Työkaverit
Minkälaisissa väleissä olet työkavereittesi kanssa? Ovatko välinne muodolliset pidättyväisen kohteliaat, tuttavalliset, olette hyviä ystäviä, vai viileät jopa vihamieliset? Pidättekö tarkoituksella etäisyyttä vai haluatteko tutustua paremmin? Voi myös halutessaan kertoa millä alalla työskentelee! :)
Kommentit (13)
Tulemme töissä hyvin juttuun, mutta emme ole vapaa-ajalla tekemisissä. Haluamme pitää työn ja vapaa-ajan erillään.
Asialliset, vain työkavereita, molemmat. Insinööritoimisto.
Ihania, luotettavia ystäviä. Työssä on tutustuttu ja pidetään yhteyttä vaikka osa lähtenyt muualle töihin. Sosiaaliala :)
Paneskellaan ristiin firman saunabileissä.
Entisessä työpaikassani olimme kuin yhtä suurta perhettä. Työkaverit olivat ihania ja pystyimme puhua kaikesta. Aina oli mukava mennä töihin, edes lomien jälkeen ei ahdistanut. Mielestäni olimme hyviä ystäviä. Nyt sitten sain siirron toiseen työpaikkaan/yksikköön ja siellä on kamalaa. Siellä on huono ilmapiiri, joillakin on suorastaan vihamielinen suhtautuminen minuun ja tunnen olevani ulkopuolinen hylkiö. En muistanut, että töissä voi olla näin ahdistavaa. Nyt jo pelkään huomista työpäivää. Työ on ihan samaa joka paikassa, mutta kyllä minulla ilmapiiri vaikuttaa viihtymiseen eniten.
Ei vapaalla olla tekemisissä, mutta hyvät ja välittömät välit. Puhutaan tauoilla niin asiaa kuin lätistään niitänäitä. Raksa.
Riippuu työkaverista. Kaikkien kanssa kuitenkin ihan kohteliaat välit, osan kanssa puhutaan ihan oikeistakin jutuista. Osan kanssa olen fb-kavereita ja tykätään toistemme jutuista siellä, mutta muuten ei pidetä vapaa-ajalla yhteyttä.
On ollut ihania ja huonoja työpaikkoja. Näissä hyvissä on otettu aina uudetkin tulokkaat hyvin vastaan, ei jätetä ulkopuolelle, ei ihmetellä "no miksei se nyt tota tajunnu, eiks se osaa", vaan neuvotaan ja perehdytetään, mahtavia työtovereita! Sitten niissä huonoissa työpaikoissa taas aivan toista maata koko ilmapiiri...
Ei ole työkavereita käytännössä ollenkaan, muita kuin esimieheni. Olen ammatissa, missä työt tehdään pääsääntöisesti yksin.
Yksi on mun hyvä ystäväni, jolle ehdotin kyseisen paikan hakua. Ei päässyt taloon siis suhteilla, mutta sai tietää työpaikasta kauttani.
Parista on tullut ystäviä. Jotkut ovat hyvän päivän tuttuja. Ja joidenkin kanssa juttelen töissä ihan normaalisti, mutta vapaa-ajalla en niitä sietäisi. Hädin tuskin töissäkään. En anna sen kuitenkaan näkyä.
Hyvät välit. Olemme tekemisissä myös työpaikan ulkopuolella.
Työskentelen ns. itsenäisessä ammatissa, missä ei pahemmin ole työkavereita. Tykkään mieluummin tehdä töitä yksin ja tavata ystäviä ja kavereita sitten vapaa-ajalla.
Terveydenhuolto, ja kylmä sota.