Saako töissä haukata proteiinipatukkaa taskusta.
Jos olotila sitä vaatii vai tuleeko pahaa silmää? Olen siis diabeetikko.
Kommentit (15)
Ei varmaan riipu työstä ollenkaan. Itse kun teen töitä omassa yksinäisyydessäni voisin syödä vaikka jatkuvasti jos siltä tuntuisi.
Ei mun töissä tarvi laittaa patukkaa taskuun, ihan voin kasata työpöydälle lähikaupan koko valikoiman jos huvittaa.
Kuoletko mieluummin kohtaukseen?
Jos minulla olisi sairaus, joka vaatisi hoitoa kesken työpäivän, ja työni olisi sellaista, jossa ei voisi rauhassa ottaa lääkkeitä/syödä ruokaa, silloin kuin tilanne vaatisi, niin aivan avoimesti kertoisin siitä ainakin esimiehelle. Ymmärrän, että joillekin se voi olla vaikeaa, mutta itse en ainakaan haluaisi tilannetta, että työkaverit alkaisivat puhua selän takana ja supattaa esimiehille, että teen jotain väärin. Kokisin, että terveydentilani kuuluu sen verran työpaikalle, jos on vaarana jonkinlainen kohtaus, jos en saa otettua lääkettä. En viitsisi pimittää asiaa. Minusta kun ei ole mitään noloa siinä, jos on esim. diabetes.
Vierailija kirjoitti:
Kuoletko mieluummin kohtaukseen?
Jos minulla olisi sairaus, joka vaatisi hoitoa kesken työpäivän, ja työni olisi sellaista, jossa ei voisi rauhassa ottaa lääkkeitä/syödä ruokaa, silloin kuin tilanne vaatisi, niin aivan avoimesti kertoisin siitä ainakin esimiehelle. Ymmärrän, että joillekin se voi olla vaikeaa, mutta itse en ainakaan haluaisi tilannetta, että työkaverit alkaisivat puhua selän takana ja supattaa esimiehille, että teen jotain väärin. Kokisin, että terveydentilani kuuluu sen verran työpaikalle, jos on vaarana jonkinlainen kohtaus, jos en saa otettua lääkettä. En viitsisi pimittää asiaa. Minusta kun ei ole mitään noloa siinä, jos on esim. diabetes.
Kiitos vastauksestasi. :)
ap
Onko proteiinipatukka paras vaihtoehto diabetestuntemusten hoitoon? Entäs rypälesokeritabletit? Tai mehu tai ruisleipä? Mitä hoitava lääkäri on suositellut? Nuo proteiini- ja energiapatukat tuntuvat olevan jonkinlainen muotijuttu. Imeytyykö niiden sokeri riittävän nopeasti. Vrt. rypälesokeritabletit.
Jos on töissä vaikka leikkaussalissa niin kai sitä muut vähän kieroon katsoo.
Vierailija kirjoitti:
Onko proteiinipatukka paras vaihtoehto diabetestuntemusten hoitoon? Entäs rypälesokeritabletit? Tai mehu tai ruisleipä? Mitä hoitava lääkäri on suositellut? Nuo proteiini- ja energiapatukat tuntuvat olevan jonkinlainen muotijuttu. Imeytyykö niiden sokeri riittävän nopeasti. Vrt. rypälesokeritabletit.
En seuraa muotia. Musta tuo nyt on vaan ollut helpoin ja nopein keino ja pitää verensokerit tasaisena pidempään. Eikös nuo rypälesokeritabletit nosta sokereita vaan tilapäisesti? Lisää vinkkejä otan vastaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En seuraa muotia. Musta tuo nyt on vaan ollut helpoin ja nopein keino ja pitää verensokerit tasaisena pidempään. Eikös nuo rypälesokeritabletit nosta sokereita vaan tilapäisesti? Lisää vinkkejä otan vastaan.
ap
Otat vinkkejä anonyymiltä nettipalstalta? Just. Ehkä kannattaisi kuitenkin ottaa niitä vastaan esim. diabetekseen erikoistuneelta ravitsemusterapeutilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Otat vinkkejä anonyymiltä nettipalstalta? Just. Ehkä kannattaisi kuitenkin ottaa niitä vastaan esim. diabetekseen erikoistuneelta ravitsemusterapeutilta.
Juu. Kyllähän mä tiedän kaiken, mikä tähän sairauteen liittyy. Ideoita helpoista ja nopeista välipaloista vaan kyselen.
ap
Minulla on hypoglykemia ja sen seurauksena verensokerit sukeltaa, joten kyllä minulla on lupa jopa poistua välipalalle kesken töitteni. Onneksi työni on sen verran yksinäistä, etten häiritse ketään, vaikka mussutankin välillä ruisleipää.
Töissä kaikki tietävät tästä, joten osaavat myös tarpeen tullen antaa sokeria tai mehua, jos kohtaus on mennyt liian pitkälle, etten itse älyä ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Voideltua ruisleipää onkin kätevä pitää taskussa vai meinasitko paljasta ruisleipää? Mulla ei ainakaan ruisleipä mene alas paljaaltaan.
Ei sulla mikään ole, olet vain energiajuomien ja patukoiden liikakäyttäjä. Eräänlainen jonne, vähän yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei sulla mikään ole, olet vain energiajuomien ja patukoiden liikakäyttäjä. Eräänlainen jonne, vähän yksinkertainen.
Yksinkertainen voin ollakkin, mut ihan insuliini pistoksia olen joutunut pahimmillaan laittamaan. Miksi vastasin? :D
ap
Käytätkö diabetes-ranneketta tms?
Totta kai