Pieniä vinkkejä miten elää pihisti
Hei!!
Täällä monesti kysellään missä säästellä ja mistä rahaa..itselläni on uusperhe ja koko ajan ihmetellään millä me matkustellaan kun tulot eivät ole suuret ja eläminen kallista.Niin listataan tähän vähän vinkkejä😊
Ihan ensin ei pidä vähätellä pieniäkään juttuja..minusta kaikki näin säästät tonnin vuodessa kun et tilaa lehtiä ja juo joka aamu lattea ulkona jutut on turhia,koska kaikki joilla ei rahaa liikaa ole ei semmoista edes harrasta.
Mutta tässä muutama:
1.Luen netistä/ilmaisjakelulehdistä mitä tapahtuu ja missä ja pyritään kiertämään kaikki mahdolliset ilmaistapahtumat/makkara/kahvitarjoilut..näissä saa sitä syötävää/juotavaa ja monesti jaetaan kaikkia näytteitä yms.
2.Kierrän aina kaupan kosmetiikkaosastot ja monesti on rasvanäytteitä yms tarjolla.Citymarket on meillä kauppa josta löytyy hyvin näytteitä milloin mistäkin.
3.Ostan vain tarpeeseen,haluan että lapsilla on hyvät/asianmukaiset vaatteet,mutta vaatetta on vähän..pesukone kyllä pesee.
4.Itse metsästän tarjouksia koska kaupat lähellä..jos asuu kaukana niin bensa jo niin kallista,ettei kannata ajella turhaa tarjouksien perässä.
5.Nettikilpailut..näpytän joka päivä vastauksia useampiin kilpailuihin ja kuulun erillaisiin testiryhmiin,näistä tulee kotiin milloin mitäkin.
Kommentit (16)
-Osta isoja säästöpakkauksia.
-Katso aina kilohintaa ja osta halvimman kilohinnan mukaan.
-Käy lidlissä. Sieltä saat 50 eurolla 4-5 kassillista ruokaa.
-Käy vaatteet kirpparilta (Valkkaa vain hyväkuntosia vaatteita. Pese hyvin kotona.)
-Käytä pakastinta paljo enemmän. Osta -30% alennuksesta lihaa ja pakasta.
-Osta lidlin isompi jauhellihapaketti ja jaa se 4 osaan. Siitä syö 4 kertaa jos paistat ja maustat jauhellihan ja pakastat satseina.
-Jätä limpparit ja alkoholit pois ja juo vettä. Kaupasta saa vichy vettä 10 eurolla 24 packin.
-Osta vain sellaista ruokaa joka varmasti tulee kokonaan syötyä.
-Tee iso satsi ruoaa kerralla ja syö lämmityksenä ja pakasta.
-Yksinkertaiset ruoat kuten spagetti + jauhelliha + ketsuppi yms yms, on helppo tapa säästää ruoassa.
-Lähde lasten kanssa kävellen jonnekkin puistoon tms niin säästät polttoaine tai matkustus kuluissa ja ei tarvitse käydä missään kerhoissa yms.
-Suosi enemmän kierrätystä ja yritä korjata vanhaa sen siaan että ostaa uutta.
Näillä vinkeillä voi nypätä vielä satkun budjetista ellei toisenkin.
Pihielämä tuntuu aluksi melko vaikealta mutta siihen tottuu ja rahaa rupee tulemaan säästöihin.
Meillä 4 henkinen perhe ja näillä eväillä on sinnitelty vuosia. Lapset on onnellisia ja tyytyväisiä vähempäänkin. Kyse on mielikuvituksesta. Asumme maaseudulla joten lapset leikkii naapurin lasten kanssa ulkona. Liikuntaa harrastaa molemmat.
Säästöjä on kertynyt niin paljon että voisimme matkustella ja nautiskella useamman kerran.
Säästöblogeja on netti täynnä ja tälläkin palstalla lukemattomia ketjuja pihisttelystä.Et sitte viitsinyt vanhoja etsiä?
