mikä teillä masentuneilla auttaa kun kaikki on päin honkia ja ryvette itsesäälissä ja mikään ei ole oikeinpäin?
Mulla just nyt huono päivä ja olen itkuinen. Onneksi ei ole työpäivä.
Kommentit (8)
Mä olen sellainen että yritän niellä kyyneleet. Oon ollut itkuisena töissäkin vaikka ei olisi pitänyt. Kohta pakko lähteä asioille ja kauppaan, ehkä tää tästä....
ap
Jos joku pystyy menemään ystävien kanssa jonnekin, hän ei ole masentunut.
Mun pitäisi kohta lähteä autoa ajamaan ja lääkäriin mutta en tiedä pääsenkö. Menee vaan hukkaan käynti ja tulee lasku.
ap
Ammattiapu pitkällä tähtäimellä. Yritys rentoutua fyysisesti, esim täältä löytyy harjoituksia: oivamieli.fi
Pyrin hyväksymään olon ja muistamaan että se menee lopulta ohi. Joskus auttaa ystävälle puhuminen, joskus kävely vaikka metsässä, joskus ei auta kuin aika ja sietäminen.
Viheliäinen sairaus on! Voimia tähän päivään, hetki kerrallaan.
Yleensä yritän "harhauttaa" ajatukset muualle silloin kun on astetta huonompi päivä. Jokin hauska sivusto saattaa jossain määrin nostattaa mielialaa tai ympäristön muutos (ulos meno tms.). Myös jollekkin luotettavalle avautuminen omaa mieltä painavista asioista helpottaa kummasti ja joskus niinä aikoina, joina mikään ei vaan tahdo auttaa jään suosiolla kotiin, syön suklaata ja riippuen miten hyvin pystyn keskittymään joko luen, katson elokuvia tai selailen nettiä.
Ei eräin huono päivä: Kotiin jääminen auttaa kun on oikeasti niin masentunut että painovoima vetää hartioita lattiaan ja meinaa lysähtää. Pakka ei pysy silloin kasassa yleisillä paikoillakaan, ahdistus ja kyyneleet eivät pysy enää sisällä. Ulosmeno aiheuttaisi luultavasti myös paniikkikohtauksen ja sydämentykytystä. Silloin yleensä vain makaan sängyssä ja pystyn nousemaan vain välillä vessaan tai syömään.
Perus huono päivä: laitan aamulla iloisempaa musiikkia soimaan ja lähden ulkosalle,katson hauskaa elokuvaa, teen suunnitelmia ystävien kanssa ja yritän viedä huomioni olosta muualle,ettei siitä muutu tuollainen yllä mainittu päivä.