tosiaan jo kummasti niitä kertymään:). Meillä on vauvalle jumppamatto, soitinmobile ja pieni nalle josta narua vetämällä kuuluu hempeää musiikkia. Esikoinen ainakin tykkäsi noista kaikista tosi paljon vauvana. Pienistä jutuista se lapsi ilonsa saa, siihen ei mitään varsinaisia leluja edes tarvita. Mielikuvitus kun on vielä niin rikas:).
Esikoinen on tulossa kipeeks tai oikeestaan on jo. Tosi mukavasti just tässä tulevan muuton aikaan...:/ On kyllä niin reppana...nukahti päiväunillekin nopeasti, saa nähdä kuinka pitkään nukkuu.
Mahaan ei uutta.
hmm..jatkanpa vielä surffailua, jos tässä ehdin.
äiskä-04 rv 31+4
My_selene : Meillä kaupunki tarjoaa 3 ultraa, ja kun mulla pitää käydä äitipolilla vielä kerran ( yhesti jo kävin), niin siellä sit ultraavat viimeisen kerran ensi kuun lopussa. Ja joudun käymään ä-polilla sen takia kun ekassa raskaudessa oli korkea verenpaine+lääkitys. Nyt ei oo ollu mitään mut tarkkailevat kummiskin......
Ei haittaa mua yhtään vaikka ultria on noinkin monta =)
nukuttaa ihan sairaasti. Kerkesin just mukavasti vartiksi torkahtaa ja sitten tyttö jo heräsikin päikkäreiltään! No, saapahan neidin sitten illalla ajoissa nukkumaan, et pääsee itekin lepäilemään.
Noita leluja ei oo meidänkään tarvinut ostella. Ja silti on nurkat ihan täynnä vaikka minkälaisia vempeleitä, mobileja ja puuha-mattoja. Meilläkin kyllä yleensä toivotaan käytännöllisiä lahjoja, mutta kun neidin kaikki kummit ovat nuoria 19, 21 ja 22, niin he tykkäävät ostella leluja mieluumin kun vaatteita:)
Täytyy lähteä jotain ruokaa tekemään. Ehdin jo tottua miehen vapailla siihen, että pöydässä on miehen laittama lämmin ruoka:)
pricilla
Joo-o...onneksi en ole näköjään ainut kellä nämä yöt on sieltä tänne päin...Onnex saa päivällä kölliä kun on tuota koluakin vähemmän.Mulla oli kans neuvola tänään.Kaikki oli niinku pitääkin.Rautalääkketkin oli tepsiny,hemppa oli 117.Kerranki ei ollu vaan meikäläisen paino noussu kun 300g!Naamataulu alkaa kyllä näyttää jo suht pallolta :/ Vähemmän sexikäs olo meinaan...Vauva oli pää alaspäin, mut tuskinpa se vielä niinikään jää...Neuvolantäti sanoi että " sulle tulee varmaan helppo synnytys,että se varmaan vaan muljahtaa tulla" ...totesin vaan että eipäs nuolaista ennen kuin tipahtaa. Nyt alkaakin " perhevalmennukset" , ihan kiva päästä ja nähdä muitaki masuja :) Kauheen hitaax alkaa tää kävely mennä,saa todellakin kantaa mahaa...
Niistä leluista; en osta minäkään mitään ennakkoon.JOS ostan niin sellasen hyvin vaimea äänisen tuutu-lelun(eli siis mistä vetästään nii alkaa laulu).Luulen että sit ristiäislahjaksi niitä tulee ja onhan noita entisiäkin (olen saanut sisaruksieni lapsilta)..Sais tuo hevonen jo lähteä ylläpitoon kun ei jaksas siihen enää keskittyä.Se siis menee yhelle tytölle kesäksi ja tulee sit syksyllä takas.Vasta toukokuun puoles välis käyvät hakemassa..
Ihana äiti lupas ommella mulle ikioman ristiäismekon :) Nekin on aika kalliita.. Inhottavaa tuo raskausmyrkytys...Toivottavasti et joudu sairaalaan koko loppuraskaudex.Jaksamista vaan ja koitahan levätä!
Tässäpä sitä taas...Tänään tosiaanki se teho-osasto,kiva ku muutkin sitä oottaa :) Meinaan kyllä yrittää valvoa puolille öin,josko se sit maistus unikin...
muzzukka ja masunen rv 32+1
...elikkä täällä taas. Tänään sitten oli neuvola, noh puhutaan siitä ensin.
Viikkoja 35
painonmuutos 700g per viikko ja molemmat oltiin kauhissamme!
Verenpaine 144/102(joo no hei sentään ihan tällasissa lukemissa ole ollut)
SF-mitta 35cm(aletaan laskeutua kohti yläkäyrää..)
Vauva raivotarjonnassa ja sykkeet huiteli korkeella, 160-170, välillä enemmänkin!
Pissa puhdas!
Ja näinhän siinä sitte kävi, et raskausmyrkytyksen oireet löytyi kaikki muut paitsi pissan valkuainen! Turvotus on naamassa asti, näköhäiriöitä tulee silloin tällöin, huono olo, pää särkee, verenpaine kohonnut... No, neuvolan jälkeen sitte heti äippäpolille verikokeisiin(joiden tuloksia en vielä saanut). Lääkäri teki sisätutkimuksen jossa kaikki ok ja ultrasi, ei ilmeisesti ongelmaa. Vauva ei oo vielä kiinnittynyt...:( Nyt sitte odotellaan verikokeen tuloksia. Jöi vaan kaivamaan mieltä kun sanottiin et kaikki on ihan ok mut sit lääkäri kuitenki sanoin " no mä nyt kuitenkin päästän sut vielä kotiin" . Mitä se sillä tarkoitti? Et ois voinut ottaa sisään sairaalaankin vai...? Voi voi...Nyt sitte koitan haukkana vahtia jokaita liikettä mahassa koska nyt ihan oikeesti pelottaa.
Että semmosia. Huomenna pitää soittaa neuvolaan ja varata seuraava aika, ens viikolla tarttis päästä verenpaine ja pissa kontrolliin. Ja sitte sitä seuraavalla onkin se viimenen lääkäri. On tää sit perseestä et ku olin ajatellut et ehkä tästä lopusta tulee vähän mukavampaa(tää meikäläisen raskaus kun on ollut nyt sellaset 30 viikkoa aikamoista painajaista kuten tiedätte) niin nyt ne sitte alkaa tollasellakin pelottelemaan.
Noh niin, ehkäpä mä menen tästä nukumaan. Mukavaa torstai-päivää kaikille isomasuisille, koitanpa ehtiä pinoon vielä tänään myöhemmin...:)
Br1t ja Mercedes 35+1