Lue keskustelun säännöt.
Miten päästä eroon "niinkuttelusta" ja muista inhottavista maneereistaan?
16.06.2017 |
Olen varmaan hieman sosiaalisesti estoinen ja ujouksissani käytän kaikenlaisia tyhmiä täytesanoja ja -sanontoja puheessani aivan liikaa...siis kiusallisen paljon. Puhun kuin teini, vaikka olen aikuinen. Tarkoitan "niinku", "tai siis", "tota" ja "jotenkin" -tyyppisiä täyteilmaisuja. Hävettää ja v*tuttaa puhua mm. ihastukselleni siten. Hän todennäköisesti ei koskaan tule kiinnostumaan musta tuon puhetapanikin vuoksi. :( Miten pääsisin eroon noista?!?
Kommentit (2)
Ihan vain tietoisesti harjoittelemalla. Minkä tahansa uuden tavan oppiminen ja juurruttaminen vaatii n. Kuukauden opiskelun ja toiston. Liittyy jotenkin aivojen uuden hermoyhteyden syntymiseen :) tsemppiä!
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tuntuu, että erittäin runsaan, varmaankin yli viisitoista vuotta jatkuneen chattailyn ja datanörtteilyn ym. vuoksi kirjallinen ja suullinen ilmaisuni on taantunut jonnekin pikkulapsen ja teinin välimaastoon, vaikka olen yli kolmekymppinen. Mikä voisi auttaa?
Mietin itse, että pitäisi alkaa lukea runsaasti joitain kirjallisuuden klassikoita, niin ne vaikuttaisivat puheenparteeni ehkä. Tai käskeä tuttuja huomauttamaan jokaisesta täytesanasta.