Asun HOASin asunnossa ja tänään päivällä joku tuli omalla avaimella asuntooni!
Minulla on oma valvontakamera ja siinä näkyy vain että tunkeutujalla oli kommandopipo päässä ja varasti minulta lähinnä alusvaatteita (olen nainen). Mutta hän pääsi ilmeisesti avaimella sisään. HOAS vain katkaisee puhelun ja jättää vastaamatta sähköposteihin kun yritän puhua tästä heille vaikka niillä on käytävällä oma valvontakamera. Onko siis aivan pakko tehdä rikosilmoitus?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Asenna turvalukko
HOAS kieltää sen.
Tietenkin teet rikosilmoituksen. Lisäksi laitat lapun rappukäytävän ilmoitustaululle ja varoitat muita asukkaita, onko tyyppi liikkeellä yleisavaimella vai sinun huoneistosi avaimella, luulisi kiinnostavan isännöitsijääkin.
Enpä viettäisi tuossa asunnossayötäkään ennen uuden lukon asentamista.
Marssi suoraan Hoasin toimistoon valittamaan!
Ööh oikeesti? Tuo oli murtautuminen ja todellakin lukot vaihdettava jne. Laita se turvalukko.
Hoas on ihan perseestä, hukkaavat yleisavaimia ja käyvät lupaa kysymättä - ja asukkaan kotirauhaa rikkoen - omilla avaimilla asukkaan poissaollessa muka tarkastamassa asunnon kuntoa. Jonkun pitäisi vaatia rangaistusta kotirauhan rikkomisesta, jotta tuohon tulisi muutos.
Oma valvontakamera köyhälistön köyhälistön köyhälistön eli HOASilla asuvan opiskelijan asunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Oma valvontakamera köyhälistön köyhälistön köyhälistön eli HOASilla asuvan opiskelijan asunnossa?
"Oma valvontakamera" voi tarkoittaa mitä tahansa pelleviritelmää. Raspberry Pi maksaa jotain 50-60 euroa ja webkamerat alkaen alle 10.
Vierailija kirjoitti:
Nettikameran saa muutamalla satasella. Ja moni hyvätuloinen opiskelija asuu Hoasilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oma valvontakamera" voi tarkoittaa mitä tahansa pelleviritelmää. Raspberry Pi maksaa jotain 50-60 euroa ja webkamerat alkaen alle 10.
Ei mutta mitä se valvoo? Jos joutuu asumaan opiskelijasolussa, tuskin omistaa mitään kovin arvokasta. Eri juttu jos murrot olisivat yleisiä noissa taloissa, mutta kun eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mutta mitä se valvoo? Jos joutuu asumaan opiskelijasolussa, tuskin omistaa mitään kovin arvokasta. Eri juttu jos murrot olisivat yleisiä noissa taloissa, mutta kun eivät ole.
Kyllä minä haluaisin tietää käykö asunnossani joku omilla avaimilla.
Jos jonkun kotiin murtauduttais ja henkilö ois kuvannut käynnin ois hän tekemässä jo rikosilmoitusta todisteiden kanssa. Tyhjän huutelu ja keksitty juttu vauvapalstalla kertoo jotain ihan muuta.
Kommandopipo päässä varastaa alusasuja 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen sattuma, että kun AP keksi ajatella vainoharhaisen ajatuksen, murtomies saapui sopivasti paikalle. Ja keksi vielä pukeutua kommandopipoon, vaikka sehän vasta epäilyttävältä näyttääkin rappukäytävässä. No, uskokoot ken lystää.
Se olin minä, tykkään nuuhkia nitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen sattuma, että kun AP keksi ajatella vainoharhaisen ajatuksen, murtomies saapui sopivasti paikalle. Ja keksi vielä pukeutua kommandopipoon, vaikka sehän vasta epäilyttävältä näyttääkin rappukäytävässä. No, uskokoot ken lystää.
En minäkään tätä usko, mutta ei valvontakameran pitäminen mitään mahdottoman harvinaista ole. Osa saattaa pitää vain harrastusmielessä. Itse olen kuvannut itseäni, jotta voin katsoa millaisessa asennossa istun ja kuinka paljon liikun nukkuessani jne.
Asenna turvalukko