Tuleeko teillekin lääkärissä tai terkkarilla sellainen olo, että
Tuleeko teillekin lääkärissä tai terkkarilla sellainen olo, että olet täysin surkea ihmissaasta ja tuppaudut häiritsemään toisten rutiineja?
Kommentit (19)
Minulle tulee aina sellainen olo, että minulle ollaan vihaisia, koska en ole helppo rutiini. En ole tahallani hankala, en vain voi sille mitään.
Yleensä kipeenä on muutenkin kurja fiilis. Tuttava lääkärin kanssa kahvitellessa tulee välillä tunne, kun hän tarkkailis terveydentilaani:)
Musta tuntuu, että ne aina lyttää mut. Hirveän tuomitsevia sen suhteen, etten hormonaalista ehkäisyä halua.
Sama apteekissa. Kerran piti jälkiehkäisy hakea kumin mentyä rikki, hirveän tuomitsevia, ja käskivät ensi kerralla käyttämään ehkäisyä. Hei, vahinkoja sattuu.
N24
Tulee vaan semmoinen olo että olenkin huomattavasti paremmassa kunnossa eikä jokin vaiva ole paha .
ja haluan vain päästä samantien pois sieltä . ja ei,en mene turhasta , vähättelen vain asioita siellä aina .
Miksi muuten jälkiehkäisyä pantataan? Se pitäisi olla mielestäni edullisempi ja kaikkien saatavilla hyllyssä, raskaustestien vieressä, eikä apteekkareiden salalokerossa tiskin takana. Voisi estää teiniraskauksia huomattavasti, jos siitä puhuttaisiin avoimesti ja pilleriin pääsisi käsiksi ilman tuomitsevaa henkilökuntaa. :/
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten jälkiehkäisyä pantataan? Se pitäisi olla mielestäni edullisempi ja kaikkien saatavilla hyllyssä, raskaustestien vieressä, eikä apteekkareiden salalokerossa tiskin takana. Voisi estää teiniraskauksia huomattavasti, jos siitä puhuttaisiin avoimesti ja pilleriin pääsisi käsiksi ilman tuomitsevaa henkilökuntaa. :/
Toisaalta ymmärrän. Tyhmät teinit alkaisivat käyttää sitä huolettomasti ehkäisymenetelmänä.
Tulee. Tutkimuksia ei saa millään ja kuitenkin vaivat jatkuu. Erikoislääkärit sanovat, että pitää vain vaatia päästä tutkimuksiin, mutta kun menet terveyskeskukseen, niin lähete annetaan pitkin hampain, jos annetaan.
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä ei haluta esittää liian helppona ratkaisuna, että senkus vaan panee paljaalla ja kävelee seuraavana päivänä hyllylle apteekissa ja hankkiutuu mahdollisesta ongelmasta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä ei haluta esittää liian helppona ratkaisuna, että senkus vaan panee paljaalla ja kävelee seuraavana päivänä hyllylle apteekissa ja hankkiutuu mahdollisesta ongelmasta eroon.
Jälkiehkäisyn käyttämiseen pitäisi liittyä pakollinen lähete sukupuolitautitesteihin.
Lääkäreitten joukossa on monia kusipäitä.
Tulee sellainen olo, että en haluaisi olla siellä haukuttavana enkä halua kertoa niille yhtään mitään. En siis mene koskaan vapaaehtoisesti lääkärille tai terkkarille, mutta muutaman vuoden välein on pakko käydä, kun ne uhkailevat etteivät uusi lääkkeitä muuten.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäreitten joukossa on monia kusipäitä.
Yhtään kusipää lääkäriä en ole vielä tavannut, ja ikää on jo 50v. Hienoja, ammattinsa osaavia jo ihan vastavalmistuneissakin lääkäreissä. Suomessa on ilmeisen hyvätasoinen koulutus, kun ovat jo valmistuttuaan niin osaavia.
Sellainen olo tulee, ettei vaivani ole tarpeeksi paha. Jostain syystä tulee aina vähän liioiteltua vaikka kuumeen määrästä. Jos on vaikka 38 sanon että 38,5.
Ikinä en ole pelkkää saikkua mennnyt hakemaan, vaan menen vasta sitten kun en kotikonstein pärjää. Silti sama tunne aina.
Mua myös ärsyttää suunnattomasti ihmiset, jotka juoksevat lapsen ekana nuhapäivänä lääkäriin.
Ei tule. Olo on aina kuin kuulusteltavana olisi. Vain sormenjälkien ja valokuvien ottaminen puuttuu. Kaikki sanomiset/tekemiset kirjataan. Ja niitä kirjauksia luetaan kuin mitäkin lakikirjaa, vaikka siellä olisi vääriä johtopäätöksiäkin ja niiden päälle vielä lisää vääriä johtopäätöksiä. Ja tuloksena on paperit täynnä arvauksia, joiden perusteella sitten arvataan vielä vähän lisää. Itse kuulusteltavalta ei kysytä tai kuunnella ollenkaan, luetaan vain papereita. Paperit paperit!!! "Tänne on arvovaltainen lääkäri kirjannut näin ja näin ja toinen tunari näin!!!"
Terkkuja "rikkinäisen puhelimen" ylläpitäjille.
Kyllä. Työ kävisi helpommin ilman kusipäisiä asiakkaita, lukee otsassaan.
Lääkäreitä ja terkkareita on kyllä niin erilaisia. Hormonaalista ehkäisyä tosin ei ole minulle IKINÄ tuputettu! Enemmänkin rivien välistä on tuntunut siltä, että lääkärit ja terkkarit eivät edes suosittelisi minulle hormonaalista ehkäisyä. :)
Olen kohdannut muutamia aivan mahtavia lääkäreitä ja terkkareita, ja sitten myös niitä ei niin mahtavia...
Mulla on lähinnä hyviä kokemuksia lekureista ja terkkareista. Joskus pienenä mulla oli aivan kauhea terkkari, huusi minulle jostakin ja olin ihan pieni tyttö sillon. :(
Kaikki muut terkkarit on kyllä ollut ihan tosi kivoja. Nuoret vastavalmistuneet on ihania!
Ei tule. He ovat alansa valinneet, ovat alansa ammattilaisia, ja näin ollen heidän tulee jo ammatitaitonsa puolesta olla potilaan puolella ja avuksi.