Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tältä palstalta huomaa hyvin miten alkeellisella tasolla ihmisten ymmärrys politiikasta ja kansantaloudesta nykyään ovat

Vierailija
17.06.2017 |

Pyöritään käytännössä pelkällä henkilö- ja mielikuvatasolla. Todellista laaja-alaista ymmärrystä tai mielenkiintoa esimerkiksi historiaa kohtaan ei ole.

Välillä mietin, että lukevatko ihmiset enää nykyään mitään muuta kuin fiktiota tai joitain iltapäivälehtiä? Osataanko aidosti nähdä ideologia esimerkiksi lehti- ja televisiojuttujen takana? Osataanko kyseenalaistaa enää ollenkaan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi täällä on sinun kaltaisiasi tietäjiä. Oi valista meitä, Suuri Aivo!

Vierailija
2/11 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmisillä muka joskus sitten ollut jotain ymmärrystä ja tietämystä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaimmat tekevät tämän kaltaisia aloituksia vauva palstalle

Vierailija
4/11 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti joskus ollut aika, jolloin ihmiset ovat olleet erityisen hyvin perillä politiikasta tai historiasta? - Toki nykyinen "Some-aika" mahdollistaa sen, että on todennäköisesti helpompaa löytää muita, joiden kanssa jakaa omat ennakkoluulot ja asenteet -joko oikeast tai "väärät" kun taas aiemmin, ehkä tyydyttiin jurnuttamaan omissa nurkissa ja kylältä tiedettiin ne omia tetään kulkevat kylähullut ja paikat, joissa "se" epämääräsiempi sakki mahdollisesti kokoontui omine aatteineen. Ihan kuten tiedettiin paikat, jossa "oppineet" tai "kulttuuri väki" ja urhelusta kiinnostuneet jne saattoi viettää aikaansa.     

Vierailija
5/11 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele kuinka tyhmä on keskimääräinen ihminen. Mieti sen jälkeen kuinka puolet ihmisistä on vielä sitäkin tyhmempiä.

Vierailija
6/11 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikka ei ole koskaan ollut järjen ja tiedon asia.

Vierailija
7/11 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista että jotkut pitävät palstaa nykyisyyden arvioinnissa niin tärkeänä, että tekevät päätelmänsä siitä.

Osaavatko edes kyseenalaistaa johtopäätöksiään?

Vierailija
8/11 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojatyöpaikka poliitikoille. Jos haluat omaa asiaasi ajettavan sinun pitäisi saada sinne ihmisiä, joilla ei ole varaa kääntää takkiaan.

Soinilla oli varaa, meni puolue siinä samalla nurin mutta itse pelastui.

Jutta Urpilainen munasi SDP:n ja Li Andersson päästää aivopieruja jo kovaan tahtiin.

Kepu ja Kokoomus leikkaavat tyytyväisenä äänestäjiä ei mene, koska porvari se on köyhäkin porvari.

Vierailija
9/11 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ongelmani on se, että en ymmärrä mitään perusasioista niin kelkkaan on vaikea hypätä keskenkaiken. Koulusta muistan vain sen verran, että tehtiin esitelmät eri puolueista, mutta sisällöstä ei mitään muistikuvaa.

Nyt kun tapahtui jotain hallituksessa niin olisi pitänyt googlettaa jokatoinen sana, jotta ymmärtäisin uutisista jotain. Minua voisi kiinnostaa ja olen yrittänyt ymmärtää, mutta minulla ei ole tarvittavia pohjatietoja. Mikä on hallitus, mitä tarkoittaa hallituksen hajoaminen, miten siihen voi joutua ja mihin se johtaa, mikä ihmeen eduskuntaryhmä ja miten sellaisia voi olla kun äänestetään puolueita, miksi vauhkotaan rahoista ja joistain uusista jutuista joiden vuoksi uusi vaihtoehto voi jäädä ilman tukia. Mitä ihmeen tukia he edes tarvitsevat, kun saavat palkan? Häh??????

32-vuotias matemaatikko

Vierailija
10/11 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen erittäin kiinnostunut historiasta ja myös politiikasta. Tämä av vaan ei ole oikea foorumi niille asioille. Täällä höpötetään kaikenlaista diipadaapaa ja hyvä niin.

Vierailija
11/11 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma ongelmani on se, että en ymmärrä mitään perusasioista niin kelkkaan on vaikea hypätä keskenkaiken. Koulusta muistan vain sen verran, että tehtiin esitelmät eri puolueista, mutta sisällöstä ei mitään muistikuvaa.

Nyt kun tapahtui jotain hallituksessa niin olisi pitänyt googlettaa jokatoinen sana, jotta ymmärtäisin uutisista jotain. Minua voisi kiinnostaa ja olen yrittänyt ymmärtää, mutta minulla ei ole tarvittavia pohjatietoja. Mikä on hallitus, mitä tarkoittaa hallituksen hajoaminen, miten siihen voi joutua ja mihin se johtaa, mikä ihmeen eduskuntaryhmä ja miten sellaisia voi olla kun äänestetään puolueita, miksi vauhkotaan rahoista ja joistain uusista jutuista joiden vuoksi uusi vaihtoehto voi jäädä ilman tukia. Mitä ihmeen tukia he edes tarvitsevat, kun saavat palkan? Häh??????

32-vuotias matemaatikko

Äänestäminen on vaikeaa. Ei ole kuluttajansuojaa vaikka lupaukset petetään. Yksi asia kannattaa politiikasta ymmärtää ja se on kansalaisten kusetus.