Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette selvinneet kumppanin masennuksesta/uupumuksesta?

Vierailija
17.06.2017 |

Olimme sopineet ystäviemme kanssa retken tänään. Aamulla mies kyyhötti vessassa lattialla ja mutisi että hän ei halua tuottaa kaikille pettymystä. Sen jälkeen hän alkoi itkeä (en ole 7 vuoden parisuhteen aikana ikinä todistanut hänen itkeneen) ja täristä.

Peruimme reissun ja juttelimme pitkään miehen kanssa. Epäilen, että hän kärsii työuupumuksesta (jota hän epäilee itsekin), mutta ongelma on se, että hän on varsin haluton hakemaan apua pahaan oloonsa. Hän vain hokee, että asiat eivät muutu vaikka hän tekisi mitä.

Kohtalontovereita? Minusta on hirveää, etten voi auttaa miestäni mitenkään ja että hän kokee olonsa niin pahaksi!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lääkäriin! Sieltä ohjaavat avun luo paremmin, et voi itse sille mitään.

Vierailija
2/4 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin vaikka väkisin. Meillä mies masentuu ajoittain ja korjaa asiaa viinalla. Tai ehkä masennus on osittain tekosyy, en tiedä. Lääkäriin neuvoisin kuitenkin menemään. Ei se itsestään ohi mene. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriin vaikka väkisin. Meillä mies masentuu ajoittain ja korjaa asiaa viinalla. Tai ehkä masennus on osittain tekosyy, en tiedä. Lääkäriin neuvoisin kuitenkin menemään. Ei se itsestään ohi mene. Tsemppiä!

Kiitos vastauksestasi! Miehelläni on masennustaustaa ja häntä on työpaikalla kehotettu seuraamaan vointiaan. Olen koettanut kehottaa häntä lääkäriin reilusti, mutta hän kokee että työssä stressaavat ongelmat eivät ratkea sillä, että hän saa sairaslomaa tai ravaa puhumassa jonkun ammattiauttajan kanssa.

Huomaako miehesi ajoissa masennuksen hiipivän vai täytyykö häntä patistaa?

Ap

Vierailija
4/4 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies lääkäriin! Sieltä ohjaavat avun luo paremmin, et voi itse sille mitään.

Kiitos kommentistasi! Koetan patistella miestä ja vetoan vaikka mihin, mutta hänestä "työ on yhtä kamalaa", vaikka pääsisikin puhumaan asiasta tai sairaslomalle jne.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi