Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä mökkeilyssä viehättää?

Vierailija
21.06.2017 |

Varsinkaan omakotitalossa asuvia?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten niin mikään, vaan pakkohan se oli laittaa, että naapureita ja kerrostalossa asuvia lapatossuja vituttaa.

Vierailija
2/40 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu mökistä :) meidän mökki on toinen koti, josta voi tehdä myös etätöitä ja harrastusmahdollisuudet ihan vieressä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma rauha. Ei ole naapureita kyljessä kyttäämässä ja pitämässä älämölöä. Merimaisemat, suoraan uimaan omasta saunasta, ennen kaikkea puhdas ilma jota ei kaupungeissa ole!

Vierailija
4/40 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan omasta lapsuudestani mökkeilyn pelkkänä työleirinä. Aikuisetkin narisivat että kun on sitä ja tätä tekemistä, aina. Aikuisena en sitten ole millekään mökille jalallani astunut.

Vierailija
5/40 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just se ei naapureita! Saa kävellä vaikka alasti.

Vierailija
6/40 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökille meno on kuin toiseen "maahan" menisi. Siellä kaikki arjen jutut unohtuvat. Mökillä voi oikeasti rentoutua, vaikka sielläkin niitä arjen askareita on. Oma ranta, veneet, marjamaastot. 

Kotona sitä pyörisi mielessä vain kaikki työjutut tai se, että "pitäisi tuokin juttu hoitaa, ja tuo ja tuo". Mökillä on selkeästi erilaista kuin kotona, joten siellä osaan olla lomalla.

Vierailija
7/40 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät ym. ilmastonmuutosfanaatikot ei myönnä että suomalaisilla kesämökeillä on maailman puhtain hengitysilma. Kannattaisi mennä sinne missä onni on, eikä mussuttaa kaupungin saasteista kun itse pakkautuu sinne niitä aiheuttamaan :D

Vierailija
8/40 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mökki sijaitsee harjun kupeessa kankaalla järven rannassa, joten siellä ei edes ruoho kasva pihalla. Eipä ole muita pihatöitä kuin pari kertaa kesässä kulkuväylien haravointi neulasista ja kävyistä (siinäkin kestää noin puolisen tuntia). Ei työleiriä.

Vierailija
9/40 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreät ym. ilmastonmuutosfanaatikot ei myönnä että suomalaisilla kesämökeillä on maailman puhtain hengitysilma. Kannattaisi mennä sinne missä onni on, eikä mussuttaa kaupungin saasteista kun itse pakkautuu sinne niitä aiheuttamaan :D

Ja asenneilmastokin paranee kun pysyvät sieltä poissa!

Vierailija
10/40 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökille meno on kuin toiseen "maahan" menisi. Siellä kaikki arjen jutut unohtuvat. Mökillä voi oikeasti rentoutua, vaikka sielläkin niitä arjen askareita on. Oma ranta, veneet, marjamaastot. 

Kotona sitä pyörisi mielessä vain kaikki työjutut tai se, että "pitäisi tuokin juttu hoitaa, ja tuo ja tuo". Mökillä on selkeästi erilaista kuin kotona, joten siellä osaan olla lomalla.

No eikö tuo nyt toteudu ihan missä tahansa muussakin paikassa. Eihän sen mökki tarvitse olla. Tässä ei kysytty, miksi halutaan pois kotoa, vaan miksi halutaan nimenomaan mökille.

Vierailija
11/40 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma rauha, maisemat, puusauna, meri, jne. Mökkitalkkari hoitaa piha-, yms, työt kun emme ole paikalla.

Vierailija
12/40 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa viehättää talvella asumisen helppous: Ei huolta lämmityksestä, eikä lumitöistä. Kesällä olen paljon mökeillä mm. etätöissä. Mulla on vessallinen mummonmökki kilsan päässä kylän siististä uimarannasta ja kyllä se on luksusta pistää tietokone kiinni ja pulahtaa järveen. Kasvihuoneessa saatan olla duunissa, lämmittää puusaunan ja syödä ahomansikoita pihalta. Rusinat pullasta!

Toinen mökkini on P-Karjalassa, sähkövessalla varustettu entinen mummolani. Siellä on parasta hiekkainen hehtaarin tontti, jolla nurtsi ei kasva, mutta viihtyy lehtikuuset, niittykasvit ja perhoset. Vielä löytyy mummon vanha raparperikin. Työleiriä ei ole, ikkunat, ovet laitettu ja katto konesaumattua peltiä 70 luvulta, kestää vielä 40 vuottta. Just se luonto siinä ympärillä on parasta ja talvella oma hiihtolatu ja ihana sauna.

Vierailija
13/40 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työleiri" on ainoa perinnesana jonka negatiiviset mökkeilyn vastustajat suostuu muistamaan.

Nykyajan mökit on vapaa-ajan asuntoja, joissa lomaillaan leppoisasti vailla maailman huolia. Kunnossapidon hoitaa ammatikseen paikalliset mökkitalkkarit (tai omistaja itse jos haluaa, mitään pakkoa ei ole).

Vierailija
14/40 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan kerrostalossa (omasta halusta). Siksi mökillä on kiva kasvattaa kasveja, leikata ruohoa jne. Vaikka pitää tehdä ruokaa ja tiskata yms. niin ne työt ei silti tunnu niin rankoilta. Eniten olen ehkä sitä mieltä, että paikanvaihto tekee hyvää.

Vierailija
15/40 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah...no kun, ihana anoppi ja appi tulee passattavaksi, sukulaiset tulevat ilmoittamatta ja tyhjin käsin, saa kantaa peräsuoli pitkänä vettä ja puita, ei sen ihanempaa olekkaan!!!!

Vierailija
16/40 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö tuo nyt toteudu ihan missä tahansa muussakin paikassa. Eihän sen mökki tarvitse olla. Tässä ei kysytty, miksi halutaan pois kotoa, vaan miksi halutaan nimenomaan mökille.

Onko tämän viestin alapeukuttajilla sellainen tilanne, että kun menevät vaikka hotellilomalle tai sukulaisten luo, ne työjutut ja muut kotihommat pyörivät mielessä? Ainoastaan mökillä niistä pääsee eroon? En nyt taas muuten oikein ymmärrä, mistä tähän tuli alapeukut.

Vierailija
17/40 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omakotitalo, mutta sen piha rehottaa kesäisin. Käydään kyllä ajamassa nurtsi.

Meillä mökissä tärkeintä on sen sijainti. 30 kilsan päästä kodista ja merenrannalla. Ihan kuin eri maailmaan tulis, kun mökille menee. Ollaan täällä lomalla, ei mitään työleiriä. Ainoa homma on pitää ranta kunnossa enkä koe pahana haravoida rantaa bikineissä. 😃

Meillä ei ole kukaan tunkemassa väkisin täysihoitoon. Osaan kieltäytyä sellaisista vieraista ja sitten taas on myös niitä vieraita joita mieluusti passaa, koska seura on niin hyvää ja heitäkin voi pyytää pesemään perunat ja tekemään hommia ja jostain kumman syystä tekevät aina mielellään. Ehkä mä olen osannut valikoida kaverini hyvin. 🙂

Vierailija
18/40 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä, siis sellaisella oikealla metsän keskellä järven rannalla sijaitsevalla kesämökillä, on ihanan rauhallista. Ympäriltä kuuluu vain tuulen suhina puissa, pörriäisten pörinä, lintujen laulu ja kaukainen liplatus joskus harvoin, kun joku on soutelemassa järvenselällä.

Minua harmittaa, etten pääse nyt viettämään kesäkuuta mökille. Heinäkuussa kokemus ei enää ole tismalleen sama, kun lintujen soidinaika on ohi ja luonto alkaa kuivua. Tosin silloin on lämpimämpi.

Vierailija
19/40 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mökki sijaitsee järven rannalla maalla ja talo kaupungissa. Tarviiko enempää selityksiä?

Vierailija
20/40 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Työleiri" on ainoa perinnesana jonka negatiiviset mökkeilyn vastustajat suostuu muistamaan.

Nykyajan mökit on vapaa-ajan asuntoja, joissa lomaillaan leppoisasti vailla maailman huolia. Kunnossapidon hoitaa ammatikseen paikalliset mökkitalkkarit (tai omistaja itse jos haluaa, mitään pakkoa ei ole).

Vaan kun ne kaikki tutut mökin omistajat ovat juuri niitä, jotka haluavat hoitaa kaiken itse. Ja kun kutsuvat mökilleen, kutsuvat työleirille. Kymmenen vuotta siskoni joka kesä yritti houkutella meitä kesämökilleen. Yhden kerran käytiin ja kiitos riitti. Nykyisin ei enää edes kysy. Hankkikoon työjuhtansa jostain muualta.