Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini käyttää nuuskaa ja äiti ei usko

Vierailija
21.06.2017 |

13 vuotias käyttää nuuskaa.Olen kahdella tapaamis kerroilla löytänyt nuuskarasian pojan repusta.Takavarikoin ne.Poika myös kertoi myyvänsä sitä.Lapsi asuu äitisä luona ja käy tapaamiset isän luona ja kulkee junalla pitkän matkan.Lapsi on väsynyt löysin taas nuuskarasian repusta.Äiti väittää että mitään ei ole.Mikä neuvoksi.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

K

Vierailija
2/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

K

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli useat keskusteluyritykset aiheesta eivät auta, tekisin itse lastensuojeluilmoituksen.

Vierailija
4/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUOMIO VANHEMMAT! Kirjoittakaa Googleen hakusanaksi nuuska. Katsokaa myös kuvahaun kautta, miltä nuuska nykyään näyttää. Tiedän monia, jotka eivät olisi nuuskaa tunnistaneet!

Vierailija
5/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muut löytäneet nuorelta nuuskaa?

Vierailija
7/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuulet sanan "denssi", pitäisi hälytyskellojen soida. 

https://www.urbaanisanakirja.com/word/denssi/

P.S. Itse opin tämän sanan vasta tänä kesänä...

Vierailija
8/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikähän aloittajan suhde tähän lapseen on?

Vierailija
9/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei muka ole löytänyt tai ei usko että lapsi edes käyttää.Vaikka kaksi purkkia löytynyt tapaamisten aikana jo heti tullessa nuuskat repussa.

Vierailija
10/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olisi tiennyt, että nuuskaa on nykyään tällaisissa annospusseissa.

http://www.iltalehti.fi/terveys/2016062121770175_tr.shtml

Vierailija
11/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te vanhemmat, ette juurikaan katso alaikäisten reppuihin tai laukkuihin?

Vierailija
12/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi äiti ei katso.Pilkkaa vain uuden miesystävän kanssa meitä.Kun puhumme tälläisiä.

Vierailija
13/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulosta tai lähetä sähköisesti sille äidille vino pino artikkeleita, joissa kerrotaan nuuskan vaaroista ja siitä, miten huolestuttavan yleistä se on nykynuorten keskuudessa! Laita vaikka pojankin reppuun niitä!

Vierailija
14/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

K

Vierailija
15/37 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin helppo sanoa, että minun nuoreni on niin fiksu, ei minun lapseni ikiniä, minä luotan häneen täysin jne. Se on paljon helpompaa kuin tunnustaa ongelma ja nostaa kissa pöydälle. Puuttumatta ongelmiin ja olemalla hyväuskoinen vanhemmat tekevät vain suuren karhunpalveluksen lapsilleen.

Vierailija
16/37 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei usko muuten etkö voi vain läväyttää fyysisiä todisteita pöytään? Kun näkee itse niin siinä on vaikea selittää uskottavasti "ei minun lapseni.."

Vierailija
17/37 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin 13-vuotias poika on jäänyt nyt kaksi kertaa kiinni nuuskan käyttämisestä. Molemmilla kerroilla on kiekko otettu pois ja heitetty roskiin. Kyllä ne "kullannuput" kaikenlaista tekee kun silmä välttää. 

Kirotut nuo välitysketjut, jotka nuorille näitä myyvät :(. Koulun pihaltakin saa jo ostettua.

Vierailija
18/37 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuulet sanan "denssi", pitäisi hälytyskellojen soida. 

https://www.urbaanisanakirja.com/word/denssi/

P.S. Itse opin tämän sanan vasta tänä kesänä...

Juu tätä dens sanaa kuulee meidän koulussa monta kertaa päivässä sekä niitä kiekkoja ja samoin "onks heittää pussia?" tai "onks myydä kikee?" Tiedän, että omasta ikäluokastani, joka menee nyt ysille käyttää nuuskaa enemmän kuin tupakkaa, ehkä noin 20% käyttää nuuskaa. Itseltäni on tultu välitunnilla kysymään haluanko ostaa kiekon, vastasin vain, että en halua. Jotkut oppilaat myyvät nuuskaa, kun heillä on joku joka sitä hakee Ruotsista. (Yleensä isosisarukset)

Vierailija
19/37 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Suosittelen puuttumaan nuoren nuuskan käyttöön heti kun tämä tulee ilme. Lasta ei kannata rankaista tupakka tuotteiden käytöstä, ennemminkin auttaa ja kannustaa häntä lopettamaan. Rankaiseminen ei ole oikea tapa.

Olen nyt 34-vuotias mies, joka käytti nuorempana useita vuosia nuuskaa. Nuuska aiheuttaa aivan yhtä pahaa riippuvuutta kuin tupakka. Suomen lainsäädännön mukaan nuuskaa ei suomessa saa myydä. Tämä aiheutti minulle suuria vaikeuksia. Kun nuuska sattui loppumaan, jouduin etsiä metsästä kanin papanoita ja laittaa näitä huuleen nuuskan tavoin. Lapsen hengitystä kannattaa tarkkailla ja katsoa onko käsissä ruskeita jälkiä.

Vierailija
20/37 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos tosiaan vain myy, eikä itse käytä? Olisko se äidistä parempi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi