Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö muiden kaverit näin (kun on puhuttu yhdessä jonnekin menemisestä)?

Vierailija
13.06.2017 |

Seuraavassa on tiivistettynä yksi keskustelu, jonka kävin talvella kaverini kanssa.

A: Kesällä on tulossa tapahtuma X, ootko kuullu?
B: Joo, mäkin kuulin ja houkuttais mennä. Aiotko mennä?
A: Joo. Se on silloin kesäkuun toisena viikonloppuna.
B: Mä pyydän töistä kesäloman tuohon, että pääsisin sinne, ois kiva mennä yhdessä.
A: Joo, kuulostaa hyvältä.
(B jää siihen käsitykseen, että lähtisi A:n kanssa tapahtumaan)

Myöhemmin, kun B kertoo, että hänellä on nyt kesäloma järjestettynä niin, että pääsee tapahtumaan ja kysyy lippujen ostosta, menee A vaikeaksi ja sanoo, että on jo ostanut omansa ja menee sinne C:n kanssa. Välttelee aiheesta puhumista. B:lle sopisi, että hän lähtisi mukaan kolmanneksi, mutta A haluaa olla kahdestaan C:n kanssa. Lopulta A ja C lähtevät tapahtumaan, B ei lähde (tapahtuma kaukana B:n kotoa eikä päiväseltään käynti onnistunut B:llä).

Käsitänkö jotenkin väärin tuollaiset tilanteet kaverini kanssa vai mistä on kyse? Kuinka sanatarkasti toisen pitäisi vastata, jotta tietää ollaanko lähdössä jonnekin vai ei? Tuntuu, etten osaa lukea ihmisiä ollenkaan. :(

N23

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kieroja kavereita.

Vierailija
2/23 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot vaan tylsää seuraa mut frendis ei haluu sanoo sitä ääneen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta et feidataan paremman seuran takia.

Vaihda kaveria.

Vierailija
4/23 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveris taitaa olla savolainen?

Vierailija
5/23 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi lapsellista käytöstä sun kaverilta. Oletteko oikeasti kaksikymppisiä? Muistan, että ala-asteella oli joskus jotain tuollaista peliä tyttöjen kesken.

Vierailija
6/23 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osaa lukea ihmisiä sen vertaa, että tunnistaisit kusipään.

Vierailija
7/23 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sun kaveri suoraan sanonut "Kyllä, haluan lähteä kanssasi tuohon tapahtumaan". Miksi siis oletat, että hän haluaisi lähteä? Mikset kysy suoraan "lähdetkö kanssani?"

Vierailija
8/23 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on niin ärsyttävää. :(

Vierailija
9/23 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan että puhutaan suorempaan. Tuollainen "ois kiva" ja "voitais mennä" on minun mielestä vain huulenheittoa. En ainakaan alkaisi lomiani järjestää tuollaisen jossittelun perusteella. Kysyn itse suoraan, että lähdetkö mun kanssa tapahtumaan x, ja jos kaveri sanoo joo, kysyn että tilataanko liput yhdessä vai erikseen. Ei mitään konditionaaleja.

Vierailija
10/23 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tosiaan törmännyt kusipäähän jolle olet vaan varasuunnitelma.

Vierailija
11/23 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olisin luullut tossa tilanteessa et toinen olisi lähdössä mun kanssa. Ilmeisesti monista pitää sanoa jotain "100 % varmasti ehdottomasti lähden kanssasi"  että on varmuus lähtemisestä. :p

Vierailija
12/23 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-aste meininkiä :D

Vierailija
13/23 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan tuollainen ns. ystävä. Aina kun kysyin ajoissa, mitä hän meinaa tehdä vappuna/juhannuksena/viikonloppuna, oli vastaus "en mä viitsi vielä niin kauas asti miettiä". Kun lähempänä kysyin, oli jo menot muiden kanssa sovittuna. Jossain vaiheessa lakkasin ehdottamasta näkemistä. Eipä olla sen jälkeen nähty.

Vierailija
14/23 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on aika selkeästi ilmaistu, että "ois kiva mennä yhdessä". Jos a ei yhdessä halua mennä, hänen pitäisi ymmärtää ilmoittaa asiasta.

Vierailija
15/23 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nää on naisia. Vain bestiksen kanssa tehdään asioita. Miehillä ei ole rajoitusta että ryhmän koko on kaksi.

Vierailija
16/23 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se kyllä luvannut 100%,mutta silti törkeää käytöstä. Itselläni on tuollaisia kavereita ollut ja he mielellään olivat vain kahdestaan.

Ehkä sinä et ole heidän tyyppiä eli heitä ei kiinnosta samat asiat ja luonteenpiirteet eivät kohtaa tai sitten kyseessä voi olla kateus. Kateus on yleistä naisten keskuudessa valitettavasti.

Älä tuhlaa aikaa moiseen! Etsi uusia hyviä kavereita. Itsekin löysin hyvän kaverin vasta 24-vuotiaana.

Vierailija
17/23 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 17v tytöllä on yksi kaveri, joka harrastaa tuota. Pidän lapsellisena jo tuon ikäiseltä, saati sitten yli parikymppisiltä. Tosi typerää, vaihda kaveria.

Vierailija
18/23 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Itsekään en välttämättä halua sopia menoja tiettyjen ihmisten kanssa, koska ovat hankalaa seuraa kesätapahtumiin (kontrollifriikkejä, pihejä tai täysin rahattomia, ylihygieenisiä, takertuvaisia), enkä halua mennä heidän ehdoillaan. He ovat toki tervetulleita joukon jatkoksi. Tekstistä kuitenkin ymmärsin, että kaverisi nimenomaan otti asian puheeksi.

Ei tuota oikein millään muulla tavalla voi ymmärtää, kuin että tyyppi ei halua viettää aikaa kanssasi. Ottaisin etäisyyttä.

Vierailija
19/23 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän rupesit tuppautumaan mukaan ja ehdottelemaan lomien sopimisia, vaikkei kaverisi edes pyytänyt sinua mukaan. Innostuit niin ja rupesit änkemään, ettei kehdannut vaan sanoa, ettei halua mennä kanssasi.

Vierailija
20/23 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla jaksaa hämmästyttää, kuinka tylyjä monet osaa olla. Ihmiset on erilaisia, mutta kohteliasta olisi ollut sanoa, jos ei halua toisen kanssa lähteä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi