Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen antaa lapselleen oman nimensä?

Vierailija
18.06.2017 |

Minun mielestäni ei ole sopivaa antaa lapselleen omaa nimeään, edes toiseksi tai kolmanneksi nimeksi. Jotenkin itsekästä. Veljellä on kolme poikaa. Kaikkien poikien kolmas nimi on isänsä nimi...

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sinulla mielipiteitä olla, mutta kaikella ystävyydellä, mitä se sinulle kuuluu, minkä nimen muut antavat lapselleen?

Ei kuulukaan eikä minulla ole asian kanssa mitään ongelmaa. Pidän vain tuota tapaa hassuna.

Ap

Onpa hassua ettet ole tietoinen siitä että kyseessä on ihan normaali tapa jota noudatetaan suurinpiirtein kaikissa maissa. Jos olisit yhtään perehtynyt historiaan tietäisit sen etkä ihmettelisi asiaa.

Ai sen takia, että joku asia on normaali, sitä ei saisi kritisoida tai ihmetellä?

Vierailija
22/27 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atlantin takana harrastavat näitä enemmänkin.

George Bush junior ja isänsä George Bush senior näin esimerkkinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen määrittää muita nimen tai sen perusteella minkä nimen hän antaa lapselle? Miksi kyseistä ihmistä pitäisi yrittää määrittää millainen hän on? Hän on ihminen joka syystä tai toisesta haluaa antaa lapselle nimen joka hänellä itselläkin on.

Vierailija
24/27 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni on mummini nimi toisena nimenään. Näin myös itse sain mummini nimen toiseksi nimekseni. Muutin siitä kansainvälisemmän nuorempana vaihtamalla yhden kirjaimen, enkä kadu. En myöskään jatka tätä perinnettä, sillä en valitettavasti koe mummini olleen sen arvoinen.

Hän teki äitini lapsuudesta helvetin ja loisti poissaolollaan koko lapsuuteni ajan. Mielestäni on kuitenkin hienoa, jos suvussa jatketaan nimeä. Ylpeää ja kaunista, kunhan nimi on sen veroista.

Vierailija
25/27 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monessa suvussa kiertää perinne nimet toisena tai kolmantena nimenä. Toki tämä tulee muuttumaan nyky yhteiskunnassa, kun on uusioperheitä ja minä minä mun oikeus olla antamatta suvun nimeä ihmisiä. Kuten ap, joka ilmeisesti on rikkinäisestä suvusta.

Vierailija
26/27 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sinulla mielipiteitä olla, mutta kaikella ystävyydellä, mitä se sinulle kuuluu, minkä nimen muut antavat lapselleen?

Ei kuulukaan eikä minulla ole asian kanssa mitään ongelmaa. Pidän vain tuota tapaa hassuna.

Ap

Onpa hassua ettet ole tietoinen siitä että kyseessä on ihan normaali tapa jota noudatetaan suurinpiirtein kaikissa maissa. Jos olisit yhtään perehtynyt historiaan tietäisit sen etkä ihmettelisi asiaa.

Ai sen takia, että joku asia on normaali, sitä ei saisi kritisoida tai ihmetellä?

Miksi tarvitsee kritisoida ja ihmetellä yksinkertaista makuasiaa? Kuvitteletteko, että kaikki mielipiteenne ovat kiinnostavia ja jakamisen arvoisia?

Vierailija
27/27 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tyttöni toiseksi nimeksi tulisi oma etunimeni :) Nimi on kaunis ja sopii suunnitellun etunimen jatkeeksi. Millä tavalla ko. nimi olisi joltakulta pois niin, että olisin itsekäs?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän