Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiranomistajat! Miten matkustelette?

Vierailija
12.06.2017 |

Kaukomatkat, kaupunkilomat, festarit, risteilyt...? Vai käyttekö missään noista?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelleihin saa usein ottaa koiran mukaan, muttei sitä saa jättää hotellihuoneeseen yksin. Kyllä on aika hankalaa kieltämättä.

Vierailija
2/20 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaikilla muilla paitsi festareilla. Koirat menee hoitoon, joko tutuille tai hoitolaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkustele. Ei olisi rahaakaan.

Jos kotimaassa matkustan jonnekin, otan koiran mukaan. Festareilla käyn vain kotikaupungissani.

Vierailija
4/20 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ulkopuolella en matkustele mutta ympäri Suomea kylläkin ja tietenkin koirat mukana. Lentokoneella saattaisin matkustaa jos koirakin saisi tulla matkustamoon, mutta koska kaksi isoa koiraa niin joutuisivat ruumaan ja sinne en koiriani tunkisi vaikka maksettaisiin.

Vierailija
5/20 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira menee äitille tai mummolle hoitoon.

Vierailija
6/20 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee hoitaja kotiin. Vahtii talon ja koirat. Nyt palkkasin lisäksi vielä tutun lukiolaisen auttamaan lenkittämisessä.

Mutta aika hankalaa tää aina on.

Vierailija
7/20 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelen niin, että voin aina ottaa koiran mukaan. En halua jättää koiraani pois reissuista, vaikka toki sen äidilleni voisin hoitoon antaa. Tykkään kuitenkin kun koira on mulla mukana, se tuo niin paljon seuraa.

Lähinnä mökkeilen ympäri Suomea ja joskus vuokraan asuntoauton, jolla kiertelen. Sellaisen vuokra auton, johon saa lemmikin ottaa mukaan, kaikkiin kun ei saa.

Vierailija
8/20 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira mukaan tai mummolaan. Kyllä moniin hotelleihin voi koiran jättää. Menemme autolla, jos koira on mukana, lentänyt on vain kerran, kun oli muuton takia pakko. Eli nyt kevätlomalla ajoimme koiran takia yli 3000 km :) tosin näkihän siinä enemmän kuin lentäessä olisi nähnyt.

Vierailija
9/20 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran omistajat voisivat huolehtia siitä etteivät punkit pääse leviämään koiran mukana toiselle paikkakunnalle. Pohjois-Suomeen levinneet punkit on pääsääntöisesti leirintäalueilla joihin saada tuoda koiran mukanaan.

Vierailija
10/20 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukomailla, Euroopassa, kotimaassa...

Äitini tulee talon- ja koiranvahdiksi kun olemme reissussa.

Vierailija
11/20 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaikilla ja silloin koira menee tuttuun hoitopaikkaan. En nyt koko ajan ravaa tietenkään, mut silloin tällöin. Viime vuonna oli 1 pitkä ulkomaanreissu, pari risteilyä ja yks festari sekä pari pidempää viikonloppua, jolloin hauva oli hoidossa. Yksin asun koiran kanssa ja siitä muutoin huolehdin täysin itse, mutta musta on ihan huippua, että on paikka, jossa koiran on hyvä olla ja mahdollistaa mulle reissaamisen, koska vaikka olenkin koiran omistaja niin en koe, että mun täytyy luopua kaikesta muusta sen takia. Kun saan tehä myös omia juttuja aina joskus, oon onnellisempi ja sitä myöten parempi omistaja koiralleni. Ei olisi mun näköistä elämää jos se pyörisi vain ja ainoastaan koiran ympärillä vaikka rakas se on. Se on tottunut siihen, että sen elämässä on muitakin huolehtivia ihmisiä ja yhtä hyvänä mun & sen suhde on pysynyt vaikkakin joskus joutuu musta eroon muutamaksi päiväksi :)

Vierailija
12/20 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran ehdoilla mennään. Vuokramökkeihin, hotelleihin ja kylpylöihin koira matkaa aina mukana. Ja pakkohan sen on välillä yksin olla siellä mökissä/hotellihuoneessa, onhan se yksin kotonakin!

Enimmäkseen kotimaan matkailua siis nykyään. Ilmastoitua matkailuautoa ollaan harkittu, olisi kivempi koiran kanssa matkustaa vaikka isossa farmarissakaan ei sinänsä ole valittamista. Välillä ollaan käyty autolla myös Virossa, Ruotsissa sekä Norjassa, sirutettu ja EU-passin omistava koira tietysti silloinkin mukana.

Pari kertaa ollaan näiden vuosien aikana oltu ilman koiraa ulkomailla. Silloin koira on ollut mummolassa hoidossa tai joku luotettava lähisukulainen on tullut meille kotiin koiraa hoitamaan.

Lentokoneen ruumaan en koiraa laittaisi mistään hinnasta, en mistään. Enkä vielä ole löytänyt riittävän luotettavaa, turvallista enkä laadukasta koirahoitolaa, johon rakkaan perheenjäsenen voisin kuvitella vieväni hoitoon.

Vierailija
13/20 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kannattais laittaa ilmotusta, kun voisin esim. nyt kesällä ottaa hoitoon koiran, kun olen lomalla koko kesän. Omia koiria on ollut, mutta enää en omaa halua. Mielellään hoitaisin, jos joku hoitajaa tarvitsisi. Facebookissa en ole enkä mene.

Vierailija
14/20 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä otetaan koirat mukaan kotimaan reissuille. Esimerkiksi Haikon kartano oli koirien mielestä erityisen hauska paikka. Tykkäämme tutustua uusiin paikkoihin sekä autolla että kävellen, joten koirat menevät siinä sivussa. Syömisten ajan ne odottavat joko autossa tai hotelli/kylpylähuoneessa.

Ulkomaanmatkojen ajaksi meille tulee joko hoitaja tai viemme koirat hoitoon sukulaisille tai kavereille. Hoitolassakin ne varmasti viihtyisivät, mutta tätä vaihtoehtoa emme ole ainakaan vielä testanneet.

Koirarotuja valitessa yhtenä tärkeänä kriteerinä oli rotu, jonka voi sekä koon että luonteen perusteella ottaa mukaan. Pois jäivät siis niin kovin isot, uusiin asioihin epäilevästi suhtautuvat kuin vahtiviettisetkin rodut. Roduksi valikoitui shetlanninlammaskoira.

Vierailija
15/20 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat ja sisarukset suorastaan tappelevat siitä kuka saa ottaa mun koiran hoitoon :D

Mutta en mä matkustele paljoa, ja usein niin että voin ottaa koiran mukaan. Jos kuitenkin tarvii järkätä hoito niin se kyllä onnistuu :)

Vierailija
16/20 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Euroopassa hotellit kieltävät koiran jättämisen yksin hotellihuoneeseen turvallisuussyistä, jos huoneeseen on mentävä jostain pakottavasta syystä jne. Joten jos jätätte sen yksin huoneeseen 7Euroopan matkoillanne, toimitte ohjeiden vastaisesti.

Vierailija
17/20 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koira tykkää matkustaa. Hotellit on tuttuja paikkoja ja koiramme jää hotellihuoneeseen, jos käymme vaikka syömässä. Kerrankin koiruli nukkui matkalaukussa, kun tulimme takaisin huoneeseen. Lentokone ei kuitenkaan ole koiran paikka.

Vierailija
18/20 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oltiin muutama viikko autolla reissussa, yövyttiin mökeissä ja hotelleissa. Hyvin meni!

Kylpyläjuttu vähän mietityttää, silloin kun on lähinnä tarkoitus lillua altaassa eikä kökkiä huoneessa.. Ei varmaan onnistu koiran kanssa?

Ulkomaan matkat on kyllä jääneet :(

Vierailija
19/20 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutamakin hyvä paikka, jonne koirat voi jättää hoitoon, ja jotka mielellään ne myös ottavat hoitoon. Tarvetta ei kuitenkaan niin kovin usein ole. Mutta voin lähteä ns minne vaan, jos haluaisin. Kerran olivat kuukauden hoidossa, se on pisin aika, onneksi paikassa, jossa heillä oli kivat koira- ja kissakaverit, puhummattakaan ihmisistä :)

Köyhyys ei enää oikein salli ulkomailla reissailua, onneksi Suomessa on muutamat omat mökkimesta, joihin voidaan mennä koirienkin kanssa.

Vierailija
20/20 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-Euroopassa hotellit kieltävät koiran jättämisen yksin hotellihuoneeseen turvallisuussyistä, jos huoneeseen on mentävä jostain pakottavasta syystä jne. Joten jos jätätte sen yksin huoneeseen 7Euroopan matkoillanne, toimitte ohjeiden vastaisesti.

Me emme asu Euroopassa, mutta meilläpäin riittää, että ovessa on merkki, että ei siivousta. Ja mielellään vielä ilmoitus vastaanottoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän