Äiti oli lapsensa kanssa puistossa kalja kädessä :(
En voi uskoa mitä juuri näin, tuli niin surullinen olo lapsen puolesta. Kolme vuotias puistossa äitinsä kanssa, ja äidillä kaljatölkki kädessä. Sitä siinä hörppi ja lapsi leikki itsekseen. Ihan julkinen puisto oli, mentiin siitä ohi ja järkytyin. Mietin olisiko pitänyt mennä sanomaan äidille jotain vai soittaa sosiaalipäivystykseen. Jos tietäisin lapsen nimen niin varmaankin lasun olisin tehnyt. Minkahanlainen juhannus lapsella on tiedossa :(
Kommentit (39)
Koita nyt vähän rajoittaa tuota mielikuvitustasi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en näe koskaan meillä päin tuollaisia, missä päin tää tapahtu?
Joo en ole minäkään nähnyt ja toivon ettei tarviisi jatkossa nähdäkään! Itä-Suomessa, en halua tarkempaa paikkaa sanoa eikä sillä nyt tässä merkitystä olekaan.
Varmaan mukavan rento juhannus kaikilla. Äiti juo sen yhden oluen puistossa, kävelee omin jaloin kotiin ja sitten aloittavat vaikka ruoan teon yhdessä lapsen kanssa.
Kerran näin kanssa yhdellä miehellä lonkkutölkin leikkipuistossa. Oli siellä kahdestaan lapsen kanssa. Ei alkoholi ihan joka paikkaan sovi.
Kyllä varmasti monissa perheissä tänäkin juhannuksena lapset joutuu todistamaan vanhempiensa kännäilyjä, mutta kummalliselta tuntuu että täytyy jopa julkisesti leikkipuistoon päiväaikaan tulla kaljan kanssa. Eikä ole provo ikäväkyllä...
Ap
Täällä pk-seudulla näitä näkee. Oli sitten yks kalja tai ei,niin pahalta mun silmään ainakin näyttää kun työnnetään vaunuja bisse kourassa.
Olen minäkin ollut kaljatölkki kädessä leikkipuistossa. En tosin sitä itse ollut juonut. Löysin sen sieltä leikkipuistosta ja noukin talteen viedäkseni kierrätykseen. Kuinkakohan moni luuli, että oma on?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan mukavan rento juhannus kaikilla. Äiti juo sen yhden oluen puistossa, kävelee omin jaloin kotiin ja sitten aloittavat vaikka ruoan teon yhdessä lapsen kanssa.
Vähän epäilen jos täytyy lapsen leikkipaikkaan tulla kaljottelemaan! Ennemmin olisi keskittynyt lapsen kanssa leikkimiseen ja juonut sen oluen sitten sitä ruoan kanssa. Leikkipuisto ja alkoholi ei sovi yhteen!
Ap
Yksi kalja ei nyt hetkauta suuntaa eikä toiseen ketään.
Mutta on tietysti todennäköistä, ettei se ole vain tämä yksi. Harva nyt lähtee keskellä päivää juomaan kaljaa leikkipuistoon lapsen kanssa.
Mutta tilanne oli ja meni, ei voi mitään. Olisi kannattanut vaikka vähän jututtaa äitiä, että olisi saanut kuvan tilanteesta.
Oletko varma mikä tölkki kädessä oli, jos kuljit vaan puiston ohi.
Vierailija kirjoitti:
Se juhannuksen ainoa alkoholipitoinen juoma mennään juomaan lapsen kanssa leikkipuistoon. Just joo. Paremminkin äippä, jolle alkoholi on niin arkipäiväinen asia, ettei sen käyttöä rajoita aika eikä paikka.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä selvästi koff luki :(
Oliko varmasti alkoholia? Minulle tuli joku pariskunta avautumaan ja uhkailemaan poliisilla, kun työnsin rattaita hörppien ENERGIAJUOMAA.
Voitko kuvitella täällä Hollannissa äidit monesti tuovat picnic-viltin puistoon ja avaavat siinä viinipullon jos toisenkin ruoan ohella. Ihan lasten leikkipuistossa! Olisikin hassua jos siitä joku närkästyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä selvästi koff luki :(
Koff ykkösolut?
Jännä että Suomessa ei olla suvaitsevia alkoholinkäytöstä, mutta silti täällä juodaan paljon alkoholia muihin maiden nähden. Pikkuinen ristiriita-ko?
Olisin huolestuneempi jos olisi juonut kirkasta suoraan pullosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se juhannuksen ainoa alkoholipitoinen juoma mennään juomaan lapsen kanssa leikkipuistoon. Just joo. Paremminkin äippä, jolle alkoholi on niin arkipäiväinen asia, ettei sen käyttöä rajoita aika eikä paikka.
Varmaan todellakin "arkipäiväinen" asia.
Olen kohtuukäyttäjä, jolle alkoholi ei totisesti ole ongelma. En kuitenkaan ihan ns. säädyllisyyssyistä joisi lasten leikkipuistossa yhtäkään tölkillistä kaljaa lapseni vieressä leikkiessä.
Ei vain kuulu tapohin ja en tiedä ketään kunnollista, jonka tapoihin kuuluisi oli sitten joulu tai juhannus.
Mutta en nyt tästä yksittäistapauksesta tietenkään sano mitään.
Mä en näe koskaan meillä päin tuollaisia, missä päin tää tapahtu?