Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin lihavuusleikkauksessa

Vierailija
16.06.2017 |

Nyt ongelmana on se, että maha hyväksyy vain terveellistä ruokaa pieninä annoksina. Kyläily on sietämätöntä koska kahvi närästää ja leipomukset pistävät sekä oksettamaan että mahan sekaisin. Kaikista helpointa olisi jos vain voisin sanoa käyneeni leikkauksessa ja haluavani juoda vettä. Tiedän ettei se onnistu koska aiemminkin laihdutuskuureillani emännät sanoivat ettei se haittaa jos kylässä syö suolaista ja makeaa.

Kuinka te ratkaisisitte tämän kinkkisen tilanteen? En jaksa enää kertaakaan oksentaa vaahtoa, limaa ja leipomuksia tienposkessa tai kyläpaikan vessassa.

Muuten olen voinut todella hyvin leikkauksen jälkeen ja ruokailu sujuu hyvin niin kauan kuin saan itse päättää syömisistäni. Ainoa harmittava asia on se, ettei maha siedä tulisia mausteita eikä valkosipulia. Muuten en kadu mitään.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että närästyksen takia et nyt voi ottaa mitään. Ja sit et ota.

Vierailija
2/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydy vain rohkeasti sellaisesta, mikä ei sulle sovi. Voit sanoa vaikka, että "terveydellisten syiden takia en nyt voi ottaa". Kyllä kai tuosta lihavuusleikkauksesta voi suoraankin kertoa? Ellei voi, niin onko se kyläily niiden ihmisten luona sitten niin tärkeääkään välttämättä? Sun terveys ja hyvinvointi on kuitenkin tärkeintä, joten älä kuuntele mitään "no ota nyt" -juttuja. Sanot että "kyllä se on nyt laitettava terveys etusijalle". Jos tosissaan senkin jälkeen yrittävät sinua painostaa, niin häpeä on heidän. Pysy lujana ja tee niin kuin on just sulle itsellesi parhaaksi,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi perkele, haluatko laihtua vai et? Jos on niin vaikeasti ylipainoinen, että päätyy lihavuusleikkaukseen, luulisi, että tekee kaikkensa onnistuakseen. Tosiasiassa haluat jatkaa mässäilyä kuten ennenkin.

Vierailija
4/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano, että närästyksen takia et nyt voi ottaa mitään. Ja sit et ota.

Kiitos, hyvä idea! En ole kärsinyt aiemmin närästyksestä joten en tiedä kuinka paljon muita närästää. Inhoan nykyään täydestä sydämestäni lausetta "Ottaisit edes vähän."

Tässä alkaa iso ihminen jo pelkäämään kyläilytilanteita. Aiemmin tuputtamista perusteltiin sillä, että iso ruho tarvii paljon energiaa. En ole ikinä halunnut olla näin lihava ja monet eri keinot kokeiltuani löytyi tämä, jota voin ilomielin noudattaa loppuikäni. Perhettä varmaan risoo kun syön omia pöperöitäni.

Vierailija
5/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ikinä tuputeta enää sen jälkeen, kun sanon, että vatsani ei kestä. Aika harvat haluavat mitään lisätietoja.

Itse siis olen vain herkkävatsainen ja joudun siksi kieltäytymään hyvin raskaista ruoista ja vaaleapaahtoisesta kahvista jne.

Vierailija
6/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltäydy vain rohkeasti sellaisesta, mikä ei sulle sovi. Voit sanoa vaikka, että "terveydellisten syiden takia en nyt voi ottaa". Kyllä kai tuosta lihavuusleikkauksesta voi suoraankin kertoa? Ellei voi, niin onko se kyläily niiden ihmisten luona sitten niin tärkeääkään välttämättä? Sun terveys ja hyvinvointi on kuitenkin tärkeintä, joten älä kuuntele mitään "no ota nyt" -juttuja. Sanot että "kyllä se on nyt laitettava terveys etusijalle". Jos tosissaan senkin jälkeen yrittävät sinua painostaa, niin häpeä on heidän. Pysy lujana ja tee niin kuin on just sulle itsellesi parhaaksi,

No, minua hirvittää se tuputtaminen ja "sinua varten leivoin..." :( . En halua aiheuttaa toiselle pettymystä mutta nyt se syöminen ei enää käy. En tosiaankaan voi syödä enää toisen mieliksi vaikka toisella sydän pysähtyisi sen vuoksi. En ainakaan kykenisi antamaan ensiapua.

Vierailija
7/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tossa vaiheessa on enää turha puhua terveyden laittamisesta etusijalle.

Vierailija
8/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä mitoilla sait leikkauksen?

Vierailija
9/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi perkele, haluatko laihtua vai et? Jos on niin vaikeasti ylipainoinen, että päätyy lihavuusleikkaukseen, luulisi, että tekee kaikkensa onnistuakseen. Tosiasiassa haluat jatkaa mässäilyä kuten ennenkin.

En ole mässäilemällä mässäillyt koskaan enkä halua mässäillä nytkään. Et ilmeisesti ymmärtänyt mitä kirjoitin alussa.

Vierailija
10/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

160/92

Vierailija
11/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle ikinä tuputeta enää sen jälkeen, kun sanon, että vatsani ei kestä. Aika harvat haluavat mitään lisätietoja.

Itse siis olen vain herkkävatsainen ja joudun siksi kieltäytymään hyvin raskaista ruoista ja vaaleapaahtoisesta kahvista jne.

