Herttoniemi Oravatie - millaista seutua, talot missä kunnossa
Kommentit (7)
Mä olen käynyt muutamassa omakotitalossa Oravatiellä. Toinen on ollut viimeisen päälle rempattu ja huollettu, ja toinen on ainakin näyttänyt olevan alkuperäisessä kunnossaan...
Tosi viihtyisää seutuahan se on, vaikka metro kulkeekin osan asukkaista "takapihalla".
Ihan kivaa seutua kun viimeksi kävin katsomassa. Siitä tosin on jo vuosia aikaa.
Itseasiassa mun isäni on rakentanut yhden niistä "rintsikoista" omin käsin sodan jälkeen:)
Sanna Stellanin kuuluisa hometalo on niitä Oravatien rintamamiestaloja. Siellä kovasti myydään 90-luvulla rakennettuja, mitähän vikaa niissä on?
Olen Hertsikasta kotoisin, mutta en ole vuosiin asunut siellä ja kyläilenkin siellä harvoin. Se on Helsingin ekoja lähiöitä, 40 - 60 -lukujen arkkitehtuuria. Oravatie omakotaluetta. Vanhoja puita, vihreyttä, puistoja. Palvelut taitavat nykyään olla aika keskittyneitä Herttoniemen metroaseman liepeille. Oravatie on pitkä, alkupäästä taitaa olla lyhyempi matka Herttoniemen asemalle, loppupäästä Siilitien asemalle.
Mun mielestä Hertsika on hieno paikka. :)
Vierailija kirjoitti:
Sanna Stellanin kuuluisa hometalo on niitä Oravatien rintamamiestaloja. Siellä kovasti myydään 90-luvulla rakennettuja, mitähän vikaa niissä on?
Valtaosa taloista on rinnetontilla. Kosteutta löytyy. Rintamamiestalot aika riskejä, kellarit ja salaojat pitää tsekata.
Käytiin katsomassa yhtä taloa hp 595000 e. Mutta olis vaatinut 200000 e remontin.
Itäväylä ja metro meluaa. Ympäristö on kiva. Koulut ja päiväkodit ihan muutaman sadan metrin päässä.
Ihan turha kysellä, sullakin on kohta burkha päällä!!!!
t. päivystävä rajakki
ps ihan ok seutua, mutta siitä on yli 10 vuotta kun asustelin tuolla suunnalla. Käy katteleen ja haastele paikallisten (esmes koiranulkoiluttajien) kanssa niin saat tarkempaa tietoa