Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan vaunut

Hiki ohikulkijallakin pinnassa
19.06.2017 |

Omat lapseni oken kasvattanut jo aikuisiksi, joten muotitieouteni on heikko.
Ihmettelen vain sitä, miksi nykyisin vauvan v aunujen kuomu on aina ylhäällä ja lapsen näköalan peittää suojakangas. Sideharso tai paksumpi, kuten tänään, vahakangas. Hellepäivä, lapsi vaunuissa villamyssy päässä, villatakki päällä ja se kauhistuttava peite kuomuun pingoitettuna. Onneksi sivuilta auki, joten näin vaunuun sisälle. Lapsi huusi voimallisesti, joten hän ei vielä ainakaan ollut saanut lämpöhalvausta. Mutta jos hänen sorja, kevyesti puettu äitinsä halusi tepastella pitempään puiston käytävillä, niin toivottavasti lapsi selviytyi.
Hyvin pian muutaman kuukauden ikäinen alkaa kuivua.

Tämä vaunujen peittovimma on minulle aivan käsittämätön asia. Mikä idea on estää raikkaan ulkoilman pääsy lapsenkin hengitettäväksi? Lapsi tarvitsee sitä paitsi katsottavaa, puiden oksat, pilvet, äidin kasvot, valot ja varjot, ne ovat virikkeitä lapselle. Miksi se tulee estää kankaalla!

Ei mummu mene nuorelta äidiltä suoraan kysymään, koska kalkkis on aina kalkkis, eikä ymmärrä mitään. Mutta näin anonyyminä yritän saada selvennystä asiaan, joka mielestäni saattaa aiheuttaa lapselle vaaratilanteita, esim. saa lämpöhalvauksen peiton alla, tai löytää käsiinsä jonkun pikkuesineen ja nielee sen äidin näkemättä. Äidinhän tulee olla valppaana lapsensa kanssa joka hetki, eikä suinkaan piilottaa häntä näkymättömiin vaunun uumeniin.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt täysin samaa. Mullakin vauva, mutta tätä vauvan kokonaan peittämisvimnaa en ole ymmärtänyt. Siis miksi se vauva kesäkuumallakin haudataan sinne vaunuihin, kuomu ylös ja kuomun suu peitetään? Kyllä mä ymmärrän, jos sataa vaunuihin tai tuulee tai laitetaan vähän suojaa suoralta auringon porotukselta, mutta normaali poutainen kesä sää ja vauvasta ei näy vilaustakaan, niin en ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla