Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on yleisin asia, mitä duunipaikkasi työpalavereissa käsitellään?

Vierailija
11.06.2017 |

Otsikko.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä koska olen ainoa jota ei niihin kutsuta vaikka minun pitäisi tietää kaikki mitä talossa tapahtuu kun asiakkaat kontaktoivat minua ensin aina kun ongelmia on.

Vierailija
2/21 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se taitaa olla diipadaaba ja juubajuupa, mitä siellä kaikkein eniten käsitellään. Jos näistä palavereista on ollut jotain hyötyä, minä en ainakaan ole huomannut että mikä se hyöty on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä: kukaan ei oikein tiedä missä mennään ja kaikki ihmettelee sitä yhteen ääneen.

Edellisessä: banaani.

Vierailija
4/21 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä pidetä. Huikataan pöydän yli, jos on asiaa. Terkkuja pienestä insinööritoimistosta avokonttorissa. 

Vierailija
5/21 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä yksikön päällikkö on käynyt kuulemassa ja tekemässä maakuntauudistusta. Hän ei kuitenkaan kerro palaverien sisällöstä, koska "juuri nyt ei ole aikaa". Eli me teekke töitämme kuin yllättäen sokeutuneet, ei aavistustakaan siitä, mihin ollaan menossa.

Vierailija
6/21 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne työhön tai työhön tuleviin muutoksiin liittyviä on. Joskus on ns. mitä kuuluu palavereita, mutta tarpeellisia nekin.

Vierailija
7/21 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perjantaisin klo 14 palaveri. Siinä ensimmäiseksi kysytään minulta, mihin asti olen tehnyt reskontrat ja mihin asti karhunnut saatavat. Sitten minulta kysytään lukuisia muita asioita, olenko tehnyt. Joukossa myös asioita, joita minua ei ole pyydetty koskaan tekemään, joita en ole tietenkään tehnyt. Nämä ovat työnantajan herkkupaloja: pääsee haukkumaan minut julkisesti tekemättömistä töistä. Keneltäkään muulta muulta ei kysytä mitään tekemisistä. Paitsi pomon tytär kertoo oma-aloitteisesti viikon tekemisistään ja isältään taputuksia, kuinka hienosti on taas viikon hommat hoidettu ja palkkioksi voi lähteä aiemmin kotiin. Minä sen sijaan joudun palkattomiin ylitöihin tekemään hommia joita en ole ilman käskyä älynnyt tehdä.

Tuo palaveri on kuin oikeudenkäynti. Pomo on syyttäjä, minä syytetty ilman puolustusasianajajaa ja muut työntekijät lautamiehiä tai yleisöä. Jos yritän puolustaa itseäni, minut vaiennetaan.

Juu, olen yrittänyt tuloksetta hakea uutta työpaikkaa.

Vierailija
8/21 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntiluvut

Vierailija
9/21 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Lisämyynti

- Viestinnän tehostaminen työntekijöiden ja pomon kesken

- Kuorman purku, jostain syystä se on tosi vaikeaa joillekin

- Turvallinen, järjestelmällinen ja käytännöllinen varastointi

Vierailija
10/21 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on perjantaisin klo 14 palaveri. Siinä ensimmäiseksi kysytään minulta, mihin asti olen tehnyt reskontrat ja mihin asti karhunnut saatavat. Sitten minulta kysytään lukuisia muita asioita, olenko tehnyt. Joukossa myös asioita, joita minua ei ole pyydetty koskaan tekemään, joita en ole tietenkään tehnyt. Nämä ovat työnantajan herkkupaloja: pääsee haukkumaan minut julkisesti tekemättömistä töistä. Keneltäkään muulta muulta ei kysytä mitään tekemisistä. Paitsi pomon tytär kertoo oma-aloitteisesti viikon tekemisistään ja isältään taputuksia, kuinka hienosti on taas viikon hommat hoidettu ja palkkioksi voi lähteä aiemmin kotiin. Minä sen sijaan joudun palkattomiin ylitöihin tekemään hommia joita en ole ilman käskyä älynnyt tehdä.

Tuo palaveri on kuin oikeudenkäynti. Pomo on syyttäjä, minä syytetty ilman puolustusasianajajaa ja muut työntekijät lautamiehiä tai yleisöä. Jos yritän puolustaa itseäni, minut vaiennetaan.

Ei saakeli! Älä anna kävellä ittes yli tolla tavalla. Jos pomo ei oo työtehtäviä antanut, et ole niitä voinut tehdä. Pyydä kirjallisesti hommat, jos vaan mahdollista. Sanot, että tiedonkulussa on ongelmia ja että toki ystävällisesti kaikki hommat teet kunhan saat ne tietoosi. Potkuja asiallisesta keskustelusta ei voi antaa, mutta muutenkin todennäköisesti potkii sinut heti pois, kun vain saa mahdollisuuden, jos muutenkin käyttäytyy noin. Sen jälkeen voikin avoimesti keskustella firmasta ja siitä miten kohtelee työntekijöitään, mikä minua ainakin kuluttajana kiinnostaa.

Vierailija
11/21 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös perjantaisin klo 14 :D Joka toinen viikko toinen pomo haukkuu toista pomoa ja seuraavalla viikolla toinen pomo haukkuu sitä. Siis eivät ole yhtä aikaa paikalla.

Vierailija
12/21 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheyritys? :D

Vieläkin naurattaa eräs perheyrityksen pomon tytär, jolla oli aivan yliluonnollisen kovat luulot omasta tekemisestään, ammattitaidostaan ja iskä oli jopa antanut hänelle melko hyvän tittelin firmassa, joka nyt ei meidän tavallisten tallaajien mielestä kovinkaan paljon liity hänen todelliseen  työnkuvaansa vaikka hän itse koki olevansa ko. ammatin huipputekijöitä. Ihmettelin miten jollain voi olla niin vahva väärinkäsitys osaamisestaan ja vielä kehtaa siitä kovaan ääneen koulutettujen alan ammattilaisten keskuudessa kehuskella, mutta selvisihän se kun kertoi että ainoa palaute työstä tulee vanhemmilta tai omalta veljeltä.

Vierailija
13/21 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtehtäviä, tiedotettavia asioita,, parannustarpeita

Vierailija
14/21 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole palavereita.

Vierailija
15/21 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään läpi mitä tulevalla viikolla on tiedossa ja mitä kuluneella viikolla on tapahtunut. 

Vierailija
16/21 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen sektorin iso työpaikka, työ täynnä jatkuvia muutoksia. Palavereita on vähän, koska on prosessi-infot kello 8-9 aamulla. Niissä käydään läpi uusimmat uutuudet. Infoja on noin parin viikon välein ja ne tallennetaan.

Lisäksi neuvotaan lukemaan ja tutkimaan intraa.

Palavereissa, kun niitä on, tsempataan lukemaan intraa ja ehkä kerrotaan joistakin tulevista uusista muutoksista.

Vierailija
17/21 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä puhutaan tilaukista, tavoittista ja asiakkiden tavoittamisesta. Sitä myös seurataan koko ajan.

Vierailija
18/21 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotuksen muutoksista puhutaan eniten.

Vierailija
19/21 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran viikossa on osastopalaveri ja pomo lähinnä haukkuu muita firman työntekijöitä ja toimaria ja/tai kertoilee mitä joryssä&hallituksen kokouksissa tms on puhuttu.

Vierailija
20/21 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmän porukan palavereissa käsitellään tulevat ja työn alla olevat tehtävät, virallisemmissa puhutaan aina ainakin työturvallisuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme