Innolla odotettu juhannus, jo alkaa v-käyrä nousemaan :(
Tarkoitus on viettää juhannus mökillä isossa porukassa. Lapset ovat ihan kohtuuttoman innoissaan odottaneet, että päästään mökille. Mökki on pieni, lapsia paljon. Itseä alkanut pännimään koko juhannus. Miehet ovat innoissaan kalastamassa satoi tai paistoi. Minä sitten pienessä mökissä lapsikatraan kanssa. En toki ole ainut nainen porukassa, mutta se kenellä on pienet lapset, olettaa että me keiden lapset ovat jo isoja, ilomielin nyt pidämme huolta hänen lapsistaan. Ja pitäisinkin, jos olisi aurinkoinen keli ja voisin pelata lasten kanssa ulkona. Säätiedote lupaa sadetta, pohjoistuulta ja 10 astetta lämmintä. Plääh...
Siinä sitten mökkipahasessa kaitsin taaperoita ja koitan loihtia kalasta palaaville miehille (ja muillekin tietty) juhannussapuskoja.
Tsempatkaa, et saan tän moodin vaihdettua :(
Kommentit (40)
Älä lähde koko mökkireissulle. Sillä siitä selviää. Ulinat surkeasta kohtalosta ei muuta tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
siis mistä sä ap vedit tän olettamuksen, että ne pienten lasten äidit sysää muksunsa teidän hoidettaviksi? Mitä ne äidit sit itse tekee siellä? Eiköhän tässä ole nyt käynyt niin, että maalailet täysin olemattomia skenaarioita. Sua taitaa pänniä oikeasti joku muu tässä jutussa?
Osaatko lukea? Ovat festareilla.
Koko ajan näitä tylsiä mökkiprovoja.
Jos aikuinen ihminen oikeasti olisi noin pölvästi, että tekisi kaiken itse, laittaisi ruoat, vahtisi vieraat penskat ja ukot vaan kalastelisi, ja valmiille tulisi, niin kaiken paskan sellainen tollo olisi ansainnut.
Suu ja ääni on saatu puhumista varten, ja järki käytettäväksi.
Mene helvettiin täältä oroviakasta.
-1900/1
Vierailija kirjoitti:
Onneks me vietetään miehen kanssa juhannus ihan kahdestaan vuokramökillä. Ei oo suku- ja kaverijuhannukset meidän juttu. Lapset on jo aikuisia eikä tulis mieleenkään viettää juhannusta heidänkään kanssa.
Siis miksi ei? Itse taas koen, että omat aikuiset lapset on mitä parhainta seuraa. Huumorintajuisia, hauskoja, hyviä keskustelemaan - aivan kuin äitinsä ;) Omien lasten - ja heidän puolisoidensa - seurassa on rentoa ja huoletonta.
Hienosti muuttui tarina, kun huomasi ettei ihmiset aloitusviestiä sympanneetkaan. Nyt ne pienten lasten äidit on päivät festareilla ja olettaa että ap hoitaa sekä lapset, että ruuat koko porukalle.
En kyllä ylipäätään lähtisi juhannuksen viettoon mökille, jossa miehet istuisivat kalalla päivät läpeensä ja naiset hoitaisi lapset ja valmistaisi ruuat. Mieluummin jäisin lapsineni vaikka kotiin, jos mies välttämättä haluaa lähteä kalalle.
Vierailija kirjoitti:
Hienosti muuttui tarina, kun huomasi ettei ihmiset aloitusviestiä sympanneetkaan. Nyt ne pienten lasten äidit on päivät festareilla ja olettaa että ap hoitaa sekä lapset, että ruuat koko porukalle.
Ei, vaan mökillä on 1 äiti, jolla pienet lapset. 2 äitiä, joiden lapset ala-aste ikäisiä. Pienten lasten äiti on ilmoittanut menevänsä läheisille festareille kavereidensa kanssa. Yöpyy mökillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siis mistä sä ap vedit tän olettamuksen, että ne pienten lasten äidit sysää muksunsa teidän hoidettaviksi? Mitä ne äidit sit itse tekee siellä? Eiköhän tässä ole nyt käynyt niin, että maalailet täysin olemattomia skenaarioita. Sua taitaa pänniä oikeasti joku muu tässä jutussa?
Osaatko lukea? Ovat festareilla.
No, meistä kahdesta ainakaan minä EN ole se lukutaidoton. Ap:n aloituksessa hän sanoo "en toki ole ainut nainen porukassa, mutta se kenellä on pienet lapset, olettaa että me keiden lapset ovat jo isoja, ilomielin nyt pidämme huolta hänen lapsistaan." Festareista en löydä pienintäkään mainintaa. Ja edelleen ihmettelen, miksi ap olettaa, että tämä nainen, jolla on pienet lapset kuvittelee hänen huolehtivan myös näistä pienimmistä lapsista.
Kyllä sä pärjäät. Lapsilla on kivaa, siitä tulee hyvä mieli. Sinulla on toivon mukaan hyvää seuraa. Ystävien kanssa juttelu on ihan parhautta. Ja saunominen. Itse nautin suunnattomasti uimisesta ja saunomisesta. Ja ajattele, miten kivaa sitten, kun ne pienimmät nukkuu ja ehkä isommatkin ja voitte rauhassa istua alas jonkun lämpimän tulisijan ympärille juttelemaan ja ottaa vähän viiniä. Hyvä mieli tulee myös siitä, että auttaa muita. Kyllä se palkitsee.
Itse olen huomannut, että maalaan usein tilanteet etukäteet kauheammiksi kuin ne ovatkaan. Kaikki menee usein paremmin kuin kuvittelee. Ja sunnuntaina pääset kotiin!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sä pärjäät. Lapsilla on kivaa, siitä tulee hyvä mieli. Sinulla on toivon mukaan hyvää seuraa. Ystävien kanssa juttelu on ihan parhautta. Ja saunominen. Itse nautin suunnattomasti uimisesta ja saunomisesta. Ja ajattele, miten kivaa sitten, kun ne pienimmät nukkuu ja ehkä isommatkin ja voitte rauhassa istua alas jonkun lämpimän tulisijan ympärille juttelemaan ja ottaa vähän viiniä. Hyvä mieli tulee myös siitä, että auttaa muita. Kyllä se palkitsee.
Itse olen huomannut, että maalaan usein tilanteet etukäteet kauheammiksi kuin ne ovatkaan. Kaikki menee usein paremmin kuin kuvittelee. Ja sunnuntaina pääset kotiin!
Kiitos, jotain tällaista hainkin. Varmasti lopulta kaikki menee ihan hyvin ja kaikilla on mukavaa. Jostain syystä vaan lähti tuo kauhukuvien maalailu ja säätiedotus oikein buustaa niitä. Teen huomenna ruuista valmiiksi ne, mitä voi tehdä :)
En ryhtyisi palvelijaksi, joka tekee ruuat, kun miehet lomailevat. Sanoisin ijan suoraan, ettei tule tapahtumasn. Ehdota vaikka, että tänä vuonna miehet ovat passissa mökillä ja tekevät kotityöt ja vahtivat lapsia naiset soutelevat. En vaan yksinkertaisesti tekisi ruokaa ja pakottaisin jakamaan työt ja vapaa-ajan tasan.
Vierailija kirjoitti:
Joo pilaa rauhassa muidenkin juhannus kostoksi. Nyt tarvittaisiin ihan muuta kuin tuulipukua, joka ei korjaa heikkoa asennetta. Juhannuksena siis mielestäsi, joutuu olemaan perheen kanssa ja joutuu tekemään ruokaa. Ilmoita ettet tule ollenkaan niin se pilaa varmasti muiden juhannuksen. Kokeile vaikka.
Juhannnus ilman sukumökkiä ja muiden passaamista on ihan paras juhannus! Miksi kaikki juhlapäivät pitää pilata viettämällä ne seurassa jossa ei haluaisi olla tai tekemällä jotain mitä ei halua tehdä?
