Voiko 16-vuotiasta pakottaa mukaan??
Olen päättänyt lähteä yhdeksi viikoksi mökille, mutta 16-vuotias tyttäreni ei suostu lähtemään mukaan. Syy on hänen ja hänen poikaystävänsä vuosipäivä. Hän myöhemmin ehdotti, että tulisi 4 päiväksi ja sitten tulisi junalla takaisin Helsinkii jossa hän yöpyisi kaverillaan. Teimme viime vuonna samalla tavalla ja kaikki meni hyvin. Voinko minä pakottaa häntä mukaan vai onko se liian julmaa?? En tiedä mitä tehdä auttakaa!!??
Kommentit (13)
Ei sitä vuosipäivää ole pakko viettää päivälleen. Eli meette mökille ja lapsesi juhlii palattuanne.
Riippuu tytöstä. Liian luottavainen ei kannata olla. Meillä ekaa 16v tyttöä ei olisi voinut päästää, toisen kyllä ilman huolen häivää.
Eikö mökillä ole tarkoitus viettää mukavaa aikaa, näin kesän kunniaksi ja niin? Se tarkoitus ei oikein onnistu, jos nuori joutuu olemaan siellä väkisin. Jos hän on siellä osan ajasta ja pääsee sitten omaan juttuunsa, niin hän varmasti nauttii niistä mökkipäivistäkin enemmän kuin jos joutuisi olemaan siellä sen koko viikon vasten tahtoaan, vai mitä?
Lisään vielä, että jos kaikki meni viimeksikin hyvin, niin kyse ei ainakaan ole luottamuspulasta. Kyllä nuorelle voi sallia asioita, jos voi uskoa, että hän ei tee mitään tyhmyyksiä.
(nro 5)
Miten jäikin kuva, että ap on tuo nuori... Mutta en noin vanhaa pakottaisi mukaan. Kompromissi kuulostaa hyvältä ratkaisulta. Poikaystävän voisi kyllä kutsua mukaan mökille pariksi päiväksi.
Mitä jos oikaystävä lähtisi mukaan mökille? Vuosipäivä luonnon helmassa, romanttinen piknik kahden kesken... Luulen että kelpaisi nuorille, jos ei ole mitää erityistä syytä olla kaupungissa juuri silloin.
16v on kyllä jo ihan tarpeeksi vanha viettämään muutaman päivän erossa perheestä.
Miksi sinun pitäisi pakottaa häntä, kun kerran viime vuonnakin onnistui joustaa? Vai hölmöilikö hän silloin?Siitä on kuitenkin jo vuosi.