Millaisia kehittymisen kohteita olette nimenneet työhaastattelussa?
Yleensä kysytään huonoja puolia. En voi sanoa, että olen laiska ja lyhytjännitteinen! :D
Kommentit (8)
Haluaisin opiskella lisää tätä työhön liittyvää osa-aluetta. Organisointikyky, ajankäyttö tehokkaaksi, jne..
Sano, että sulla on paljon ideoita ja olet nopea toimimaan, mutta viimeisen silauksen tekeminen asioihin on vaikeaa. Ellet ole hakemassa tilintarkastajaksi (tai joku pilkunviilausammatti, mitä näitä nyt on), saat varmaan anteeksi. (Ja jos ammatissa sellaista tarvitaan, et tule viihtymään)
Olen yleensä puhunut huume- ja seksiadiiktiostani. Toisaalta en ole kovin juoppo.
Sanoin, että koska työkokemukseni on monipuolista, minulla ei välttämättä ole kovin syvää spesifistä osaamista. Ja että olen tietysti sitä halukas hankkimaan tarvittavilta osin.
Sain paikan.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kysytään huonoja puolia. En voi sanoa, että olen laiska ja lyhytjännitteinen! :D
Sun pitää löytää työ missä sun ominaisuudet ovat valttia. Olet laiska, mutta oletko toisaalta rauhallinen. Rauhallisuus on monessa hommassa todella hyvä juttu.
Ja lyhytjännitteisyys ei ole huono asia, jos työ on sellaista sähäkkää ja poukkoilevaa. Joku tarjoilijan ammatti voi olla sellainen, että lyhytjännitteisyydestä on peräti hyötyä. Kunhan et ole herkästi asiakkaisiin hermostuva.
Minä sanoin rehellisesti että kokemusta on vähän. Että olen vasta urani alkutaipaleella ja tajuan että alussa tulee vastaan paljon uutta (ja tähän lyhyt palopuhe siitä miksi se ei ole ongelma koska olen nopea oppimaan ja tunnollinen ja hirveän motivoitunut ja niin edes päin eli hommat tulee kuitenkin hoidettua).
Silloin kun vastavalmistuneena hain niin tuo kokemuksen puute oli niin selviö että taisin sanoa että se että malttaisi olla pyörittelemättä työjuttuja työpäivän jälkeen, mutta että uskon että se tulee ihan luonnostaan kunhan päästään siitä vaiheesta kun on tosi paljon uutta.
Molemmissa noissa haastatteluissa olen saanut homman. Sitä en muista mitä olen sanonut niissä missä en saanut, mutta ne nyt olikin selviä, vakkariduunit meni kokeneemmille talossa jo oleville sijaisille vastasinpa mitä vain.
Help me!