Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisinko omat tarjottavat mukaan?

Vierailija
18.06.2017 |

Mennään taas kylään jonka emäntä on tiennyt keliakiastani jo 10v. Silti mulle on aina vain kahvia. Muille kakkuja,suolaisia juttuja yms. Otanko omat pullat,keksit mukaan?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ottaisin.

Vierailija
2/19 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie tuliaisiksi jotain gluteenitonta, josta riittää kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No otat ettei tarvitse pelkkää kahvia litkiä muiden mussutellessa. Itse aina yritän olla tarkkana noiden erikoisruokavalioiden perään. Tärkeintä vieraiden viihtyvyys. Kummaa touhua mun näkökulmasta... 

Vierailija
4/19 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas typerä emäntä.

Vierailija
5/19 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No otat ettei tarvitse pelkkää kahvia litkiä muiden mussutellessa. Itse aina yritän olla tarkkana noiden erikoisruokavalioiden perään. Tärkeintä vieraiden viihtyvyys. Kummaa touhua mun näkökulmasta... 

Onhan tämä vähän outoa. Tämä nainen on sairaanhoitaja silti tekee esim täytekakun perunajauhoista ja sanoo että sinäkin voit syödä mutta laittaa tavallisia karkkeja koristeeksi. Sanoo vaan että nypi tavalliset karkit pois. Olen niin herkkä ettei tuo onnistu.

Vierailija
6/19 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie tuliaisiksi jotain gluteenitonta, josta riittää kaikille.

Näin on tehty meidän pojan kanssa. Eikä edes luoteta muiden tekemiin, koska pelkkä gluteenittomuus ei monivilja-allergiselle riitä. Hän on "vain" allerginen, mutta vasta menee sekaisin, eikä kaikki gluteenitonkaan, mm. tattari, käy. Yleensä meidän tuomiset kelpaa vain harvoille, mutta jotkut haluavat maistaa ja osa tykkääkin. Kun käyttää riisi- ja perunajauhoja, saa monesta kuohkeaa ja hyvää. 

Vierailija
7/19 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä vähän outoa. Tämä nainen on sairaanhoitaja silti tekee esim täytekakun perunajauhoista ja sanoo että sinäkin voit syödä mutta laittaa tavallisia karkkeja koristeeksi. Sanoo vaan että nypi tavalliset karkit pois. Olen niin herkkä ettei tuo onnistu.

Mitä "tavallisia karkkeja"? Lakuja?

No, jos emäntä on noin tyhmä, niin otat omat eväät mukaan.

Vierailija
8/19 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä "tavallisia karkkeja"? Lakuja?

No, jos emäntä on noin tyhmä, niin otat omat eväät mukaan.

Joo viimeksi oli tavallisia lakuja kakun päällä.

Vierailija
9/19 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyt olemaan ilman pullaakin. Älä siis ota. Ainoastan lihot noin.

Sinkkumies

Vierailija
10/19 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie mennessäsi leipäjuusto, niin minä aina teen.  Muutaman kerran on pitänyt kysyä, että "missä se tuomani leipäjuusto on, kun se on ainut mitä voin syödä"

Vierailija
11/19 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme valitusta. Omat eväät!

Vierailija
12/19 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennään taas kylään jonka emäntä on tiennyt keliakiastani jo 10v. Silti mulle on aina vain kahvia. Muille kakkuja,suolaisia juttuja yms. Otanko omat pullat,keksit mukaan?

- Minä ottaisin ja olen ottanutkin. - Mutta kieltämättä, joskus on käynyt mielessä, että onko tuollaisessa paikassa minun pakko vieraill. Tällainen tunne tulee taas kun huomaan, että tarjottavaa tuntuu olevan muutoin useita sortteja, niin mielessäni käy, että haluaako toinen vietittää keliakiani sivuuttamalla ("unohatamalla"), jotain mitä en itse tajua, vaikka  kieltmättä 15 vuotta on pitkä aika, että oisin toki voinut tajuta. - No mutta, jotain on toki mielessäni käynytkin.  

Vierailija
13/19 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Minä ottaisin ja olen ottanutkin. - Mutta kieltämättä, joskus on käynyt mielessä, että onko tuollaisessa paikassa minun pakko vieraill. Tällainen tunne tulee taas kun huomaan, että tarjottavaa tuntuu olevan muutoin useita sortteja, niin mielessäni käy, että haluaako toinen vietittää keliakiani sivuuttamalla ("unohatamalla"), jotain mitä en itse tajua, vaikka  kieltmättä 15 vuotta on pitkä aika, että oisin toki voinut tajuta. - No mutta, jotain on toki mielessäni käynytkin.  

Korjaan 10 vuotta...

Vierailija
14/19 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E se niin yksinkertaista ole. Mitä tarjoamiset tehnyt henkilö tuumaa kun vieraat tuo omat eväät? 

Vierailija
15/19 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä se emäntä tuumaa, jos vieras ottaa eväänsä esiin kaikkien nähden? 

Vierailija
16/19 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen väliä mitä muut tuumaa. Ootteko anteeksi että olen olemassa-sakkia?

Vierailija
17/19 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E se niin yksinkertaista ole. Mitä tarjoamiset tehnyt henkilö tuumaa kun vieraat tuo omat eväät? 

Vie näyttävästi tuliaisiksi vadillinen gluteenittomia herkkuja kaikille. Ei ole yhtään noloa ja samalla saat jaettua tietoa aiheesta, jos on muitakin vieraita.

Vierailija
18/19 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä se emäntä tuumaa, jos vieras ottaa eväänsä esiin kaikkien nähden? 

Kieltämättä ruokarajoitteisena on hankalaa ja tiedostan erinomaisen hyvin, että varmasti joku kutsu on jäänyt saamatta, kun osa kokee loukkaavana sen, että joku vieraista ei edes maista tarjoilusta kaikkia, tai kieltäytyy syömästä jotain.

Miksi joillekin on niin kerrassaan vaikea tajuta, että emme me sitä tee muita kiusataksemme tai osoittaaksemme, että tarjoilussa olisi jotain moitetta.  Itse teen niin vain ja ainoastaan oman terveyteni vuoksi. Ja otan tai tarjoudun ottamaan usein omat eväät vain ja ainoastaan jottei minusta koituisi minut kutsuneelle mitään ylimääräistä vaivaa. Jos ja kun tästä etukäteen kerron, niin asian ei pitäisi tulla yllätyksenä minut kutsuneelle.

Sen sijaan hölmöä olisi se, jos en kertosi "rajoittuneisuudestani" etukäteen, koska aika moni myös haluaa, tai ainakin tarjoutuu tarjoamaan jotain, jos vain tietävät asiasta etukäteen. - Kaikkea eivät tietenkään voi luvata, eikä ole tarpeenkaan. Mutta esim. "tavallisen" keliakian tai maidottoman vaihtoehdon huomioiminen on nykysin varsin helppoa jos ja kun sen tietää etukäteen.         

Vierailija
19/19 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on heidän pian aikuisen lapsen kunnisetä joten tottakai tulen tämän tytön synttäreille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan