Mies asuu luonani, muttei ole kirjoilla koska raha
Jos asuisin miehen kanssa, saisin rahaa 200e (lapsilisät, kaksi lasta) mutta kun emme asu yhdessä tienaan 2000e. Sellaista vaan halusin näin anonyyminä jakaa kanssanne :) Sitten joskus kun saan taloudelliaen puolen kuntoon, voimme mennä naimisiin. Nyt se ei kannata.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Moro, on jo ilmiannettu ylimääräinen asukas Kelalle.
naapurisi
Siitä vaan. KELA ei voi kieltää vieraita käymästä :) ap
Tienaaminen = saada palkkaa töistä. Sosiaalietuuksien väärinkäyttö = kavallus. Eli oikea muoto: " kun emme asu yhdessä kavallan 2000 euroa".
Meillä sama. Ei mitään järkeä muuttaa virallisesti yhteen. Katsotaan kun lapset isompia.
Niin siis olet töissä , mistä tienaat 2000e? Mitä en nyt ymmärtänyt...?
Mies ei osallistu siis muutakuin ruokakuluihin omalta osaltaan ja ihan joskus ostaa mulle ja lapsille jotain ylimääräistä. En kyllä tiedä kuinka laten kanssa saisimme edes vuokran maksettua tuolla 200e. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos asuisin miehen kanssa, saisin rahaa 200e (lapsilisät, kaksi lasta) mutta kun emme asu yhdessä tienaan 2000e. Sellaista vaan halusin näin anonyyminä jakaa kanssanne :) Sitten joskus kun saan taloudelliaen puolen kuntoon, voimme mennä naimisiin. Nyt se ei kannata.
Kirjoita otsikko kokonaan. Koska raha mitä?
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalietuudet. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tienaaminen = saada palkkaa töistä. Sosiaalietuuksien väärinkäyttö = kavallus. Eli oikea muoto: " kun emme asu yhdessä kavallan 2000 euroa".
No kerropa minulle kuinka avopuoliso olisi velvollinen kustantamaan minun ja lasteni elämä :) Ja saahan sitä ihminen seurustella vissiin vielä Suomessa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ai että elatusapu/-tuki lakkaisi, jos mies olisi kirjoilla asunnossa? ei pidä paikkaansa. Mutta olihan tuossa edes hieman yritystä. En kyllä ymmärrä miksi yksikään ihminen olisi kateellinen jollekin, joka saa vain tukia.
Toivottavasti löydät avokätisen miehen myös sitten, kun nostat pientä eläkettä elämäsi viimeiset 30 vuotta.
Jos mies asuis virallisestu sun luona, niin kai se vuokran maksais? Missä se nyt virallisesti asuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerropa minulle kuinka avopuoliso olisi velvollinen kustantamaan minun ja lasteni elämä :) Ja saahan sitä ihminen seurustella vissiin vielä Suomessa. Ap
Eikö lasten isä maksa mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että elatusapu/-tuki lakkaisi, jos mies olisi kirjoilla asunnossa? ei pidä paikkaansa. Mutta olihan tuossa edes hieman yritystä. En kyllä ymmärrä miksi yksikään ihminen olisi kateellinen jollekin, joka saa vain tukia.
Toivottavasti löydät avokätisen miehen myös sitten, kun nostat pientä eläkettä elämäsi viimeiset 30 vuotta.
Sen unohdin laskea mukaan ja summa nouseekin 500e. No eipä silläkään vuokraa makseltais. Olen muuten samaa mieltä tuosta kateellisuudesta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalietuudet. Ap
Todella surullista. Ja tuo tapa lää periytyy lapsille. He sitten ajastaan miettivät miten saada parhaimmat tuet. Tunsin tällaisen perheen, jossa nuori näitä miteeti. Olin varmaan eka, joka sanoi, että mene töihin. No, opiskeli höpöhöpö alaa ja on nyt työttömänä. Perheen molemmat vanhemmat myös. Et sinä tienaa, sinä olet yhteiskunnan elätti ja valitettavasti muksusi myös hamassa tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen unohdin laskea mukaan ja summa nouseekin 500e. No eipä silläkään vuokraa makseltais. Olen muuten samaa mieltä tuosta kateellisuudesta. Ap
Ja kun vielä pikkuisen skarppaat niin saatat huomata, että itse asiassa saisit myös vanhempainrahan tai työmarkkinatuen, koska niihinkään miehen asuminen ei vaikuttaisi.
Jotain vikaa luvuissa koska olet yksin tai miehen kanssa niin onhan sulla jotkut omat tulot aina. Jos ei palkkaa niin sitten työttömyyskorvaus tai kotihoidontuki tai äitiysraha.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies asuis virallisestu sun luona, niin kai se vuokran maksais? Missä se nyt virallisesti asuu?
Ai siis koko vuokran vai puolet, vai mitenkä tuo pitäis jakaa? Niin. Millähän itse maksaisin oman ja lasten osuuden? Asuu postilokerossa. Ap
Ap, mitä tukia saat kun tuommoinen summa? Et siis ole töissä lainkaan, mikset?
Vierailija kirjoitti:
Jotain vikaa luvuissa koska olet yksin tai miehen kanssa niin onhan sulla jotkut omat tulot aina. Jos ei palkkaa niin sitten työttömyyskorvaus tai kotihoidontuki tai äitiysraha.
Karenssi. Tarviiko selventää? Ap
Moro, on jo ilmiannettu ylimääräinen asukas Kelalle.
naapurisi