Miks sä syyllistät ap:ta jolla ei todellakaan ole mitään velvollisuutta vahtia festaroivan ihmisen pentuja?
täältä sivusta vaan huutelen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan mökillä on 1 äiti, jolla pienet lapset. 2 äitiä, joiden lapset ala-aste ikäisiä. Pienten lasten äiti on ilmoittanut menevänsä läheisille festareille kavereidensa kanssa. Yöpyy mökillä.
No se pienten lasten isä ei varmaan istu päivää kalalla, jos lasten äiti lähtee festareille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo pilaa rauhassa muidenkin juhannus kostoksi. Nyt tarvittaisiin ihan muuta kuin tuulipukua, joka ei korjaa heikkoa asennetta. Juhannuksena siis mielestäsi, joutuu olemaan perheen kanssa ja joutuu tekemään ruokaa. Ilmoita ettet tule ollenkaan niin se pilaa varmasti muiden juhannuksen. Kokeile vaikka.
Juhannnus ilman sukumökkiä ja muiden passaamista on ihan paras juhannus! Miksi kaikki juhlapäivät pitää pilata viettämällä ne seurassa jossa ei haluaisi olla tai tekemällä jotain mitä ei halua tehdä?
Miks sä syyllistät ap:ta jolla ei todellakaan ole mitään velvollisuutta vahtia festaroivan ihmisen pentuja?
täältä sivusta vaan huutelen
Koska olen kuullut ettei ko henkilö mennyt ollenkaan festareille trolli eikä viestisi muutenkaan uppoa edes huonona provona ap. Miksi esiinnyt jonain kolmantena persoonana. Miten vaikeaa onkaan olla trolli? Oiken hgaastava elämä sinulla taitaa olla lastenvahtiminen lastenleikkiä verrattuna trollina olemiseen. Muuten avaamasi otsikot pistävät silmään miltein identtisinä kun et vaivaannu niitä huolellisemmin feikkaamaan.
Ensinnäkin muistakaa ruokkia tätä trollia jolle näyttää nyt puskista olevan erityisen tärkeää se että mainitsin hänen(eli ap:n) kiukuttelevan, tarkoituksenaan pilata muidenkin juhannus.
Tunnen vahingoniloa, että miesvaltaisessa työyhteisössäni lienee useampia miehiä, jotka odottavat juhannusta, kun pääsevät vaimojensa passattavaksi mökille. Vaimot laittavat ruokaa ja tiskaavat. Miehet ottavat tirsat ja käyvät lämmittämässä sen saunan. Heittävät vähän virveliä. Ja kas, jälleen voi käydä pöytään syömään.
Onneksi ei meillä.
Vitt jo on ongelmat. Koirani lopetettiin toissapäivänä ja mun koko loppuvuosi on pilalla. Ihan hirveä ikävä.
Trollit tuntevat aina vahingoniloa miksi muuten trollailisivat? Miksi nauttia elämästä, kun sen voi pilatakkin ja miksi vain itseltään, jos voi pilata muiltakin. Miksi todistaa kun tehdä oletuksia ja miksi puhua totta kun voi aina valehdellakkin. Ainahan voi jatkaa tarinaa jollain uudella käänteellä
Onneksi on juhannus jota pilata, on näiden ketjujen tarkoitus. Onneksi on lapset ja mies josta kiukutella on näiden ketjujen tarkoitus. On se vaikeaa trollata muuten, mutta näinä varmoina päivinä(pyhät,) trollaaminen on helppoa ja palkitsevaa, sekä osuu mahdollisimman moneen. Tovon mukaan aiheuttaen mahdollisimman paljon harmia.
Mukavaa trollin ruokintaa!
Kaatokänät, ja pienet murheet valuvat rännän myötä viemäriin!
Vierailija kirjoitti:
Vitt jo on ongelmat. Koirani lopetettiin toissapäivänä ja mun koko loppuvuosi on pilalla. Ihan hirveä ikävä.
Voimia ja halaukset.