Keskenmenon jälkeen uskalsin myöntää, etten todella halua lapsia
En ole koskaan haaveillut perheestä, mutta ajatellut, että se jotenkin kuuluu asiaan ja elämään. Tulin raskaaksi, olin jotenkin ihan sumussa ja en kokenut mitään onnea tai iloa. Kun raskaus meni kesken, tuntui kuin olisin päässyt vankilasta ulos. Kaikki patoutunut ahdistus purkautui, ja tunsin itseni onnellisemmaksi kuin koskaan.
Se oli onnekas keskenmeno. Onko muita, jotka olisivat käyneet jotain samanlaista läpi? Tuntuu, etten tosiaan voi puhua tästä ääneen näin, kenellekään.
Kommentit (9)
eikai miehet ikinä lapsia varsinaisesti _halua_ , kunhan antavat naisten häärätä että ei mee suhde mäkeen. Sitten sopeutuvat tilanteeseen.
lapseton nainen on jokaisen lapsellisen miehen unelma
Onneksi ymmärsit asian näin, etkä lapsen syntymän jälkeen! Nyt voit alkaa rakentaa omannäköistä elämää itsellesi, ja tehdä asioita joita oikeasti haluat eikä vain mitä "kuuluu" tehdä. Hyvää kesää sinulle! :)
Vierailija kirjoitti:
eikai miehet ikinä lapsia varsinaisesti _halua_ , kunhan antavat naisten häärätä että ei mee suhde mäkeen. Sitten sopeutuvat tilanteeseen.
Riippuu kuule aika paljon miehestä. Itse olen ottanut eron siksi että mies halusi lapsia ja minä (nainen) en.
Vierailija kirjoitti:
Entinen puolisoni halusi lasta niin kovasti että olisi eron tullen halunnut lapsen luokseen asumaan ja minut etä-äidiksi.
On typerää ja haitallista ajatella että naiset ovat ainoita jotka haluavat lisääntyä.
Jotkut eivät halua lapsia, toiset haluavat, ja molemmissa ryhmissä on kaikkia sukupuolia.
Minä näen joskus unta, että olen raskaana ja se epätoivo niissä unissa on hirveää. Herääminen tuntuu ihanalta.
Itse haaveilin toisesta lapsesta. Mies ei ollut oikein mitään mieltä, joten mentiin "tulee, jos on tullakseen"-linjalla. Sitten tulin raskaaksi ja tajusin, etten todellakaan halua enempää lapsia, enkä kokea raskautta/imetystä/synnytystä enää ikinä. Pohdin jo aborttia, mutta raskaus meni kesken. Tämän jälkeen mies kävi vasektomiassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä näen joskus unta, että olen raskaana ja se epätoivo niissä unissa on hirveää. Herääminen tuntuu ihanalta.
sama
mites lapsen isä...