Oletteko kohdanneet tämän tyyppistä narsismia?
On se jokin arka kohta sinussa tai asia mitä et halua tehdä, niin narsistisesti käyttäytyvä saa jotenkin tehtyä asiasta suuren? Tai saa sinut ajattelemaan asioita mitä et normaalisti ajattelisi edes. Joudun nykyisin kiinnittämään koko ajan huomiota puhuuko hän totta edes.
Tutustuin ihmiseen, joka jollain tapaa painelee tunnenappuloitani koko ajan. Olen huomannut, että hän hakee ihan pienissäkin asioissa sympatiaa,teeskennellen surkeaa ja itse tapahtuma ei ole ollut mitenkään kamala tai sellainen että täytyy näytellä surkeaa. Tai sekoittaa ajatuksiani epämääräisesti puhumalla asioista todella sekavasti, jokaisen puhelun jälkeen tulee tunne, että tämä ihmnen ei ole aito ja tässä on jotakin tahallista. Jos sanon, että en halua jotakin tehdä, niin voi olla varma, että hän minut siihen suostuttelee. Kaikki suostuttelu ei tietenkään ole ikävää, mutta jos joku sanoo minulle ei, en tiedä, niin en alkaisi asiasta joka kerta jankkaamaan tai utelemaan liikaa. Päällimmäisenä koen, että en saisi kieltäytyä hänen pyynnöiltänsä. Jos hän ehdottaa jotakin, toivon lähinnä että ei tarvitse nähdä. Olen huomannut myös, että hän ei suostu ehdottamiini asioihin ikinä, jos ehdotan jotain, niin hän ei ole koskaan varma, tai jättää tilanteet jotenkin aina auki, niin tuntuu että joudun odottelemaan häntä tai koen että tämä ihmishirviö hallitsee minua jollain sairaalla tavalla. Joudun keskittymään vain häneen tapaamistemme aikana, miten päästä tästä ihmisestä eroon? En siis häntä haluaisi enää tavata, vaan lopettaa yhteydenpidon, koska hänelle ei voi sanoa EI, ilman että siitäpitäisi tehdä joku analyysi erikseen. Onko muilla kokemuksia tällaisista ihmisistä jotka saa yhteydenpidon tuntumaan raskaalta, aivan kuin katoaisitte ihmisenä itse tapaamisten jälkeen?
Ei kovin normaalilta kuulosta.Tuhlaat energiaasi jos joudut miettimään tuollaisia. Älä tapaa häntä enää, älä vastaa puheluihin, estä somessa. Hyvin yksinkertaista ja helppoa. Jos on narsisti, pääset helpoimmalla kun laitat välit poikki heti, selittämättä.