Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä vietetään kaikki aika aina lapsiperheenä

Vierailija
19.06.2017 |

oli vappu/juhannus/joulu tms. Se ei erotu mitenkään arjesta. Koskaan ei lapsemme ole yökylässä koska ei ole isovanhempia, kummeja tms kenelle lapsen yökylään antaisi. Joskus olisi kiva juhlia.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä kehumisen aihe?

Vierailija
2/51 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole. Itse haluaisin tilanteeseen muutoksen mutta eipä mistään mitään luotettavaa yökyläpaikkaa ole löytynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kyllä muitakin ihmissuhteita pitää yllä, eikä vain käpertyä omaan perheeseen. Lapset kasvavat.

Vierailija
4/51 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei juhlat erotu arjesta? Voihan sitä juhlia lastenkin kanssa! Oma valinta.

Vierailija
5/51 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttiko se siltä?

Vierailija
6/51 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus aloituksesta : Joskus olisi kiva juhlia. 

Taisi kuitenkin olla uhriutumista.

Vierailija
7/51 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki on sitä minkälaiseksi sen itse järjestää. Jos ei tee itselleen esimerkiksi joulua niin ei sitä silloin myös olekkaan. Perinteiset juhlapäivät tuntuvat itsestä juhlilta ja odotuksen arvoisilta silloin kun niissä toistetaan jokavuotisia rutiineja ja tapoja. Koko perhe tykkää kun pääsiäisenä on vaikkapa munanmetsästystä.

Vierailija
8/51 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole. Itse haluaisin tilanteeseen muutoksen mutta eipä mistään mitään luotettavaa yökyläpaikkaa ole löytynyt.

MLL hoitaja?

Vierailija
9/51 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä isä?

Vierailija
10/51 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde tyttökavereiden kanssa viettämään juhannusta. Et sinä missään valkiassa sentään ole.

Vierailija
11/51 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluaisit juhlia, mutta ongelma on se, että et saa lasta yökylään mihinkään?

Miksi ette voisi juhlia lapsiperheenä? Ihan vaikka omankin perheen kesken voi keksiä jotain kivaa, laittaa vähän herkkuja tms. Ja ettekö voi kutsua vieraita, vaikka lapset olisi kotona? Minusta lapset eivät ole este juhlimiselle, kutsu vieraita illalliselle tai grillijuhliin tai mitä ikinä keksitkään. Vai onko ryyppääminen ainoa tapa juhlia?

Vierailija
12/51 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MLL hoitaja?

Täälläpäin ei ole MLL.n lastenhoitopalvelua.

Vierailija
13/51 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis haluaisit juhlia, mutta ongelma on se, että et saa lasta yökylään mihinkään?

Miksi ette voisi juhlia lapsiperheenä? Ihan vaikka omankin perheen kesken voi keksiä jotain kivaa, laittaa vähän herkkuja tms. Ja ettekö voi kutsua vieraita, vaikka lapset olisi kotona? Minusta lapset eivät ole este juhlimiselle, kutsu vieraita illalliselle tai grillijuhliin tai mitä ikinä keksitkään. Vai onko ryyppääminen ainoa tapa juhlia?

Juhlitaan lapsiperheenä kyllä. Juhannuksena mennään katsomaan kokkoa yms mutta joskus olisi kiva mennä miehen kanssa kaksin jonnekkin.

Vierailija
14/51 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikee mun oli kuvitella, että joulu tai juhannus olis erikseen lapsista. Lapset on olleet mukana ja juhlimistavat on sovitettu niin, että lapset sopivat hyvin kuvioon. Juhannuksena jopa istuttu iltaa aikuisten kesken lasten mentyä nukkumaan (toki aina niin, että ajokuntoisia aikuisia on ja lapset hyvin huolehdittu nukkumaan jne.), joulu toki aika erilaisella menolla.

Nuorin minun ja siskoni lapsista täyttää tänä vuonna 10-vuotta ja meidän esikoisemme taas 17 v.

Silti ollan kyllä päästy myös kahdestaan joskus menemään, on ollut MLL:n vahtia, naapurin teini-ikäisiä, lasten ollessa pieniä oli vielä isovanhemmatkin voimissaan. Mutta ei nyt sentään jouluna esim. Nyt jo oma esikoinen heittää lapsenvahtikeikkaa naapurustossa.

Harmillista jos ette koskaan pääse mihinkään, mutta luokaa sitten sitä kahdenkeskistä aikaa kotona. Mainistemasi juhlat nyt lapsiperheissä aika usein menee niiden lasten kanssa ja se on vaan pakko hyväksyä ja harmillista jos ette siitä tykkää.

Vierailija
15/51 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta tehän ootte lapsiperhe. Anna muksu jouluna joulupukin matkaan ja ei kun bileet pystyyn:)

Vierailija
16/51 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö voisi juhlia vaikka niin, että kutsutte toisia lapsiperheitä teille? Uskon, että lapsillakin olisi kivaa. Kun sitten tutustuisitte kunnolla, niin sitä kautta voisi löytyä myös lasten yökyläpaikka.

Vierailija
17/51 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laittakaa kaupan seinälle lappu, että etsitään luotettavaa hoitajaa silloin tällöin. Ehkä löydätte jonkun kivan, joka voi aina välillä maksua vastaan teille tulla että pääsette itse juhlimaan.

Vierailija
18/51 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu. Isovanhemmat ei osallistu mitenkään eikä niitä kiinnosta. Eivät ole hoitaneet lapsia koskaan. Pari kertaa ihan äärimmäisessä hädässä kysytty ja silloin sanoivat että eivät aio hoitaa ollenkaan. Molemmat isovanhemnat tosi itsekkäitä eivätkä välittäneet aikanaan omistakaan lapsista, vaan hoidattivat muilla.

Olen kohta 10v yrittänyt luoda tukiverkostoa, mutta ei onnistu sellaisen teko joka korvaisi sukulaisavun. Pariksi tunniksi saa vaihtareita tehtyä ja siinä kaikki. Mll hoitajat eivät auta hädän tullen kun pitää aina etukäteen tietää hoidon tarve. Ja mll ei ole se taho, joka olisi lapsesta kiinnostunut tai tulisi synttäreilke.

Kesälomat aina vietettävä erikseen eli ei koskaan perheen yhteistä lomaa. Kun ei ole mummoja tms jotka voisi hoitaa.

Kohta on nuorimmaisen tulokkaan synnytys edessä, sinnekin taas mentävä yksin kun ei kukaan sukulainen halua hoitaa synnytyksen ajan.

Mutta ap, tätä tämä on ja helpoimmalla pääsee henkisesti kun alustuu tilanteeseen. Itse yritin raivopäisesti muuttaa tilannetta ja etsiä verkostoa, varaisovanhempia tms, mutta aina joutui pettymään ja ponnistelu vei voimiaja energiaa.

Kyllä oikeasti elämä on 1000 x helpompas jos isovanhemmat auttaa. Mutta ilmankin pysyy elossa ja menee ihan mukavasti. Elämässä on niin eri kortit kädessä että jollain on helppoa ja toisilla rankempaa.

Vierailija
19/51 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole tuttavapariskuntia tai -perheitä, naapureita tai yleensä mitään sosiaalisia kontakteja, joilta olisi mahdollista pyytää lastenhoitoapua? Tietenkään lapsia ei voi lykätä puolituntemattomille, mutta tekemällä tuttavuutta vaikka juuri naapureiden kanssa voi tuttavuuden kehittyessä käydä selville, että heillä on sama tilanne, jolloin voisitte hoitaa lapsia puolin ja toisin. Tämä on vähän sama homma kuin kumppanin tai työpaikan löytämisen kanssa: kotoa ei kukaan tule hakemaan.

Vierailija
20/51 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ymmärrän mitä ap tarkoittaa.

Nytkin juhannuksena tuttavapariskunnat ovat kovalla tohinalla suunnittelleet illanviettoa, ilman lapsia tietenkin. Kutsu tuli mutta ei meillä ole mitään mahdollisuuksia saada illaksi ja yöksi lapsia hoitoon.

Ihmettelen, että vielä viitsivät kutsua illanviettoihin kun tietävät meidän vastauksen: emme valitettavastu pääse koska ei ole lapsenvahtia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi