Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko hyvä itsesi ystävä?

Vierailija
15.06.2017 |

Minusta olen aika hyvä itseni ystävä. Muiden kanssa toimeen tuleminen on vaikeampaa. En tajua sellaista itsen arvostelua tyyliin mulla on kauhea nenä/pakarat/vatsa/polvet tms. Miten omassa itsessä voi itsen mielestä olla jotain kauheaa? Eikö silloin oikeasti vain katsota itseä muiden tuomitsevin silmin? Ei kai nyt kukaan itseleen tahdo ilkeä olla, siitähän kärsii - vain itse. Miksi laittaa itse itsensä kärsimään, eikö muu maailma tarjoa sitä ihan tarpeeksi - moitetta, pilkkaa, kiusaa ja halveksuntaa. Jos sulla on mielestäsi ruma nenä, niin ei kuule mua kiinnosta alkaa lohduttaa, koska sä et kuitenkaan muuta mieltäsi, vaan kerjäät vain jonkinlaista sympatiaa.
Jos ei jossain, mitä et ole ennen tehnyt, pärjää, niin syytätkö itseäsi, vai olosuhteita? Minusta se, että syyttää olosuhteita, vaikka syy olisi oikeasti loppujenlopuksi itsessä, ei ole oman itsen hyvää kaveruutta. Se on itsepetosta. Oman itsen hyvä ystävä kykenee näkemään itsensä kykenemättömänä JA seisomaan itsensä tukena kestää se.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, ettei kukaan av:n itseään salilla paranteleva, itseään muuten vihaava retardi jaksa ajatellakaan aihetta.

ap

Vierailija
2/4 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan oikein ole. Tunnen itseni ihan luuseriksi ja inhoan monia piirteitäni. Mutta fiksua ajattelua sinulta, olen samaa mieltä että turhanpäiväinen itsensä haukkuminen on typerää. Siitä on vain tosi vaikea päästä eroon, jos siihen on oppinut pienestä pitäen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varmaan oikein ole. Tunnen itseni ihan luuseriksi ja inhoan monia piirteitäni. Mutta fiksua ajattelua sinulta, olen samaa mieltä että turhanpäiväinen itsensä haukkuminen on typerää. Siitä on vain tosi vaikea päästä eroon, jos siihen on oppinut pienestä pitäen.

Sen uskon, onpa kurja kuulla.

ap

Vierailija
4/4 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin olen, kun olen opetellut. En ole kyllä kehoani arvostellut koskaan, mutta olen ollut hyvin vaativa omien saavutusten ja tekemisten suhteen.