Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vaikeaa on päästä Oxfordin tai Harvardin yliopistoon?

Vierailija
16.06.2017 |

Kenelläkään kokemuksia? Ajattelin kokeilla hakea, mulla on hyvät arvosanat olleet aina kouluissa. Myös Yalen yliopisto on vaihtoehtona tai ehkä kenties vielä joku muukin..? Olen haaveillut ulkomaille muutosta ja jossain ulkomaalaisessa yliopistossa opiskelusta jo nuoresta alkaen.

Kokemuksia, vinkkejä? Mitä tahansa!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oikein vaikuta Oxford/Harvard materiaalilta jos et osaa edes etsia niiden verkkosivuja itse.

Vierailija
22/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki tietoa kyseisistä yliopistoista, ei vauvapalstalta. Sanoisin, että ensin tutkinto kotimaasta, sitten huippumestaan. Niin ne muutkin.

Stipendejä saa jos on lahjakas tai hemmetin ahkera.

Ulkomaalaisten on erittain vaikea saada mitaan stipendeja tai alennuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvosanoilla ei ole väliä kunhan on rahaa.

Vierailija
24/31 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvosanoilla ei ole väliä kunhan on rahaa.

Ei pidä paikkaansa. Bar Exam on päästävä läpi. Sitä ei osteta rahalla.

Myös kesken opiskelun voi tippua pois jos motivaatio tai äly ei riitä. Ei auta vaikka olisi jo koko vuosi maksettuna.

Vierailija
25/31 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.topuniversities.com/university-rankings/world-university-ra…

Oxford vasta kuudentena ja Harvardkin neljäntenä. Miksi hakisit tuollaisiin paskayliopistoihin? Olet kuullut leffoissa niiden nimet useimmiten? ;D

Vierailija
26/31 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat ap aika lapselliselta, mita jos vakavasti miettisit mita olet edes kysymassa.

Terv. Graduopiskelija ulkomaisesta huippuyliopistosta

Miksi pitää haukkua? Aivan varmasti sinäkin olit jossain vaiheessa elämääsi lapsellinen. Jostain se kyseleminen pitää aloittaa. No joo, ehkä vauvapalsta ei ole paras, kun kuitenkin kyseisillä opinahjoilla on nettisivut, joista infoa löytyy.

Muuten kommenttisi oli ihan ok, mutta jotenkin turha siihen päälle nillittää. Varsinkin jos oikeasti olet ulkomaisessa huippuyliopistossa. On tainnut nousta hattuun sinulla, tai ainakaan et käytöstapoja ole siellä oppinut.

Vierailija
27/31 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAlaiseen yliopistoon pyrkiessä SAT-testin tulokset ovat hyvin tärkeitä. Kannattaa ottaa ajoissa selville, mikä se on ja ruveta valmistautumaan siihen.

Kustannuksia miettiessä pitää ottaa huomioon myös asuminen ja ruokailu. Esim. Harvardissa opiskelijan on pakko ottaa yliopiston ruokaloiden tarjoama ateriapaketti. Kun viimeksi katsoin, se maksoi muistaakseni 800 dollaria kuukaudessa. Myös asuminen yliopiston opiskelija-asuntolassa voi olla pakollista.

Suomalaiselle opiskelijalle on usein edullisempi vaihtoehto suorittaa kandin tutkinto Suomessa, ja mennä ulkomaalaiseen huippuyliopistoon vasta maisterivaiheessa.

Vierailija
28/31 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on lapsellista porukkaa näköjään tällä palstalla. Esim tämä:

"Et oikein vaikuta Oxford/Harvard materiaalilta jos et osaa edes etsia niiden verkkosivuja itse."

Onko ollut hieman huono päivä vai ihan muuten vain on kiva olla vittuimainen ihminen?

Tottakai olen käynyt niiden sivuilla. En minä tiennyt, minkälaisia ihmisiä tällä palstalla on, kun tämä ei kauhean tuttu paikka mulle ole. Ihan hyvin täälläkin olisi voinut olla ihmisiä, jotka tietävät/tuntevat jonkun, joka on jossain ulkomaalaisessa yliopistossa opiskellut. Monilla on esim. ulkomaalaisia ystäviä. 

Täällä näytetään keskustelevan kaikenlaisista asioista, tuskin tämä mun aloitus on sen kummempi. 

Pelkästään se opiskelu ei mietitytä, vaan se koko asuminen ulkomailla. Kyllä tälläkin palstalla varmasti monet ovat asuneet joskus ulkomailla, siitäkin olisi voinut saada jotain vinkkejä ja neuvoja.

Veljeni on asunut ja opiskellut Ranskassa Rennesissä, olen kysellyt tietenkin häneltäkin, mutta Ranska ei kauheasti innostaisi, en osaa kieltä ollenkaan, ellen sitten ala opiskelemaan :)

Kiitos kaikille asiallisille kommentoijille. Menen nyt etsimään tietoa muilta keskustelupalstoilta ja yliopistojen kotisivuilta. Kaikki asiat ovat avoinna vielä :)

AP

Vierailija
29/31 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lukukausi Harvardissa maksaa noin 57 000 dollaria ja kaikki neljä vuottaa maksavat noin 228 000 dollaria yhteensä... nyt oli numerot vähän hakusessa:)

Vierailija
30/31 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lukukausi Harvardissa maksaa noin 57 000 dollaria ja kaikki neljä vuottaa maksavat noin 228 000 dollaria yhteensä... nyt oli numerot vähän hakusessa:)

Vierailija
31/31 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvarddi ja oxxforddi maksaa noin 500 000e kokp tutkinto asuntoineen ja lukukausimaksuineen. Kuinka monella 18 vuotiaalla on siitä Suomessa kokemusta? Nyt vaan kiltisti sossuyliopistoon suomeen opiskeleen sossuaineita ja unohda noi huippuyliopistot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi