Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihaan vuorotyötä!

Vierailija
18.06.2017 |

Olen pitkään haaveillut tietystä harrastuksesta ja nyt kun uusi jakso taas alkaa, työvuoroni menevät harrastuksen kanssa päällekkäin! Voisin tietysti toivoa tuon tietyn illan vapaaksi, mutta käytännössä se ei ole realistista.
Olen muutenkin todella kyllästynyt vuorotyöhön! Esimerkiksi juhannuksen olen töissä. Samaan aikaan muu perhe viettää mukavaa juhannusta järven rannalla! Kyllä v##uttaa!!! Itse sitten olen vapaalla, kun mies on töissä. Tuntuu ettei ole mitään yhteistä aikaa perheen kanssa... Kesällä vuorotyön kirous korostuu, kun on häitä ja muita kesäjuhlia. Perheenä emme pääse osallistumaan juuri koskaan mihinkään, koska kolmen viikon listassa kaksi viikonloppua pitää olla töissä. Millä todennäköisyydellä mikään juhla sattuu juuri tuolle yhdelle vapaalle viikonlopulle?!

Ja kyllä, olen hakenut päivätyötä, mutta ne paikat ovat kiven alla!
Ja kyllä, saan "helvetisti lisiä" päälle, mutta ne eivät korvaa sitä, että elän muiden kanssa eri aikaan.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se ainakin on huutava vääryys, että siitä joulusta ja juhannuksesta saa saman korvauksen, kuin normi sunnuntaista?

No sekin! Varsinkin, jos pyhä sattuu viikonlopulle niin käytännössä et saa mitään korvausta siitä, että menetit juhlan perheen kanssa! Voihan sitä juhlia muulloinkin, mutta ei se ole sama asia. Uusi vuosi on juhlittava silloin, kun se on kalenteriin merkitty.

ap

Vierailija
22/29 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no voi kyynel! sulla on sentään töitä! minä ainakin tykkään juuri vuorotöistä, tulisin hulluksi jos vuodesta toiseen samat aikataulut... sää et nyt tajua koko kuvaa, jos sulla tänä vuonna sattuu olemaan pyhinä töitä niin ehkä sitten jonain vuonna saat vapaaksi... ihme kitinää

pitääkö sitä perhettä nyt muka noin tarkkaan seurata niinkun puudeli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/29 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt vuorotyötä ehkä 6 vuotta. Oli sellaista 6-14 + viikonloppu rytmiä; sekä toisessa paikassa viikko aamuja-viikko iltoja . Ensimmäinen oli hyvä koska opiskelin iltaisin. Jälkimmäinen oli tosi huono kun ei pystynyt mitään harrastuksia tai muita viikottaisia juttua tekemään.

Sen jälkeen olen tehnyt myös 8-17 päiviä joiden jälkeen luentoja ilta kymmeneen. Sekin oli aika hurjaa vaikka niitä luentoja oli vain parina päivänä. Pää olisi seonnut varmaan pitkällä aikavälillä, tein sitä pari vuotta.

Nykyisin teen ihan normipäivää 8-17 ja lähes kaikki viikonloput ja lomat vapaana. Sesonkiaikana tosin pitkiä 12h päiviä parin kuukautta vuodessa. Kyseessä tekninen ala jossa kukaan ei oikeastaan katso perään. Teen työtä tietokoneella yksinäni huoneessa. Jos tarttee käydä jossain asioilla niin lähen vaan pois toimistolta, kunhan ei ole jotain kokousta, ei kukaan sano mitään. Lisäksi saan huomattavasti enemmän palkaa nyt kuin mistään aikaisemmasta työstä, mutta nykyinen vaatii tiettyä koulutustaustaa niin palkka ja edut toki paremmat.

Tämä nykyinen on tosi kevyt ja helppo rytmi ja olisi ihan OK jos mun ainoa tavoite elämässä olisi vaan suorittaa työtä ja omalla panoksellani kasvattaa jonkun toisen yritystä. Oikeesti teen sivussa paljon omia projekteja aamuyön tunteihin asti ja kasvatan asiaa josta tulee lopulta mun oma yritys. Siinä vaiheessa kun olen itseni pomo niin uskon että olen saavuttanut ideaalirytmin. Kaikki muiden sanelemat rytmit on aina jollain tavalla huonoja.

AP selkeesti toi nykyinen rytmi ei toimi sinulle ja se on ihan ymmärettävää. Tunnistin itseni tekstistäsi. Toinen asia mitä halusin sanoa että kannattaa kokeilla erilaisia asioita kunnes se itselle oikea malli löytyy.

Vierailija
24/29 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää nykyisessä työpaikassa se että pitkiä päiviä ei saa tehdä (suunnitellusti). Tuntuu että sitä on joka päivä työmaalla, kun mieluummin tekisi muutaman pitkän päivän ja nauttisi vapaista..! Mutta kun ei käy.

Vierailija
25/29 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen klo 19-07 vuoroja 8-10kpl kk.

Hyvin on vapaata.mulla pienet lapset.syyskuusta-huhtikuulle opiskelen 5pv /kk

Lapset hoidossa vain tuon 5pv/kk.paitsi vanhempi lähtee syksyllä kouluun sinne menee sit ma-pe

Vierailija
26/29 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3-vuorotyö on peestä mut 2-vuorotyö on aivan huippua!!!!!

Eikös aamuvuoro olekin se ärsyttävin vuoro?

Vierailija
27/29 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhosin sairaalan epäsäännöllistä kolmivuoroa, ei minkäänlaista järkevää rytmiä. Nyt edelleen hoitoalalla, mutta vuoro kestää 24h. Paljon parempi!

Vierailija
28/29 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyössä ärsyttää ykkösvapaat ja se, että kun vuoroissa ei ole mitään rytmiä niin vapaapäiviä ei voi ennustaa. Lisäksi iltavuoron jälkeinen aamuvuoro on aina aivan hirveä. En vain totu mitenkään siihen, että kiireisen iltavuoron jälkeen olet kymmenen jälkeen kotona täynnä energiaa, mutta silti pitäisi mennä jo tunnin sisään nukkumaan, kun herätys on heti puoli kuuden jälkeen aamulla.

Vierailija
29/29 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen vihaamaani vuorotyötä. Haen kokoajan toista työtä ja opiskelupaikkaa. Jos kumpaakaan ei löydy kesäloman loppuun mennessä, tulee minusta työtön työnhakija koska otan loparit. En jaksa enää tätä paskaa. Haluan päivätyön.

Kuin minun kirjoittama? Saitko opiskelupaikan? Itse en, ja vielä hetken jännitän tuleeko paikka varasijalta. Jos ei, niin henkinen muserrus on lähellä