Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, hautajaiset tulossa, miten pukeutua?!

AvunTarpeessa
13.06.2017 |

Hei, hautajaisasu pitäisi saada jotenkin kokoon, mutta ei löydy vaatteita. Ovat ihan muutamassa päivässä!! Minulla on vain tummansinisiä mekkoja parhaillaan, eikä farkkuja siistimpiä housuja löydy :((( Onko ok mennä farkuissa ja siistissä paidassa, kengätkin tuottavat ongelmaa. Korkokenkiä löytyy vain punaisina tai yliampuvina ja sitten on kasa likaisia tennareita. Apua!!!!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat on käsittääkseni huomennakin auki aaumsta alkaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt on käytävä kaupassa. Tummansininen mekko käy mielestäni kyllä, jos se ei ole roiskeläppämittainen tai kamalan avarakaulainen, mutta sitten pitäisi olla siistit, tummat kengät ja sukkahousut.

Tai sitten käyt hakemassa jostain halpakaupasta mustat housut ja jonkun hillityn yläosan. Mutta ne kengät... punaisilla ei kyllä voi mennä.

Ja muista, ettei mitään yliampuvia koruja! Mieluummin ei mitään tai jotain ihan klassista ja hillittyä. 

Vierailija
4/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppikselle ja mustaa päälle, hillittyä. Ei siis seksikästä. Kirkossa pitää olla olkapäät peitettyinä.

Vierailija
5/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan farkuissa. Menet ja ostat polvipituisen hameen tai mustat suorat housut ja mustan paidan ja jotkut siistit mustat kengät.

Vierailija
6/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin mieluummin siistissä tummansinisessä menossa kuin farkuissa. Ei se väri ole kaikkein tärkein asia. Kengät sinun on kyllä pakko hommata. Eikö ihan OK balleriinoja saa muutamalla kympillä?

Vierailija
7/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummansininen on ihan Ok väri hautajaisiin. Käsivarret ja polvet peittoon, eli mekon päälle jakku tai villatakki. Kengiksi voisit vaikka hankkia edulliset kangasballerinat, jos et saa keltään kaverilta lainaksi mustia/tummansinisiä kenkiä. Tummat sukkahousut.

Kirppikseltä löytyy taatusti mustaa/ tummaa vaatetta. Tai lainaat kavereilta.

Vierailija
8/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei farkkuja, tennareita eikä punaisia kenkiä. Ei myöskään korkkareita ylipäänsä.

Tummansininen mekko on ihan ok, jos se on yksivärinen, hihallinen ja vähintään polvimittainen ja siisti. Siihen mustat sukkahousut, ja mustat matalakantaiset kengät (ballerinat, loaferit). Nämä löydät taatusti vaikka lähimarketista, jos et muuten ostoksille ehdi.

Muuten vaatekaapissa polisi hyvä pitää yhtä mustaa tai tummaa päiväjuhlapukua (jakkupuku tai polvimittainen hihallinen kotelomekko) ja yhtä jotain värillistä vastaavaa.

Vierailija
9/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ystäväni toimii paikallisessa kirkossani pappina ja on useasti sanonut että nykyään vaate etiketti on niin muuttunut että olen nähnyt monen naisen kävelevän ns. "horo kengissä" ja se mielestäni kyllä sopii etikettiin jos ne ovat mustat. Joten pukeudu niin ettet ihan pappia viettele.

Vierailija
10/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudu MUSTAAN. Mun mielestä, jos joudut tekemään valinnan "nätimmän" ei-mustan asun tai mustan ei-niin-sievän asun välillä, valitse MUSTA. Oletan siis nyt, että olet aikunen, vaikka aloituksesi olikin lapsekas.

Vierailija
11/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisiin on maailman helpointa pukeutua: mustaa ja peittävää. Ei mitään liiallista koristautumista.

Tietenkin hautajaisia on erilaisia, jotkut ovat hyvin perinteisiä ja jotkut sitten jotain aivan muuta. Itse olen ollut vain perinteisissä.

Vierailija
12/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummansininen mekkokin käy, jos se ei ole paljastava (ei liian lyhyttä helmaa!) eikä kuviollinen. Laita sen kanssa mustat sukkahousut ja mustat kengät ja jos on lyhythihainen, musta tai tummansininen neule. On ehdottomasti parempi kuin farkut.

Tai sitten käyt ostamassa jonkun perus mustan polvipituisen hameen. Vaikka jostain hm:ltä saat suunnilleen kympillä. Sen kanssa ihan perus musta istuva t-paita (ei teltta!) tai toppi ja siisti tumma neule tai jakkukin, jos sulla on. Ja taas ne mustat sukkahousut ja mustat kengät. Mustalle hameelle tulee käyttöä kyllä myöhemmin, se käy mihin tahansa tilaisuuteen, kun vaihdat vaan yläosaa (biletopista kauluspaitaan, t-paidasta neuleeseen...)

Vierailija
13/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itte ainaki kävin hautaaisissa niken musta paita ja vihreet farkut jalassa. En kyllä ole enää ihan varma oliko ne sittenkin pikkuserkkuni synttärit.

Vierailija
14/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini valitti minulle hautajaisiin pukeutuessani että koitan iskeä papin noin pienellä mekolla, vaikka mekko ylttyikin melkein polviin asti. Kukaan mukana olleista ei kumminkaan maininnut minulle asiasta ja edes pappi ei maininnut asiasta. Äiini puolestaan käytti sellaisia vaatteita ttä pappi meinasi innostua.

Vierailija
15/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Olen työskennellyt useamman vuoden jo pappina ja kokemuksesta osaan sanoa, että tuo farkkuhousut ja siisti paita ovat ihan sopivat. Huolehdithan vain, että paita ei ole liian avonainen, ja mieluusti myös musta. Eiväthän ne hautajaiset mitkään asukisat ole. Tummat mekotkin menevät aivan hyvin, mutta olkaimet ovat lähes pakolliset, herran talossa ei sovi vilautella rintojaan. Kenkiin tullen voin myös todeta, että tärkeintä on että kengät sentään ovat jalassa. Olen nähnyt liikaa crocseja ja varvastossuja, eräs tuli kirkkoon ilman kenkiäkin. Punaiset korot ovat aivan soveliaat, vaikkakin saatat saada vähän katseita papilta (; Minusta ainakin mikään ei ole seksikkäämpää kuin punaiset korkokengät, kerran kesken jumalanpalveluksen sain aivan jumalattoman seisokin kun näin eräällä naisella eroottisimmat korkokengät jotka olen eläessäni nähnyt. Pystyin kuvittelemaan kuinka hitaasti vetäisin ne hänen jalastaan ja nuolisin hänen varpaitaan yksitellen.

Amen.

Vierailija
16/21 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumma sävy

mustaa/tumman violetti/tumman sininen ja ehkä tumman punainen harkitusti ja mahdollisimman yksinkertaiset kuviot, ettei näytä siltä että se oma ulkoänäkö on tärkeämpi kuin vainaja

valkoinen paita tietysti sopii mustan takin alle, mutta ei saa olla se pääväri

17/21 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joitakin vuosia sitten anoppi kuoli, kun lapsi (poika) oli parivuotias, ja kyselin palstalla, onko sopivaa lapselle laittaa tummat farkut ja vaalea kauluspaita hautajaisiin. Ei kuulemma ollut.

18/21 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiseltään ajattelisin, että hautajaisissa ei paljon toisten pukeutumisia katsella. 

Vierailija
19/21 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummansininen mekko on ihan ok ellei ole horomallia, samoin tummahkot farkut, tumma hyvän mallinen T- paita ja tumma neule tai kesätrenssi. Mustat kengät, sukkahousut, nekin yksinkertaiset mustat. Lähisukulaisen hautajaisissa oltava virallisempi mutta mekko käy edelleen , farkut mielestäni eivät vaan vähintään mustat suorat housut, mieluimmin jakkupuku, siihen kannattaa panostaa koska se taipuu moneksi vuosia..edellyttäen että mahdut siihen;)

Vierailija
20/21 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella naisella pitäisi olla yksi musta kotelomekko kaapissaan. Eri asusteilla se tuunautuu sopivaksi erityyppisiin tilaisuuksiin, ml hautajaisiin. Ja klassinen malli kestää muotitrendien vaihtelut ja säilyy käyttökelpoisena vuosikymmenet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän