Koiran/kissan omistaja!! Ostatko lemmikillesi mielummin lemmikkikaupasta vaiko marketeista?
Kommentit (25)
Koirilleni tilaan ruoat netistä, koska sama ruokasäkki joka netissä maksaa 53e, maksaa lemmikkikaupassa 70e. Hihnat, pannat, valjaat ja isommat luut sekä kakkapussit ostan yleensä lemmikkikaupasta ja sitten pienemmät koirankeksit ja makupalat marketista. Kolmeen keskikokoiseen koiraan menee rahaa noin 150-200e kuukaudessa ja tuo summa siis ruokiin, luihin, makupaloihin ja kakkapusseihin. Jos ostan leluja tai muita tarvikkeita niin ne tuohon summaan sitten lisäksi.
Kannattaa katsoa netflixistä dokkari nimeltä Petfooled.
Koiran ja kissan raksut tehdään eläinten jätteistä. Mukana on ell lopetettuja eläimiä, pantoineen päivineen jauhetaan ja sitten puristetaan nappuloiksi.
Mukaan menee metalli, muovi ja eläinten ruhoissa olevat lääkkeet. Esim lopetusaine ei deaktivoidu tuossa prosessissa vaan päätyy lemmikin vatsaan.
Monet lemmikit kuolevat ennen aikojaan, saavat kaikenlaisia oireita ruuasta.
Ennemmin kannattaisi tehdä ruoka itse.
Esim Latz maistuu kissoille, koska siinä on hirveästi sokeria. Ei se ole kuitenkaan kissoille hyväksi.
Mun katti suostuu syödä vain kuivaruokaa ja ostan sille vehnätöntä eläinkaupasta. On olemassa vain yksi merkki mikä kelpaa sille... Toivottavasti sitä merkkiä ei lopeteta ikinä sillä miten selitän sen kissalle...
Kupit ja lelut olen ostanut mistä vain, ei niitä tarvi usein ostella.
Kissanhiekan tilaan netistä sillä se on siellä halvinta ja se on melko painavaa vaikka ostankin vain sitä puupellettijuttua Cats best ökö vai mikä se oli. Sen suurimman säkin tilaan aina.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa netflixistä dokkari nimeltä Petfooled.
Koiran ja kissan raksut tehdään eläinten jätteistä. Mukana on ell lopetettuja eläimiä, pantoineen päivineen jauhetaan ja sitten puristetaan nappuloiksi.Mukaan menee metalli, muovi ja eläinten ruhoissa olevat lääkkeet. Esim lopetusaine ei deaktivoidu tuossa prosessissa vaan päätyy lemmikin vatsaan.
Monet lemmikit kuolevat ennen aikojaan, saavat kaikenlaisia oireita ruuasta.Ennemmin kannattaisi tehdä ruoka itse.
Esim Latz maistuu kissoille, koska siinä on hirveästi sokeria. Ei se ole kuitenkaan kissoille hyväksi.
Oon katsonut ja pisti miettimään. Aina ihmettelin, kun kissa söis mieluiten Latzia, jossa lihaa 4%. Jatkossa en aio antaa kissalleni esim kuivaruokaa ollenkaan. Juo niin vähän vettä muutenkin.
Sekä että. Koira on äärettömän kaikkiruokainen, marketin ruoka menee ihan yhtä hyvin kuin joku kallis eläinkaupan ruoka. Helpottaa elämää, kun vaikka mökkipaikkakunnalla ruoan saa ihan marketista, ei tarviia ajella isoon kaupunkiin ostamaan jotain erikoisruokaa. Koiran voinnissa en ole huomannut ikinä mitään eroa ruoan suhteen, eläinlääkärissä on käyty tasan rokotusten verran ja parit maasta tuontiin/vientiin tarvitut terveystarkastukset. Koira on terve ja voi hyvin, silmät, korvat ja suu on kunnossa ja turkki + iho myös.
Koira ei ole Suomesta, että ehkä ei ole sitten kaikkea allrgisoivaa ja sairastuttavaa geeniperimää. Toki jos olis ongelmia, pitäis nähdä enemmän vaivaa ja käyttää rahaa. Ehkä 50 e/kk maksimissaan menee pienen koiran ruokaan. Joskus menee enemmän, joskus vähemmän.