Minulle tuputetaan koska olen läski. Kuvitellaan, että haluan syödä milloin minkäkinlaista leipomuksia. Itse olen niin laiska, että olen leiponut kotona vain pakolliset syntymäpäiväkakut ja harrastuksiin sekä kouluun tarvitut leipomukset. Vihaan leipomista.

Vierailija
12/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä mitoilla sait leikkauksen?

BMI 42 prosessin alussa.

Vierailija
13/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikohan on tärkeämpää.. Sinun terveytesi vai se, että joku yrittää syyllistää sinua? Sanot jo etukäteen että on vatsavaivoja etkä ikävä kyllä voi syödä kylässä mitään. Sen jälkeen et ota kuuleviin korviisi tuputusta vaan vaihdat aihetta. Veikkaan että nuo ihmiset yrittävät alistaa sinua ruoalla. On korkea aika nyt sinun oppia huolehtimaan itsestäsi!

Vierailija
14/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään lihavuusleikkauksesta kertomista koska monet ihmiset tuomitsevat sen laiskuutena ja turhamaisuutena.

Minä olen kamppaillut painoni kanssa kymmenen vuotta ja kaikki mahdolliset ja mahdottomat kuurit olen kokeillut. Painoa tulee helposti huomaamatta lisää kun lihoo vajaan kilon kuukaudessa. Aina välillä sitten tempaisee kuurille ja kuurin jälkeen saavutettua painoa on mahdotonta pitää yllä. Monesti sitten paino nousi yli alkuperäisten mittojen.

Vierailija
15/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikohan on tärkeämpää.. Sinun terveytesi vai se, että joku yrittää syyllistää sinua? Sanot jo etukäteen että on vatsavaivoja etkä ikävä kyllä voi syödä kylässä mitään. Sen jälkeen et ota kuuleviin korviisi tuputusta vaan vaihdat aihetta. Veikkaan että nuo ihmiset yrittävät alistaa sinua ruoalla. On korkea aika nyt sinun oppia huolehtimaan itsestäsi!

Niin, no joo. Olen ehkä liian kiltti ihminen. Pitääkin etsiä sellainen vatsavaiva, joka ei ole tartuntatauti kuitenkaan. Olisiko joku helikobakteeri hyvä?

Vierailija
16/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään lihavuusleikkauksesta kertomista koska monet ihmiset tuomitsevat sen laiskuutena ja turhamaisuutena.

Minä olen kamppaillut painoni kanssa kymmenen vuotta ja kaikki mahdolliset ja mahdottomat kuurit olen kokeillut. Painoa tulee helposti huomaamatta lisää kun lihoo vajaan kilon kuukaudessa. Aina välillä sitten tempaisee kuurille ja kuurin jälkeen saavutettua painoa on mahdotonta pitää yllä. Monesti sitten paino nousi yli alkuperäisten mittojen.

Onhan se jonkinlaista laiskuutta. Sinäkin ollut eri kuureilla, mutta et ole viitsinyt hankkia tietoa järkevästä painonhallinnasta.

Vierailija
17/31 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap ajatellut että alunperinkin syömisongelmasi syy olisi siellä lapsuusympäristössä, joka ei hyväksy sinua sellaisena kuin olet, jossa sinulla ei ole oikeutta omaan persoonaan ja päätöksiin ja jossa joudut koko ajan miettimään kuinka piilottaisit itsesi jottei sinua vastaan hyökätä? Jatkat nyt sitä samaa käytöstä, kun tunnet että muiden tunteet ovat tärkeämpiä kuin oma terveytesi. Et saa olla oma itsesi tai sinut voidaan hylätä.

Vierailija
18/31 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ihmiset eivät halua että muuttuisin miksikään. Olen kuulemma ihan hyvä tällaisena.

Vierailija
19/31 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ihmiset eivät halua että muuttuisin miksikään. Olen kuulemma ihan hyvä tällaisena.

Pakko kuitenkin lisätä että nimenomaan MINÄ kärsin näistä lihavuuden aiheuttamista haitoista. En ole ikinä viitsinyt kertoa kenellekään kuinka kivuliasta elämäni on ja polvet rutisevat. Maksa-arvot ovat tapissa ja joudun kiertämään eri apteekkien välillä kun haen käsikauppasärkylääkkeitä koska lääkärin määräämä Burana 400 ei riitä alkuunkaan jos haluan olla toimintakykyinen.

Vierailija
20/31 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Logiikka? Jos haluaisi jatkaa mässäilyä niin hulluahan sitä olisi mennä pienennyttämään 2/3 mahalaukusta ja saada siihen vielä kroonisen närästyksen, rasvaripulin ja dumping-oireet kaupan päälle. Et taida tietää, mitä tuollainen leikkaus käytännössä tarkoittaa ihmisen elämässä.

Muutenhan Suomessa tehdään lihavuusleikkauksia liian vähän. Tulisi paljon halvemmaksi leikata kaikki sopivat leikkauskunnossa olevat kuin maksaa Kela-korvauksia lääkkeistä, sairauslomista ja lapsettomuushoidoista sekä kaikista muista leikkauksista, joita seuraa kun lihavuuden vuoksi pettämiä paikkoja aletaan korjaamaan. Nuorin tietämäni lonkkaleikkauksessa käynyt on 34-vuotias.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän