Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä etua on vhh ruokavaliosta? Miten on vaikuttanut sinuun?

Vierailija
17.06.2017 |

Laihduitko? Pääsitkö sokerikoukusta? Mitä muuta?

Miten syöt?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa monella tavalla. Minulle tärkein syy vähentää hiilihydraatteja on energian lisääntyminen. Runsaasti hiilihydraattia sisältävä ruokavalio pitää elimistöni väsyneenä ja tukkoisena. Samoin nopeiden hiilareiden "nousut" ja "laskut" vaikuttavat  minuun todella voimakkaasti. 

Olen jättänyt pois sokerit, viljat, riisin ja perunan.  Kasvisten tai juuresten hiilihydraatista en välitä ollenkaan ja syön niitä niin paljon kuin haluan. Hedelmiäkin syön kohtuudella, en kuitenkaan joka päivä.

Toinen tärkeä etu on se, että kun elimistö ei saa hiilihydraattia -> sokeria, sitä ei myöskään tee samalla lailla mieli esim. karkin muodossa.

Vierailija
2/12 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vain hyväkarppi joten syön välillä makeaa ja jäätelöä mutta muuten leivät yms on pois ruokavaliosta.

Ensimmäinen minkä huomasi oli turvotuksen poistuminen - yllättäin olikin ihan litteä vatsa:) Mulla ei ole ollut tarvetta painonpudotukseen mutta muuten vaan olo on parempi eikä sokeritasapaino heittele.

Miehellä oli db2 josta on päässyt eroon hyväkarppauksella. Painoa on tullut alas vuosien mittaan 17 kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa aktiivista karppisivustoa resepteineen ja vinkkeineen? Se entinen karppaus.info tai jotain ei ole päivitetty ties kuinka pitkään aikaan.

Vierailija
4/12 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyden takia aloitin karppaamaan. Oli IBSää, verenpainetta, unihäiriöitä, happovatsaa, tulehduskierteitä ja ties mitä. Puolen vuoden päästä karppauksen aloittamisesta jäi kaikki lääkkeet pois ja olo vain paranee. Sokerikoukutus nostaa ajoittain päätään, mutta siitä pääsee eroon päättäväisyydellä. Painoon tällä ei ole ollut vaikutusta, mutta kiinteytynyt olen.

Vierailija
5/12 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energia lisääntyi huomattavasti, päiväaikaiset väsymykset ja tokkuraiset olot ja päiväunitarpeet katosi kokonaan. Yöunen tarve väheni (pärjään lyhemmillä yöunilla). On hurjaa, että nykyään ei oikeastaan ikinä päiväsaikaan väsytä, silloin useinkin kun söin vielä hiilareita.

Vatsa toimii paremmin, säännöllisesti eikä ole koskaan "sekaisin" eikä suolistossa ole enää ilmaa (jonka seuraukset kaikki nyt ehkä arvaa).

Iho on paljon parempi, ihottumat on parantuneet eikä se ole enää niin kuiva. Hiukset voi paremmin. 

En siis laihduta, koska BMI on 22, mutta syön vhh:sti muun terveyden takia, ja koska haluan olla pirteä päivisin.

Vierailija
6/12 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko olemassa aktiivista karppisivustoa resepteineen ja vinkkeineen? Se entinen karppaus.info tai jotain ei ole päivitetty ties kuinka pitkään aikaan.

Toimii se edelleenkin.

Vierailija
7/12 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sieltä kuitenkin edelleen näe niitä reseptejä? Itse olen vain googletellut vhh-reseptejä ympäri internettiä. Niitähän löytyy vaikka kuinka, varsinkin jos englanninkieliset käyvät.

Suomeksi voi etsiä reseptejä esim. Karkkipäivä-blogista, jonka kirjoittaja on ollut melko fanaattinen karppaaja jo vuosia.

Vierailija
8/12 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänäänkin on ollut jotain täällä https://karppaus.info/forum/

ja täällä http://www.vhh-terveysravinto.fi/keskustelu/

Reseptejä täälläkin https://reseptitaivas.fi/reseptien-avainsanat/vhh/

Kovasti aktiivinen hemmo http://terveydeksesi.fix4you.se/#home

Christer on kova idoli http://turpaduunari.fi/lchf-elamantapana/

Vierailija
9/12 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin pois sokerikoukusta, joskin joudun koukkuun uudelleen jos jätän vhh:n, eli mulla tää on elämän mittainen ruokavalio. Suolisto rauhoittui, ei enää pieretä kun ei syö leipää. Pää on paljon skarpimpi eikä aterian jälkeistä väsymystä tule eli päivätorkkutarve jäi pois. On enemmän aikaa tehdä asioita päivän aikana, kun ei tarvitse miettiä ruoka-asioita kuin pari kertaa päivässä. Laihduin joo, mutta se ei ollut pääasia vaan kiva lisäbonus.

Mä syön alakarpisti, vältän ketoosia sillä se ei sovi minulle. Hyväkarppina taas pahat tavat meinaa riistäytyä valloilleen, eli sokeri ja vehnä alkaa houkutella liikaa.

Syön aika lähelle siten, miten Kwasniewskin optimaalisella ruokavaliolla, mutta sisäelimiä on vaikeaa täältä meidän perukoilta saada eli niitä vain silloin kun saatavilla. Eniten kuluu voita, kermaa, munia (erityisesti keltuaisia), juustoa, muita rasvaisia maitotuotteita, rasvaisia lihoja, luulientä, kasviksia (myös tärkkelysselaisia). Kaksi kertaa päivässä ruokaa ja kerran välikahvi ilman syömisiä.

Vierailija
10/12 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin pois sokerikoukusta, joskin joudun koukkuun uudelleen jos jätän vhh:n, eli mulla tää on elämän mittainen ruokavalio. Suolisto rauhoittui, ei enää pieretä kun ei syö leipää. Pää on paljon skarpimpi eikä aterian jälkeistä väsymystä tule eli päivätorkkutarve jäi pois. On enemmän aikaa tehdä asioita päivän aikana, kun ei tarvitse miettiä ruoka-asioita kuin pari kertaa päivässä. Laihduin joo, mutta se ei ollut pääasia vaan kiva lisäbonus.

Mä syön alakarpisti, vältän ketoosia sillä se ei sovi minulle. Hyväkarppina taas pahat tavat meinaa riistäytyä valloilleen, eli sokeri ja vehnä alkaa houkutella liikaa.

Syön aika lähelle siten, miten Kwasniewskin optimaalisella ruokavaliolla, mutta sisäelimiä on vaikeaa täältä meidän perukoilta saada eli niitä vain silloin kun saatavilla. Eniten kuluu voita, kermaa, munia (erityisesti keltuaisia), juustoa, muita rasvaisia maitotuotteita, rasvaisia lihoja, luulientä, kasviksia (myös tärkkelysselaisia). Kaksi kertaa päivässä ruokaa ja kerran välikahvi ilman syömisiä.

Kiitos tästä! En ollut ikinä kuullutkaan, mutta vaikuttaa pienen googlettamisen jälkeen tosi mielenkiintoiselta.

Vierailija
11/12 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi laski 25->19, mikä on minulle ihan hyvä kun kaikki ylimääräinen varastoituu naamaan ja mahaan epäimartelevasti. Turvotukset katosi, makeanhimo ja naposteluntarve hävisi, iho voi paremmin eikä väsytä enää samaan malliin kuin aiemmin.

Ruisleipää menee normaalisti, "höttöhiilareita" kerran-pari kuussa. Ei tarvitse enää kummemmin syömisiä vahtia.

Vierailija
12/12 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tosi harva on varsinaisesti laihduttanut tällä dieetillä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme