Kuinka moni syö soijalihaa?
Kommentit (20)
Olen allerginen soijalle ja palkokasveille enkä juurikaan syö lihaa. Muna-ruoat ja kala ja kavikset kuuluvat pääsääntöisesti ruokavaliooni. Kalaa voin syödä vaikka kuukauden putkeen joka päivä. Ihmiselle on kai suositustenkin mukaan ihan hyvä syödä kalaa.
Mitä on soijaliha? Tarkoitatko TVP:tä (textured vegetable protein)? Käytän sitä rouheena, paloina tai suikaleina max kerran viikossa. Onhan se OK, mutta kuitenkin liian prosessoitu tuote ollakseen suuri suosikkini.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti olen allerginen. Haluaisin panostaa kasvissyöntiin mutta en voi. ;(
ai siks et voi syödä kasviksia, kun olet soijalle allerginen? voi pyhä jysäys sentään...
Ei se kyllä lihaa ole, mitä sä selität?
On suikaletta, palloa ja rouhetta ym. toki.
Ja käytän joo, mutta useimmin papuja.
Ai liha vastaan soija? Kumpikaan ei kelpaa minulle.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti olen allerginen. Haluaisin panostaa kasvissyöntiin mutta en voi. ;(
Olen kasvissyöjä enkä syö soijaa (koska se on pahaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kasvissyöjä enkä syö soijaa (koska se on pahaa).
Sama juttu. Sitä soijaa ei oikeasti tarvitse mihinkään kasvisruokavaliossa. Pavut ja linssit ovat mielestäni parempia proteiinin lähteitä kuin nämä prosessoidut soijatuotteet.
Soija ei kuulu miehen ruokavalioon. Liikaa kasviestrogeenia.
Aika moni sekasyöjä syö "soijalihaa", koska soijallahan sitä tehotuotantokarjaa ruokitaan ja paljon.
Sulla on varmaan lukemisen ymmärtämisessä jotain vikaa. Tuolahan lukee että maistuu kuin liha. Eli tarkottaa sitä ettei se sitä ole. Soijaproteiinista käytetään myös nimitystä soijaliha. Ja noi yläpeukut sun kommenttiin kertoo taaskerran ihmisten tyhmyyden määrän. Kannattais varmaan kattoo dokkareita tehotuotannosta. Monessa paikkaa eläin heitetään kokonaisena lihamyllyyn. Eli syötte siitä eläimestä ihan kaiken.
Soijaproteiini on suurimmaks osaks juuri tota papua
Mä olen kuullut että soija ei ole kovin terveellistä. Joten en syö tai juo sitä.
Joo ei se ookkaan sii se kastike mitä käytetään kiinalaisissa ruuissa. Mut toi soijaproteiini on eri tavalla jalostettu.
Roinatan kirjoitti:
Sulla on varmaan lukemisen ymmärtämisessä jotain vikaa. Tuolahan lukee että maistuu kuin liha. Eli tarkottaa sitä ettei se sitä ole. Soijaproteiinista käytetään myös nimitystä soijaliha. Ja noi yläpeukut sun kommenttiin kertoo taaskerran ihmisten tyhmyyden määrän. Kannattais varmaan kattoo dokkareita tehotuotannosta. Monessa paikkaa eläin heitetään kokonaisena lihamyllyyn. Eli syötte siitä eläimestä ihan kaiken.
Heitäpä nyt yksi suomalainen yritys joka heitä eläimen kokonaisena myllyyn.
Roinatan kirjoitti:
Soijaliha on sun itsekeksimäsi termi.
Tukeni sille, että maistellaan soijatuotteita. Soijan kasviestrogeeneistä ei tarvitse olla huolissaan, ellei syö soijaa kilokaupalla joka päivä.
Hyvin maustettu seitan on mielestäni ehkä vielä lähempänä lihan makua ja rakennetta, kannattaa kokeilla!
Syön joskus wokattua seitania mikä on vehnälihaa, tein sitä kerran itsekin, eli pyöritin valkoisia vehnäjauhoja vaihtelevasti kylmässä ja kuumassa vedessä noin puolisen tuntia. Tämä on siis sitä proteiinirikasta ja paljon parjattua gluteenia. Halpaa se on mutta kuulemma allergisoivaa.