Te kaikki pahalla tuulella olevat ihmiset, jotka osoitatte sen, te olette ilkeitä ihmisiä
Pahantuulisuus on ilkeyttä. Ilkeä ihminen purkaa sen muihin. Kiltti ja hyväsydäminen, henkisesti tasapainoinen ihminen ei tee niin.
Kommentit (11)
Pahantuulisuus ei ole ilkeyttä, käytös voi olla.
Pahalla tuulella saa olla, mutta sitä ei saa purkaa muihin esim. kiukuttelemalla, vittuilemalla, huutamalla... Sen sijaan ON ok sanoa, että nyt olen huonolla tuulella, ja pyytää vaikka ihmisiä antamaan tilaa ja aikaa rauhoittua. Ei negatiivisia tunteita tarvitse väkisin peittää, mutta niitä tulee osata käsitellä ja käytöstään hallita.
Aika suuri osa pahantuulisista ihmisistä on ilkeitä eikä kanna vastuuta käytöksestään ja tunteistaan itse. Siis tajua, että MÄ olen tässä se ongelma, kun MÄ olen pahalla tuulella, eikä se toinen, jota koitan hallita.
ap
Kertoisitko ton myös mun vaimolle, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Aika suuri osa pahantuulisista ihmisistä on ilkeitä eikä kanna vastuuta käytöksestään ja tunteistaan itse. Siis tajua, että MÄ olen tässä se ongelma, kun MÄ olen pahalla tuulella, eikä se toinen, jota koitan hallita.
ap
Vai hallita. Vaikutat narsistilta.
On sellainen sana kuin "anteeksi".
Pahantuulisuudelle ei kuule paljoa mitään voi. Vai voiko? Jos alat väkisin vääntää hymyä niin näytät joltain irvikuvaksi veistetyltä patsaalta.
Paskanpuhuminen tekee sinusta ilkeän.
Vierailija kirjoitti:
Pahantuulisuus ei ole ilkeyttä, käytös voi olla.
Aivan, luulisi jokaisen olevan joskus pahalla tuulella. Itse vetäydyn silloin yksinäisyyteen. Aina se ei kuitenkaan ole mahdollista, ja silloin tulee helposti tiuskittua (mitä läheisempi ihminen, sitä matalampi kynnys on...). Teen yleensä niin, että sanon suoraan olevani pahalla tuulella. Ajattelen että siitä läheiseni viimeistään pystyvät päättelemään, ettei tiuskimiseni alun perin johdu heistä.
Parasta olisi tietysti, ettei tiuskisi ollenkaan, ja sen pitääkin olla tavoite, mutten tiedä onko se realistinen tavoite...
Minä olen vastuussa omista tunteistasi – sinä olet vastuussa omistasi.
Jos minä olen sinusta ilkeä, tuo arviointi on sinun mielesi ominaisuus, ei minun ominaisuuteni.
Se on vaan stressiä. Kiltit, hyväsydämiset ja henkisesti tasapainoiset eivät ole yleensä stressaavissa töissä.