Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Me ollaan kans alettu miettimään ulkomaille muuttamista

Vierailija
18.06.2017 |

Sitten joskus 10+ vuoden päästä. Minnepäin kannattaa lähteä? Suosituksia?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten joskus kirjoitti:

Mekin on vaimon kanssa mietitty samaa jo 15 vuotta. Eläköityämme haluamme suureen kaupunkiin, joka on meren rannassa, jossa on lämmintä ja puhutaan englantia. Esimerkiksi Melbourne, kunhan saamme selvitettyä, miten siellä saa asua yli 3 kuukautta kerrallaan.

Ei huono vaihtoehto tuokaan. Joululta joka vuosi kolmeksi kuukaudeksi esim. Australiaan.

Vierailija
22/31 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb:ssä on suljettu ryhmä "Ulkosuomalaisten blogit". Siellä on ulkosuomalaisia ympäri maailman ja vinkkejä ja kokemuksia jaetaan. Keskustelu on vilkasta. Suosittelen tutustumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fb:ssä on suljettu ryhmä "Ulkosuomalaisten blogit". Siellä on ulkosuomalaisia ympäri maailman ja vinkkejä ja kokemuksia jaetaan. Keskustelu on vilkasta. Suosittelen tutustumaan.

Kiitos vinkistä! :)

Vierailija
24/31 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset vie elämänilon. Itsekkäitä ja ei mitään hyvää sanottavaa.

Muualla ollaan paljon iloisempia.

Nimen omaan näin. Itse tein sen päätöksen 22 vuotta sitten, enkä kadu.

Hassua (?) muuten, kuulun fb:ssä erääseen ulkosuomalaisten foorumiin, ja kaikki - kaikki! - sanovat samaa: välttelevät suomalaisia! Juuri tuon sairaan negatiivisuuden ja pahantahtoisuuden takia! Ryhmässä meillä on sääntö mm. että sentyyppisiä postauksia ei hyväksytä.

Tietenkään ulkomailla asuminen ei ole sen autuaampaa muuta kuin juuri tuossa mielessä että pääsee pois ahtaasta kylmästä henkisestä ilmapiiristä. Tietysti parempi ilmasto on suuri plussa monissa maissa.

Ja ei, ei tarvitse pelätä että tulisin kipin kapin Suomen ihanteellisen ja loistavan terveydenhuollon piiriin tai ah niin mahtavan hyvin toimiviin vanhustenlaitoksiin! Saatte pitää ne ihan itse.

Vierailija
25/31 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissaa se 10 v niin tiedät minne muuttaa

Vierailija
26/31 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan halua muuttaa pois Suomesta. Olen kyllä asunut 11 vuotta elämästäni ulkomailla enkä sinne enää halua. Koen että joku käänne planeetan kestokyvyssä on lopullisesti tapahtunut ja koko muu maailma kuivuu auringossa, palaa metsäpaloissa, hukkuu muovijätteeseen.

Tahdon olla täällä turvassa luonnon helmassa. Rajat voisi toki pistää kiinni mutta täällä maalla siitäkin saattaa selvitä sillä matut tunkee kaikki stadiin. En edes usko että toisen polven som aleista kukaan on ikinä käynyt kehä kolmosen ulkopuolella.

Vierailija
27/31 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimen omaan näin. Itse tein sen päätöksen 22 vuotta sitten, enkä kadu.

Hassua (?) muuten, kuulun fb:ssä erääseen ulkosuomalaisten foorumiin, ja kaikki - kaikki! - sanovat samaa: välttelevät suomalaisia! Juuri tuon sairaan negatiivisuuden ja pahantahtoisuuden takia! Ryhmässä meillä on sääntö mm. että sentyyppisiä postauksia ei hyväksytä.

Tietenkään ulkomailla asuminen ei ole sen autuaampaa muuta kuin juuri tuossa mielessä että pääsee pois ahtaasta kylmästä henkisestä ilmapiiristä. Tietysti parempi ilmasto on suuri plussa monissa maissa.

Ja ei, ei tarvitse pelätä että tulisin kipin kapin Suomen ihanteellisen ja loistavan terveydenhuollon piiriin tai ah niin mahtavan hyvin toimiviin vanhustenlaitoksiin! Saatte pitää ne ihan itse.

Mutta oman katkeruutesi takia tulit negatiivisesti ja pahantahtoisesti ilkkumaan ja pöyhkeilemään vaikka tämä ihan suomalainen julkaisu ja foorumi?

Kuten sanottu, olen itsekin asunut 11 vuotta ulkomailla ja siellä on vakiona tällänen "oman pesän likaaja" suomalainen. Yleensä eivät itse ole mistään miellyttävimmästä päästä, yksiviivaisia ja lapsellisia. Sekä ihastuneita ulkomaiden halpaan alkoholiin.

Vierailija
28/31 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten joskus kirjoitti:

Mekin on vaimon kanssa mietitty samaa jo 15 vuotta. Eläköityämme haluamme suureen kaupunkiin, joka on meren rannassa, jossa on lämmintä ja puhutaan englantia. Esimerkiksi Melbourne, kunhan saamme selvitettyä, miten siellä saa asua yli 3 kuukautta kerrallaan.

Ratkaisu on lähteä matkaan jo ennen eläkeikää tietysti. Työ, green card ja eläkkeelle sitten joskus.

Tuo 3 kk kerrallaan ulkomailla ei ole huono vaihtoehto sekään. Syys- loka- marraskuu auringossa, joulu ja tammikuuu Suomessa. Helmi, maalis ja huhtikuu ulkomailla.

Ainakin, jos on perhettä ja sukua on epärealistista muuttaa vasta eläkkeellä ulkomaille kokovuodeksi.

Olen asunut ulkomailla ja haaveilen eläkkeellä asuvani 3 kk ulkomailla vuodessa. Just se pahin loska-aika.

Vierailija
29/31 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudun Sydän kirjoitti:

Mä en koskaan halua muuttaa pois Suomesta. Olen kyllä asunut 11 vuotta elämästäni ulkomailla enkä sinne enää halua. Koen että joku käänne planeetan kestokyvyssä on lopullisesti tapahtunut ja koko muu maailma kuivuu auringossa, palaa metsäpaloissa, hukkuu muovijätteeseen.

Tahdon olla täällä turvassa luonnon helmassa. Rajat voisi toki pistää kiinni mutta täällä maalla siitäkin saattaa selvitä sillä matut tunkee kaikki stadiin. En edes usko että toisen polven som aleista kukaan on ikinä käynyt kehä kolmosen ulkopuolella.

Kun suomalaiset muuttavat muualle, siellä muualla keksitään että maamme tyhjentyvää tilaa voidaan käyttää raaka-ainetuotantoon sekä kaikenlaisen väestöaineksen ja ydinjätteen loppusijottamiseen. Lisäksi Suomi toimii EU:ssa aina maksuvalmiisti myös edullisena ja kilttinä puskurina Venäjän oletettua hyökkäystä vastaan. Kaikki em. kehitys tuntuu tosin alkaneen jo hyvän aikaa sitten. Nykyisin se sopii hyvin ankeutuneeseen maammekuvaan. Muuttajien toivoisi kuitenkin ensin maksavan ilmaisen koulutuksensa ja sitten lopuksi pitävän peukkua Suomelle.

Vierailija
30/31 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kyllä muuttaa osaksi aikaa Viroon, mutta en todellakaan kokonaan. Olen opiskellut viron kieltä monta vuotta, ja asumalla ja työskentelemällä siellä saisin kielitaidon paremmaksi ja puhumisen sujuvammaksi.

Pitäisi vaan saada sopiva työpaikka, josta vielä maksettaisiinkin jotain. Sikäläiset palkat kun ovat mitä ovat.

Vierailija
31/31 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin totta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi