Muiden kanssa oleminen silloin, kun suhde on poikki?
Avomieheni jätti minut joulun alla ja pari viikkoa sitten palasimme takaisin yhteen. Rakastamme molemmat toisiamme hirveästi, emme vaan osanneet keskustella asioista. Minulla vaan on tosi huono omatunto, kun mies on silmät kiiltäen kertonut, miten ei ole voinut kuvitellakaan olevansa kenenkään muun naisen kanssa, koska ikävöi minua niin valtavasti. Kun minä taas ehdin olla jo useammankin miehen kanssa, koska hain suruuni lohtua. En ollut asiasta silloin tekohetkelläkään ylpeä, mutta olin kuitenkin vapaa nainen silloin. Olenko toiminut mielestänne väärin? Onko valehtelua ja epäluotettavaa jos jätän kertomatta miehelleni noista miehistä eromme aikana? En uskonut hänen enää huolivan minua takaisin, vaan yritin löytää uutta miestä.
Tuntuu pahalta ja kaduttaa oma käytös. En silti tahtoisi uhrata tällä hetkellä toimivaa parisuhdettani niiden takia vaikka aina luotettava ja rehellinen ihminen olenkin. En ikinä pettäisi suhteen aikana ketään.
Kommentit (4)
Jos suhde on poikki, se on poikki ja silloin on ok olla muiden kanssa. Eri asia jos etukäteen on sovittu että tauolla ei saa olla muita miehiä/naisia.
Hait suruusi lohtua. Luuseri. Arvaa oliko mies surullinen, mutta hän ei silti hypännyt sänkyyn muiden naisten kanssa.
Et ole tehnyt mitään väärää. Toinen juttu on se, onko väärin, jos jätät näistä muista miehistä kertomatta. Moni ajattelee, että mitä se miehelle kuuluu, mitä erossa ollessa on tapahtunut. Mutta minä haluaisin tietää ja haluaisin kertoa. Minusta mikään ei tuntuisi aidolta ja rehellisyydelle rakennetulta, ellei kumpikin osapuoli olisi mahdollisimman avoimia.
Et tehnyt mitään väärin. Mies jätti sinut eikä voi olettaa, että istuisit puhelimen ääressä odottamassa, jos hän armollisesti ehkä jonain päivänä pelmahtaakin takaisin.