Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun mies sanoo jotain outoa ja loukkaavaa?

Vierailija
21.06.2017 |

Näin on käynyt todella, todella harvoin, mutta tämä mies jonka kanssa olen kohta ollut 2 vuotta yhdessä, ei ole edes ainoa joka tehnyt mulle näin. Ja sitten taas, olen ollut myös miesten kanssa jotka eivät koskaan sano mitään tällaista, mutta existäni 50% on ollut tämmöisiä.

En tiedä johtuuko tämä miehen (pojan? Näissä tilanteissa hän on mun mielestä kuin joku pikkupoika joka yrittää saada huomiota tms) nuoresta iästä (27), jonkinlaisesta kokemuksen puutteesta (ei niin montaa pitkää ja vakavaa suhdetta takana kuin mulla, vaikka olenkin vain vuoden vanhempi), vai provosoinko jotenkin itse tätä käytöstä miehissä esiin. Vai onko nää jotain omituisia testejä millä miehet testaa mistä naiset suuttuu vai mitä ihmettä?

Eli tiedätte varmaan tilanteita kun olette kaksin, ja mies hyväntahtoisesti kiusoittelee. Meillä oli eilen nukkumaan mennessä noin vartin verran tämmöistä, ja mulla oli hyvä fiilis ja nauroin miehen jutuille, hän kutitteli ja kosketteli ym.
Mutta sitten ihan yht'äkkiä hän sanoi näin, ja lainaan nyt ihan sanatarkasti: "Mä työnnän ne (yksi aiemmin mainittu random asia) sun p*rseeseen." Sitten hän jatkoi normaalia kiusoitteluaan ja muuta juttelua kuin mitään ei olisi tapahtunut. Mä "vähän" hämmennyin tuosta, eikä mun aivot tuntuneet edes prosessoivan hetkeen mitä juuri kuulin. Mun lähipiirissä ei kukaan vaan puhu kellekään noin, ei ainakaan mun tietääkseni. Eikä tuossa ollut ollenkaan seksuaalissävytteinen fiilis (sitä paitsi meitä ei kumpaakaan ihan oikeasti kiinnosta anaalitouhut millään lailla), vaan ainoastaan töykeä ja ällöttävä, jotenkin pelottava. Mun mielestä tuossa ei myöskään ole mitään hauskaa? Hirveän lapsellista ja töykeää ainoastaan. Ja outoa, kerta kaikkiaan. Vielä oudommaksi tämän tekee se, että hän on akateemisten, sivistyneiden ihmisten kasvattama, ja normaalisti hänellä on kyllä erittäin hyvät ja fiksut käytöstavat. Tiedän myös, että hän rakastaa mua koko sydämestään ja haluaa olla kanssani aina.

Tämmöistä on tapahtunut muutama muukin kerta, joskin eri sanoilla ja silloin olen ehtinyt siihen puuttua että hei, ei ole ok. Nyt vaan menin jotenkin ihan shokkiin enkä saanut mitään sanotuksi, ja tilanne meni ohi niin nopeasti. Ja tosiaan olen ennenkin kuullut exiltäni jotain vähän vastaavaa, ja korostan että hyvin harvoin.

Onko tuommoinen muka oikeasti miesten mielestä jotenkin normaalia tai hauskaa tai ylipäätään soveliasta? Vai haluaako jotkut tahallaan shokeerata kumppaninsa noin, ja jos niin miksi ihmeessä, mitä siitä itselleen saa? Aion lähipäivinä puhua asiasta, koska en halua sen toistuvan ja tiedostan todella että mulle ei kenenkään kuuluisi puhua noin edes vitsillä, erityisesti hänen ei kuuluisi. Mutta koitan saada ajatuksiani kasaan ja haluaisin kuulla jos jollain kokemuksia asiasta?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas! Onko tämä nyt se sama mies, joka seisoo sun sängyn päässä yöllä ja tuijottaa? Ja jonka epäilet yrittävän tukehduttaa sut tyynyllä tai kuristamalla?

Vierailija
2/22 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi taas! Onko tämä nyt se sama mies, joka seisoo sun sängyn päässä yöllä ja tuijottaa? Ja jonka epäilet yrittävän tukehduttaa sut tyynyllä tai kuristamalla?

En tiedä yhtään mistä puhut, mutta ei todellakaan ole. Ja muutenkin kuvailemasi tilanne kuulostaa tyypilliseltä unihalvaukselta johon suosittelen ettei ihminen nukkuisi selällään jolloin unihalvaus yleensä tulee niille keille on tullakseen.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon perusteella luulin, että mies sanoi sinun olevan esim niin ruma ja läski ja tyhmä, ettei kukaan voi haluta seksiä kanssasi. Mutta toi aloituksen kuvaus... mikä siinä oli se loukkaava kohta?

Vierailija
4/22 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menit shokkiin???

Vierailija
5/22 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikon perusteella luulin, että mies sanoi sinun olevan esim niin ruma ja läski ja tyhmä, ettei kukaan voi haluta seksiä kanssasi. Mutta toi aloituksen kuvaus... mikä siinä oli se loukkaava kohta?

Sun mielestä normaalia puhetta missään ihmissuhteessa sanoa, että tunget jotain toisen p*rseeseen? Selvä homma.

-ap

Vierailija
6/22 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli typerä kommentti mieheltäsi,mutta että oikein shokkiin menit..

Vierailija
7/22 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oli typerä kommentti mieheltäsi,mutta että oikein shokkiin menit..

No heh heh, voi kun olet nokkela kun takerrut sanavalintoihin. Eiköhän kuitenkin tullut selväksi, mitä tarkoitin.

-ap

Vierailija
8/22 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei voi olla miettimättä että minkä ihmeen hattaran sisällä ihmiset kuvittelevat elävänsä? Kyllä sivistyneetkin ihmiset laukovat vaikka mitä, olen kuullut pappien ja lääkäreiden puhuvan niin roiseja että rekkakuskikin punastuisi. Opiskeluaikoina olin tarjoilijana ja oli tosi kiva kuunnella mitä "sivistyneet" herrat haluaisivat tehdä kanssani sulkemisajan jälkeen, jos onnistui murjaisemaan vitsikkäästi takaisin tipit olivat suuremmat kuin kyseisen illan palkka.

Itse olen kärsimätön ja äkkipikainen ja ex- mieheni oli kädetön uusavuton. Jos tuhannennen kerran kuulee kysymyksen esim. siitä minne koiran talutushihna laitetaan tai mistä löytyy puhtaita sukkia niin kyllä kämäytin että herra voisi tunkea sen hanuriinsa tai etsiä sukkiaan sieltä. Saattoi hän myös kysyä mitä teen jollakin vaikkapa sähkövatkaimella niin saatoin kilauttaa että suunnittelen sen tunkemista hänen hanuriinsa. Tavoite oli saada hänet edes salaamaan tyhmyytensä pitämällä suunsa kiinni.

Vierailija
9/22 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Itse ottaisin tuon kommentin väkivallalla uhkailuna, jota en hyväksy ollenkaan. Mies haluaa, että pelkäät. Väkivalta alkaa yleensä suhteessa ensimmäisen vuoden sisällä, mutta ei ole mitenkään sanottu, etteikö voisi alkaa myöhemminkin. Minä sanon ihan suoraan, että pakkaat kamasi ja lähdet tuosta tilanteesta, ennen kuin mies toteuttaa uhkauksensa. (Älä yritä keskustella asiasta, mies teeskentelee varmasti "ettei muista" tai että "vitsihän se vaan oli" tms.)

Ehkäpä jotkut ihmissuhteissaan haluavat kuulla törkeyksiä, mutta se ei tarkoita sitä että kaikkien tarvitsisi alistua tuollaiseen.

Vierailija
10/22 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuvailemasi on mun ex-mieheni. :) Kirjoittelin tänne aiheesta joskus vuosi - pari vuotta sitten. Mutta hänellä oli samoja taipumuksia myös kuin ap: n miehellä. Siis hän esim. saattoi sanoa rintojani "pikkulapsen eväspusseiksi", vaikka ne olivat kiinteät ja vaikka meillä ei edes vielä ollut lapsia tai kuin salama kirkkaalta taivaalta alkaa haukkua ulkonäköäni. Seurustelun alkuaikoina kesken "romanttisen" leffaillan kalauttaa mua omalla päällään päähän soten, että sattui, jos häntä yhtäkkiä alkoikin ahdistaa se, että olin hänen vieressään. Hän myös heitteli mua täysillä (siten, että päähän sattui ja hedelmät hajosivat) hedelmillä yllättäen välillä, jos istuin tietokoneeni ääressä. Erosin kuitenkin hänestä viimein tämän vuoden tammikuussa. Enää ei tarvitse salvata makuuhuoneen ovia ja pelätä. :)

