Varasijat yliopisto
Hain kouluun jonne otettaan sisälle noin 18 opiskelijaa ja olen nyt varasijalla 5. Pessimistinä ei pety, mutta onko kukaan päässyt 5 varasijalta. Koulupaikkoja nuinkin vähän. 😔
Kommentit (8)
2. sijalta olen päässyt. Meitä otettiin 15. Voi olla että toi 5. sija on jo liian kaukana.
Riippuu ihan alasta. Jos kyseessä on esim. vaikka kemia tms. niin moni sinne hakenut on hakenyt luultavasti myös lääkikseen ja ovat varmasti korkealla molemmilla listoilla. Jos taas kyseessä on esim. logopedia niin tilanne on ihan toinen ja vaihtoehtona on se, että pääsee muualle lukemaan samaa ainetta. Historiassa sanoisin että ei mitään mahdollisuuksia päästä.
Vaikeaa tietää, kun ei tiedä, kuinka suosittu ala on. Kannattaa myös selvittää, tarkoittaako 5. varasija sitä, että edellä on oikeasti 4 opiskelijaa varasijoilla vai voiko ylempänä olevilla varasijoilla olla kullakin useita opiskelijoita. Ainakin JY ilmoitti aikaisemmin opiskelijan olevan 3. varasijalla, vaikka sekä 1. että 2. varasijalla oli molemmilla useita opiskelijoita. Minusta se oli tosi hämäävää.
Korkeekoulu. En viitti tarkempaa sanoa, joku voi tunnistaa.
Ap.
Kaikkiin pääsin opiskelemaan:
Amis
- sisään 30 ihmistä, ja olin varasijalla 25
AMK Tampere
- sisään 20 ihmistä, olin varasijalla 1
AMK Metropolia
- sisään 100, varasijalla 25 (kaveri oli 45, mutta sisään pääsi)
Varmaan vielä tule liikkumaan sijoitus, kun monet koulutukset eivät vielä ole julkistaneet tuloksiaan. Eli älä vielä menetä toivoasi! :)
Mistä koulusta on jo tulleet tulokset?
Mikä koulutus?