Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri on alkanut tuomaan koiraansa töihin

Vierailija
14.06.2017 |

Ärsyttää... Pelkään koiria, joten en pysty keskittymään kunnolla työntekoon, kun tiedän että viereisessä huoneessa on koira. Työkaveri kysyi kyllä aluksi että onhan kaikille varmasti ok että koiransa on mukana töissä. En mä siihen mitään kehdannut sanoa kun kaikki muut olivat tosi innoissaan ja oikein palvovat sitä rakkia...

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, nyt sitten tämmöinen yritys tuon toisen koirakeskustelun innoittamana.

Hitto, kun olet tylsä! 😖🤡

Vierailija
2/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi. Avaa suusi äläkä valita palstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, se olis kivaa, kun joku tois koiransa töihin. Meil sairaalas ei oikein taitas onnistuu.

Vierailija
4/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kehtaa sanoa, että pelkäät, niin sano olevasi allerginen. 

Minua ei häiritsisi ollenkaan, jos koira on hiljainen ja rauhallinen. Siivoja voi tietysti olla vähän harmissaan karvoista. 

Vierailija
5/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tullut ajatelleeksi, että jopa asuntosi viereisessä asunnossa voi olla koira? Kuinka voit nukkua kotonasi, jos välissä oleva seinäkään ei auta koirapelkoon? Muutenkin olet tyhmä, kun et suutasi auki saanut kun työkaverisi kysyi sopiiko nykyinen järjestely. Kärsi sitten, ja muista se että jos nyt rupeat vänisemään menetät uskottavuutesi työkavereidesi joukossa ja ihmiset ajattelevat että olet vain kateellinen ja pikkumainen. Jos olisit jo alussa sanonut koirapelostasi asia olisi nyt toisin, mutta enää et voi siihen vedota.

Vierailija
6/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä koirakeskustelu?

Ap

Vierailija
7/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä koirakeskustelu?

Ap

Ai se olikin Porvosta tämä juttu.

Vierailija
8/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sä olet töissä AP? 

Vierailija
9/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla sama tilanne. Paitsi että hän sanoi ihan napakasti heti, että ei halua, että työpaikalla on eläimiä. On sekä allerginen (lievästi) että vähän pelkää. Lisäksi toimistossa käy satunnaisesti asiakkaita, hänen mielestään asiakaspalvelutiloissa ei voi olla koiria.

Nämäpä syyt ei kelvanneet! Ota zyrteciä, ei se tee mitään, ei se tuu sun lähelle. Kato nyt miten söötti! Ei auttanut lopulta kuin valittaa esimiehelle ja nyt on stten kauna kaveria kohtaan, kun ihku toimistokoira ei saakaan olla paijattavana. 

Eiks töissä kuitenkin olla töissä?

Vierailija
10/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ymmärrän kyllä koirapelon, vaikka osa täällä negatiivisesti suhtautuukin. Itse pelkäsin aivan todella koiria, kun koiranomistajat päästivät koiransa vapaaksi ihmisten ilmoilla, vieraana ollessani isot koirat hyppivät päälle ja siis koirilla on ihan kamalat kynnet. 

Itselle ei tulisi mieleen tuoda töihin koiraa, lasta tai muutakaan. Toisaalta, jos koira on seinän toisella puolella niin ei se kimppuusi pääse. Ymmärrän kyllä, jos koira saapuu aina samaa kautta tai jos et pidä karvoista. Mutta sinun täytyy sanoa asiasta. Voit tehdä sen täysin ystävällisesti ja kertoa ihan totuuden, että pelkäät koiria. En minä ainakaan tahtoisi pelotella työkaveriani. 

Vierailija
11/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat eivät kuulu työpaikalle pelkäsi joku tai ei. Minusta ihan yksiselitteinen asia. Tietysti jossain poikkeuksellisessa hätätilanteessa voi joutua ottamaan lapsensakin työpaikalle, mutta ei tästä mitään arkipäivää saa muodostua. 

En pelkää enkä ole allerginen, näin vain kuuluu olla. 

Vierailija
12/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä työnantaja sallii koirat työpaikalla? Eläinkauppa kenties?

Vierailija
13/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on välillä töissä mukana koiria ja lapsia, eipä ole ketään häirinnyt. Tosin ei siis jatkuvasti.

Vierailija
14/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä työnantaja sallii koirat työpaikalla? Eläinkauppa kenties?

No AP tuskin on eläinkaupassa töissä, jos pelkää seinän toisella puolella olevaa koiraa. 

Vierailija
15/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi koiran tuomisesta työpaikalle. Itse en pelkoa pidä kuitenkaan oikein relevanttina syynä jos koira on oikeasti kiltti. Olen aina ihmetellyt miksi ihmiset jäävät oikein rypemään omaan pelkoonsa vaikka syytän siihen ei olisi.

Itselläkin on erittäin ikäviä kokemuksia miehistä. On ollut seksuaalista ahdistelua lapsena ja jäänyt siitä trauma. Pelkään edelleen vähän miehiä, mutta ymmärrän, että suurin osa on oikeasti fiksuja ja huomaavaisia, eikä minun ikävä kokemukseni ole heidän vika enkä voi heitä normaalissa kanssakäymistilanteessa siksi alkaa syrjiä. Saatika alkaa vaatia itselleni erityiskohtelua.

Vierailija
16/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löytyy näitä koiraystävällisiä työpaikkoja? Haluan sellaisen työn.

Vierailija
17/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi koiran tuomisesta työpaikalle. Itse en pelkoa pidä kuitenkaan oikein relevanttina syynä jos koira on oikeasti kiltti. Olen aina ihmetellyt miksi ihmiset jäävät oikein rypemään omaan pelkoonsa vaikka syytän siihen ei olisi.

Itselläkin on erittäin ikäviä kokemuksia miehistä. On ollut seksuaalista ahdistelua lapsena ja jäänyt siitä trauma. Pelkään edelleen vähän miehiä, mutta ymmärrän, että suurin osa on oikeasti fiksuja ja huomaavaisia, eikä minun ikävä kokemukseni ole heidän vika enkä voi heitä normaalissa kanssakäymistilanteessa siksi alkaa syrjiä. Saatika alkaa vaatia itselleni erityiskohtelua.

Oikeastaan tässä tapauksessa se koiran työpaikalle tuoja vaatii erityiskohtelua. Pelko ei myöskään ole itsensä hallittavissa. Toki siitä voi oppia pois tai ainakin sitä voi oppia lieventämään niin, että pystyy elämään pelon kanssa. 

Tapauksesi on ikävä ja olen erittäin pahoillani siitä, mutta et voi verrata traumaa seksuaalisesta hyväksikäytöstä koirapelkoon. Teko on laiton, siitä seuraa rangaistus. Pelko on muutenkin hyvin fyysinen tila, joka voi lamaannuttaa ja varmasti vaikuttaa työpanokseen. Työpaikan on tärkeä olla sellainen, että siellä viihtyy. Se on kaikkien etu. 

Vierailija
18/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira työpaikalla lisää työn tuottavuuttaa ja parantaa työilmapiiriä. Siksi ei ole mitään syytä tuoda koiria työpaikalle.

Vierailija
19/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira työpaikalla lisää työn tuottavuuttaa ja parantaa työilmapiiriä. Siksi ei ole mitään syytä tuoda koiria työpaikalle.

No, tuskin se lisää, jos toinen istuu huoneessa pelon kourissa. Oletko nyt ihan...?

Vierailija
20/35 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmalla on hyvin yleistä, että koira voidaan tuoda vaikkapa toimistoon mukana. Elintarvikkeita käsitellessä, sairaalatyössä tms. se ei tietenkään käy mutta jos tekee toimistotöitä omassa tilassa ja koira ei sieltä häiritse muita, miksi se pitäisi erikseen kieltää? Ap:ltakin asiaa jo kysyttiin ja jos silloin ei avannut suutaan, jälkikäteen on turha marista.