Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen uutisfriikki

Vierailija
16.06.2017 |

Seuraan uutisia monta kertaa päivässä netistä, radiosta ja TV:stä. Yölläkin. jos herään, pakko kuunnella uutiset. Varsinkin viime aikojen terrori-iskut ja maailman epävakaa poliittinen tilanne ovat saaneet minut uutiskoukkuun. Olen kiinnostunut myös tiedeuutisista ja ajankohtaisohjelmista. Jos uutisia saisi seurata työkseen, olisin tosi onnellinen. Onkohan sellaista ammattia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikan toimittaja.

Vierailija
2/13 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain toimittajan ammattia olen miettinyt. Toisaalta sitten pitäisi taas aloittaa opiskelu alusta. Ja toimittajan työ on varmasti hetkistä ja stressaavaa nykyaikana.

Minulle on jo amk- ja yliopistotutkinnot talouden alalta. Vasta aikuisena olen tajunnut, että olisi pitänyt mennä vaikka Valtsikkaan lukemaan yhteiskuntatieteitä tai sosiaalipolitiikkaa tms. Lähipiirissäni ei ollut ketään, joska olisi opiskellut valtsikassa ja se oli minulle täysin vieras maailma. Olin teininä liian epäkypsä päättämään tulevaisuudestani. Olen myös sukuni ensimmäinen akateeminen. Töiden saaminen ollut työn ja tuskan takana. Kohta taas jäämässä työttömäksi, joten tällaisia mietin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yrityksissä joku yleensä palkattu seuraamaan uutisia ja raportoimaan johdolle?

Vierailija
4/13 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloutta opiskellut... eikö pankeissa/sijoitusjutuissa aika varmaan seurata uutisia melko tarkkaan, tai sitten ostetaan seuranta joltain sellaiseen erikoistuneelta?

Vierailija
5/13 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Politiikan toimittaja.

Tai varsinkin ulkomaantoimittaja?

Mutta tuskin pelkkä uutisten katsominen riittää vaan ratkaisevaa on verkostot, verkostot, verkostot. Pelkästään uutisten osaaminen riittää ehkä lähikuppilan tietovisan voittoon.

Vierailija
6/13 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"verkostot, verkostot, verkostot". No siinä tapauksessa voin unohtaa koko asian :( Tuntuu, että kaikki työpaikat menee nykyisin suhteilla. Ei auta, vaikka olisi kuinka hyvä yliopiston todistus. 

Vierailija
7/13 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"verkostot, verkostot, verkostot". No siinä tapauksessa voin unohtaa koko asian :( Tuntuu, että kaikki työpaikat menee nykyisin suhteilla. Ei auta, vaikka olisi kuinka hyvä yliopiston todistus. 

No mitä lisäarvoa just sussa/siinä todistuksessa on verrattuna muihin noiden alojen ylioppilaisiin/-nomeihin/kandeihin/maistereihin?

Vierailija
8/13 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittaja

Vierailija
9/13 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisbloggari

Vierailija