Naurettavaa toi saatanan kännykän räpläys tuolla eduskunnassa
ovat muutenkin paikalla vaan koska ovat TVssä. No, kuukausien kesäloma alkaa pian.
Kommentit (8)
Mietin samaa. Ei ole kauankaan kun laitteiden käyttöä istuntosalissa paheksuttin, nyt se on normaalia.
Vaikka sinulta ei sujuisikaan kaksi asiaa yhtä aikaa, niin ehkä muilta sujuu....
Siinä.voi samalla kuunnella kollegan puhetta, etsiä faktoja netistä, tarkistaa sähköpostin ja tuoreimmat uutiset.
Vai luuleeko ap, että kännykällä pelkästään pelataan matopeliä...?
Ps. Minä ainakin saatan keskittyä paremmin kuuntelemaan, jos närää käsillä jotain. Piirtelen paperille tai joo, jopa pelaan jotain simppeliä ja keskeytettävissä olevaa peliä.
Ne avaa av:lle persu- ja alapääkarvaketjuja. Tärkeää työtä siis.
Valiokunnissa varmaan kännyköitä selaillaan ihan samalla tavalla. Osallistuin itse kerran valiokuntatyöskentelyyn, kun olin kuultavana istunnossa, ja siellä ainakin osa porukasta lähinnä näpelöi puhelintaan. Keski-ikäiset miehet etupäässä, ei suinkaan se nuorempi väki.
Osa kännykän räpläämisestä on varmasti tarpeetonta viihdekäyttöä, mutta ilmiöön liittyy myös se, että älylaitteiden myötä työntekijöiden oletetaan olevan koko ajan tavoitettavissa ja yhteydenottoihin odotetaan nopeaa reagointia. Tällöin joutohetket käyttää mielellään sähköpostien perkaamiseen sen sijaan, että homma pitäisi tehdä päivän päätteeksi. Useinhan kokousten asialistalla kaikki asiat eivät kosketa kaikkia.
Hallis Harkimo taisi jo poistua mutta huomennahan on varsinainen työ eli painaa nappia puolesta tai vastaan.
Orpokin siinä vaan räpläsi kännykkää ja naureskeli.
Eri maissa erilaisia kulttuureja parlamenteissa. Jossain Britanniassa ei kauheasti räplätä mitään laitteita.... No eihän tuo täysistunnossa oleminen sinänsä ole mikään kansanedustajan päätyö, valiokunnissa tehdään se varsinainen työ. Täysistunnoissa tärkein asia on äänestäminen, eihän noissa asioita varsinaisesti käsitellä.