Ketkä syö maitohappobakteereja säännöllisesti?
Oletteko ikinä sairaana? Onko teillä erilainen olo? Kannattaako vai ei?
Kommentit (15)
Joisin piimää ja söisin hapankaalia jos haluaisin maitohappobakteereja. Ilmassa jota hengitämme on maitohappobakteereja.Ehkä ilmaa pitäisi niellä että tulisi vaikutus.
Myös hapankorpuissa ja happamassa ruisleivässä on maitohappobakteeria. Venäläisissä suolakurkuissa, kimchissä jne.
Kyllä. Säännöllisen epäsäännöllisesti syön. Ainakin paska tulee paremmassa paketissa kuin ilman niitä.
Aina syön. Selkeä ero vatsan toiminnassa. Mahdollisimman monta bakteerikantaa tabletissa niin on hyvä.
Syön päivittäin. Ennen sairastin useamman flunssan vuoden aikana, mutta nykyään sairastun ehkä parin-kolmen vuoden välein. Suoli toimii mulla normaalisti aivan liian hitaasti, mutta säännöllisellä maitohappobakteerien syömisellä ulostan kerran päivässä vaivattomasti. Hiivatulehduksetkin on hävinneet kokonaan.
En syö, mutta söin elämäni ekaa kertaa AB-kuurin aikana maitohappobakteereja ja ei tullut hiivatulehdusta. Kyllä ne jotain siis auttavat.
Pitkinä kuureina syön. En ole huomannut mahani voinnissa mitään eroa! Useampia olen kokeillut.
Mä en syö mitään kapseleita mutta teen smoothieni gefilus-piimään joka päivä. Alun perin tämän ohjeen sain gyneltä hiivan välttämiseksi mutta toimii kai muutenkin.
En ole ennen tätäkään saanut koskaan mitään vatsaongelmia reissussa joten en tiedä vaikuttiko siihen mutta myös flunssat on vähentyneet. Tämän vuoden ensimmäinen alkoi äitienpäivänä.
Vatsa toimii kuin junan vessa:D
Olen joskus käyttänyt. En huomannut mitään eroa. Toisaalta mulla on vatsa aina toiminut hyvin ja sairastelen muutenkin vähän, joten enpä tiedä missä niiden vaikutus olisi voinnut näkyä.
Oikeanlaisella ruoalla suolistobakteeristo on kunnossa.
Aika säännöllisesti syön. Teen probiooteista jogurttia ja hapankaalia. En syö pillereinä. Käytän mahdollisimman laajakirjoisia probiootteja ja jogurtissa kefiiriä lisänä. Sairaana olen viimeksi ollut vuonna 2010 sikapiikin saatuani.
Minä, otan säännöllisesti kuurin Dr. Ohhiraa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeanlaisella ruoalla suolistobakteeristo on kunnossa.
Minkälaisella?
Juon päivittäin aamuisin gefilus-mehua aamupalamehuna sekä lounaalla otan aina gefilus-piimää. Monta vuotta olen käyttänyt ja olen sitä mieltä, että olen saanut mahani hyvään kuntoon tällä. Aiempi toiminnallinen mahavaiva: välillä ripulia, välillä ummetusta, pieretys, turvotus, kivulias mahankierrätys on jäänyt pois, mahantoiminta on säännöllistä. Kyllä sitä flunssaakin välillä on, kun on päivähoitoikäinen lapsi, joka tuo mukanaan, mutta en juurikaan enää saa flunssan jälkitautina poskiont.tulehduksia, jotka olivat ennen ihan varma seuraus joka flunssan jälkeen. Myös lapseni on ihan vauvasta saanut gefilusta, nyt ottaa puristeena, on kyllä välttänyt monet, ei toki kaikkia, päiväkodissa kiertävät taudit, hoitajatkin ovat sitä ihmetelleet.
Suosittelen kokeilemaan, mutta kannattaa huomioida, että riittävän pitkä pitää kokeilu olla, jotta huomaat vaikutukset!
Vain jos lähden ulkomaille, niin otan varmuuden vuoksi maitohappobakteerit mukaan, ja siis popsin niitä sen pari päivässä ulkomailla majailun ajan.
Muuten syön päivittäin jotain näistä; hapankaali, hapankurkut, hapanherneet, kefiiri.
Kipeänä, eli työkyvyttömänä, jonkun pöpön takia olen ollut viimeksi vuonna 2004.
Onko tämä kompa?