Vierailija
11/22 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei voi olla miettimättä että minkä ihmeen hattaran sisällä ihmiset kuvittelevat elävänsä? Kyllä sivistyneetkin ihmiset laukovat vaikka mitä, olen kuullut pappien ja lääkäreiden puhuvan niin roiseja että rekkakuskikin punastuisi. Opiskeluaikoina olin tarjoilijana ja oli tosi kiva kuunnella mitä "sivistyneet" herrat haluaisivat tehdä kanssani sulkemisajan jälkeen, jos onnistui murjaisemaan vitsikkäästi takaisin tipit olivat suuremmat kuin kyseisen illan palkka.

Itse olen kärsimätön ja äkkipikainen ja ex- mieheni oli kädetön uusavuton. Jos tuhannennen kerran kuulee kysymyksen esim. siitä minne koiran talutushihna laitetaan tai mistä löytyy puhtaita sukkia niin kyllä kämäytin että herra voisi tunkea sen hanuriinsa tai etsiä sukkiaan sieltä. Saattoi hän myös kysyä mitä teen jollakin vaikkapa sähkövatkaimella niin saatoin kilauttaa että suunnittelen sen tunkemista hänen hanuriinsa. Tavoite oli saada hänet edes salaamaan tyhmyytensä pitämällä suunsa kiinni.

Munkin ex-mieheni on todella äkkipikainen ja kärsimätön kuumakalle ja minä olen hänen mielestään flegmaattinen ja hidas.

Vierailija
12/22 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanot yhtä loukkaavaa takaisin, jostain sen luonteenpiirteestä tai ulkonäöstä. Sitten jos huomio kiinnittyy sinuun niin sanot ettet katsele epäasiallista käytöstä aikuiselta ihmiseltä ja uhkaat erolla.

Vierailija
13/22 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sähkövatkaimella ei tee kyllä hevonvittujakaan. Leipominen on yleensä jotain viljasta ja vilja ei ole terveellistä ihmiselle laisinkaan.

Vierailija
14/22 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

15/22 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mielestäni elämässä yksi suuri tehtävä on oppia toisaalta pitämään omat rajansa ja kertomaan, jos niitä loukataan, ja erottamaan jollain tavalla, mikä on iso asia josta tulee sanoa ja mikä pieni, jonka voi ohittaa.

Jos koet jotkut sanamuodot ja alatyyliset sanat loukkaavasti, mielestäni voisit neutraalilla hetkellä kertoa, että sinulle sellaisten sanojen käyttö on epätoivottavaa ja pyytää, ettei hän käyttäisi tiettyjä ilmaisuja kanssasi ollessasi tai sinulle kohdistettuna, käyttipä hän sellaista kieltä esim. kaveriporukan illanvietoissa tai ei. 

Yleensä kumppani voi toteuttaa tällaisen selkeästi lausutun, yksilöidyn toiveen mieluummin kuin yleisen 'puhuisit kauniimmin' tms tulkinnanvaraisen oletuksen. Hän voi myös kertoa oman kantansa asiaan ja esittää sinullekin päin joitain samantyyppisiä toiveita. (Esim. jotkut käyttävät puheessaan englantia tai muun kielisiä sanontoja välillä ja se voi tuntua englantia osaamattomasta kurjalta)

Vierailija
16/22 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuossa nyt ei kyllä ollut mitään ihmeellistä, ihan normaali fraasi puhekielessä. Varsinkin kun tilanteessa ei ollut mitään uhkaavaa, vaan leikkimielinen kiusoittelu oli menossa. Sinun reaktiosi oli minusta outo.

Vierailija
17/22 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei millään pahalla", mutta vaikka toinen olis kuinka ärsyttävä sun mielestä, niin ihmisille ei puhuta noin. Rakkaus on mm. toisen kunnioittamista, ja toi sun puhetyyli ja sanavalinnat ei sitä ole. Kuulostat jotenkin narsistiselta tai muutoin luonnehäiriöiseltä.

-ap

Vierailija
18/22 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuvailemasi on mun ex-mieheni. :) Kirjoittelin tänne aiheesta joskus vuosi - pari vuotta sitten. Mutta hänellä oli samoja taipumuksia myös kuin ap: n miehellä. Siis hän esim. saattoi sanoa rintojani "pikkulapsen eväspusseiksi", vaikka ne olivat kiinteät ja vaikka meillä ei edes vielä ollut lapsia tai kuin salama kirkkaalta taivaalta alkaa haukkua ulkonäköäni. Seurustelun alkuaikoina kesken "romanttisen" leffaillan kalauttaa mua omalla päällään päähän soten, että sattui, jos häntä yhtäkkiä alkoikin ahdistaa se, että olin hänen vieressään. Hän myös heitteli mua täysillä (siten, että päähän sattui ja hedelmät hajosivat) hedelmillä yllättäen välillä, jos istuin tietokoneeni ääressä. Erosin kuitenkin hänestä viimein tämän vuoden tammikuussa. Enää ei tarvitse salvata makuuhuoneen ovia ja pelätä. :)

Kuulostaa tosi ikävältä ja sairaalta tilanteelta, ja olen onnellinen sun puolesta että pääsit moisesta hirviöstä.

Tähän mun pitää kuitenkin kommentoida, että tää mun mies ei koskaan ole parjannut mun ulkonäköä, vain kehunut. Hän ei myöskään ikinä ole koskenut muhun millään lailla väkivalloin, heitellyt mitään mua päin, tai uhannut mitään sinne päinkään - paitsi kun tämä p*rseeseen jonkin tunkeminen otetaan lukuun, ja siis tämä oli ensimmäinen kerta. Ja vaikka musta se oli ahdistavaa ja ällötti, huomasin äänensävystä ja ilmeistä että hänelle se oli pelkkä vitsi (ilmeisesti).

-ap

Vierailija
19/22 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hhdfghdfh kirjoitti:

No tuossa nyt ei kyllä ollut mitään ihmeellistä, ihan normaali fraasi puhekielessä. Varsinkin kun tilanteessa ei ollut mitään uhkaavaa, vaan leikkimielinen kiusoittelu oli menossa. Sinun reaktiosi oli minusta outo.

Okei, mä tiedän kyllä että tää on "ihan normaali fraasi" esim riitatilanteessa ("no tunge se vaikka p*rseesees kuule!"), tai nuorten miesten kesken jos joku vaikka etsii jotain ("no perseessä")... Mutta kahden rakastavaisen kesken, kun tilanteen pitäisi olla pikemminkin vähän romanttinen. Noup. Mun mielestä oli aivan väärä paikka sanoa mitään tuommoista, erityisesti kun me ei siinä kinattu mistään, mä en kysynyt mitä sille randomille asialle tehdään tai missä se on tjsp miten tuon fraasin voisi loogisesti sijoittaa sinne meidän keskusteluun.

Niin miten mun reaktio oli outo, haluatko avata vähän?

-ap

Vierailija
20/22 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia. Itse ottaisin tuon kommentin väkivallalla uhkailuna, jota en hyväksy ollenkaan. Mies haluaa, että pelkäät. Väkivalta alkaa yleensä suhteessa ensimmäisen vuoden sisällä, mutta ei ole mitenkään sanottu, etteikö voisi alkaa myöhemminkin. Minä sanon ihan suoraan, että pakkaat kamasi ja lähdet tuosta tilanteesta, ennen kuin mies toteuttaa uhkauksensa. (Älä yritä keskustella asiasta, mies teeskentelee varmasti "ettei muista" tai että "vitsihän se vaan oli" tms.)

Ehkäpä jotkut ihmissuhteissaan haluavat kuulla törkeyksiä, mutta se ei tarkoita sitä että kaikkien tarvitsisi alistua tuollaiseen.

Mä todella toivon ja haluan uskoa, että meidän tilanne ei ole tällainen vaan että mies on jotenkin vähän hölmö tms ja oppisi aikuistumaan suhteen mukana sen verran ettei enää heittelisi vastaavia juttuja...

Mutta samalla tää on mun pelko, että mitä jos asiat onkin näin, mitä jos en ole nähnyt jotain muita ilmiselvempiä merkkejä jne.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi