Piti eilen tilata huolto avaamaan ovet, 30e maksoi. Poikaystävä ei aio maksaa mitään!
Meillä on etäsuhde ja eilen siinä sitten viikonlopun olon jälkeen oltiin lähdössä asemalle. Oltiin siis minun luonani. Oltiin juuri lähdössä, kun poikaystävän piti mennäkin käymään vielä asuntoni sisällä vessassa. Annoin hänelle avaimeni ja jäin pihaan odottelemaan. No hän sitten saapui ja lähdettiin asemalle. Saatoin miehen bussille ja palasin takaisin kotiini. Arvatkaapa oliko avaimia? NO EI! Piti soittaa huoltoon sunnuntaina ja se maksoi 30e päästä takaisin sisälle. Kyllä sieppaa. Iso raha opiskelijalle. Minusta tämä oli edes vähän miehen syy, kun ei tarjonnut avaimia heti takaisin tultuaan vessasta, miehen mielestä minun olisi pitänyt itse muistaa pyytää. Totta tietysti sekin. Reiluinta olisi maksaa puoliksi se 30e, mutta ei mies suostu siihen. Mietin jo koko suhteen tulevaisuutta, kun on noin pihi mies!
Vai oliko tämä muka teistä kokonaan minun vikani ja minun kuuluu yksin maksaa tuo 30e? Toki juridisesti täytyy jos mies ei suostu maksamaan mitään, koska minun asuntoni.
Kommentit (33)
Summahan on mitätön ja olisi tietysti mieheltä reilua tarjoutua maksamaan se, myös puoliksi laittaminen on reilua.
Sen sijaan tuo, että mies ei ole valmis huomaamaan omassa käytöksessään minkäänlaista moitetta tai kantamaan oman tekojensa (unohduksen) seurauksia on TOOOOSI huono juttu. Hän mieluummin syyttää sinua, kuin myöntää unohtaneensa tai erehtyneensä.
Avaimet takaisin ja sen jälkeen suhde poikki. Tuo mies ei tule ikinä tekemään sinua onnelliseksi.
Jatkoa varten annat vara-avaimen jollekin luotettavalle ystävälle, vara-avain kotona ei paljoa auta.
Kun teillä kummallakin on raha tiukassa, olisi sitäkin tärkeämpää huomioida tilanne tasa-puolisesti. Mies oli avaimesta vastuussa, vastuussa myös sen takaisin antamisesta. Hänelle kuuluisi koko lasku. Mutta vähintään se puolet. Ei huomioi ollenkaan sitä, mitä vaikeuksia sinulle seuraa, kun tuli tuo ylimääräinen meno. Saahan 30 eurolla esim kassillisen ruokaa. Ota avain takaisin ja pane poikki. Tuo muokkamaisuus vaan pahenee.
Ap, on mies muuten ns täyspäinen. Luotatko häneen? Nimittäin nyt hänellä on hyvä tilaisuus teettää itselleen kopio sinun avaimesta! Siihen kyllä raha löytyy, jos aikookin käyttää kopiota sinua vastaan.
Jos olet muissakin asioissa huomannut kaverisi pihiksi, eipä kannata jatkaa. Puolison yletön pihiys on
kuluttavaa ja ärsyttävää,kaikki lasketaan tarkoin ettei vaan joudu maksamaan yhtään enemmän kuin
toinen. Yritä saada puolet rahasta edes tai viikonlopun ruuat hyvitykseksi.
Hassua, että näin pikkuesimerkin kautta elämästämme näin moni on jo pitänyt miestä törppönä ja ehdottanut eroa. Kyllä, hän on pihi ja itsekäs muutenkin, mutten arvannut sitä huomattavan jo tällä tavalla yhden tilanteen kautta. Taitaa olla ero edessä.
ap
Mä en itse lähtisi heti ekasta selkkauksesta eroamaan. Tiukkaa hänelläkin on työttömänä, maksoi kenties myös matkansa sun luo ja takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Mä en itse lähtisi heti ekasta selkkauksesta eroamaan. Tiukkaa hänelläkin on työttömänä, maksoi kenties myös matkansa sun luo ja takaisin?
Niin ja minä huomioin tämän aina ruokakuluissa, ettei viikonloppu olisi kummallekaan rahallisesti liian tiukka. Mies sen sijaan ei ota matkakuluja ikinä huomioon minun ollessa hänen luonaan. Nämä ovat juuri näitä pieniä juttuja, joiden vuoksi hän tuntuu pihiltä.
ap
Tsemppiä vaan ap, törppö kierrätykseen. Löydät kyllä paremman!
Tyhmästä poikaystävästä sakotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos vaihtaisit muhun? Mä olisin maksanut koko summan
Hei, ei kun minä! Minä en olisi edes unohtanut niitä avaimia.
Tässä tapauksessa sika ei unohtanut avaimia sisään vaan unohti antaa ne AP:lle takaisin. AP taas ei muistanut pyytää, sanoisin,että maksetaan fifty/fifty.