Vierailija kirjoitti:
Me syödään vegesafkaa.
En osta ylimääräisiä vaatteita, sisustustavaroita tai muuta krääsää.
Asutaan edullisessa omistusasunnossa.
vegeruoat on keskinmäärin kalliimpaa kun liharuoat.
Jos on kyse esim, raksamiehestä, hänen pitäisi syödä noin 2 kiloa salaattia päivässä että pärjäisi niukasti.
Kun taas puolella kilolla lihaa saa saman aikaan.
Mutta jos työskentelet toimistossa ja istut tietokoneella päivät niin varmaan työpäivän pärjää pelkällä työpaikan kahvilla ja kotona pikkuruoalla. Laihtuu samalla.
Säästö JA laihutusvinkki. Työevääksi pelkkää työpaikan kahvia. Säästät eväs rahoissa ja laihdut tosi paljon.
Kahvieväs vaatii kuukauden totuttelua mutta onnistuu kevyessä ja medium raskaassa työssä.
uudestaan sanoi teletappi kirjoitti:
Säästöblogeja on netti täynnä ja tälläkin palstalla lukemattomia ketjuja pihisttelystä.Et sitte viitsinyt vanhoja etsiä?
Kerrotko mikä olisi sellainen aihe josta EI olisi jo ketjua tai blogia? Et sitte viitsinyt pitää päätäs kiinni vaan piti päästä pätemään?
Itse syön lihaa koska se on halvempaa. Mutta tykkään silti vegaanien ruokavaliosta. Minusta salaatit on raikkaita.. Muttakun hinnat hyppää aina kattoon jos niitä rupee tekemään.. Tyyliin spagetti ja jauhelliha tulee maksaa 50 senttiä per annos.. Mutta hyvään kreikkalaiseen salaattiin tulee hinnaksi 5 euroa per annos.
Vaatimattomuus on se keskeinen tekijä. Tähän tulleista viesteistä näkyy että kelpaa se vähempikin. Olen huomannut että monilla ei ole näin. Aina pitäisi olla sitä parasta ruokaa ja vaatetta ja laitteita. Uskomattoman nirsoja ollaan ja sitten valitetaan köyhyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me syödään vegesafkaa.
Asutaan edullisessa omistusasunnossa.vegeruoat on keskinmäärin kalliimpaa kun liharuoat.
Jos on kyse esim, raksamiehestä, hänen pitäisi syödä noin 2 kiloa salaattia päivässä että pärjäisi niukasti.
Kun taas puolella kilolla lihaa saa saman aikaan.Mutta jos työskentelet toimistossa ja istut tietokoneella päivät niin varmaan työpäivän pärjää pelkällä työpaikan kahvilla ja kotona pikkuruoalla. Laihtuu samalla.
Vegeruoka on paljon paljon muutakin kuin salaattia, mutta kuulostat niin tyhmältä, että turha sinulle on enempää kirjoitella.
Mulla on toiminut tosi hyvin että saan enemmän palkkaa ja bonuksia. Sitten jää enempi säästöön. 3v aikana kertynyt noin 80000.
Vierailija kirjoitti:
Itse syön lihaa koska se on halvempaa. Mutta tykkään silti vegaanien ruokavaliosta. Minusta salaatit on raikkaita.. Muttakun hinnat hyppää aina kattoon jos niitä rupee tekemään.. Tyyliin spagetti ja jauhelliha tulee maksaa 50 senttiä per annos.. Mutta hyvään kreikkalaiseen salaattiin tulee hinnaksi 5 euroa per annos.
Vergeruoka ei ole välttämättä salaattia, vaan linssejä ja papuja, jotka paljon halvempia kuin liha.
Ap kiertää kauppoja ja ilmaistapahtumia. Itse pysyn näistä poissa, koska helposti tulee vastaan myös maksullisia houkutuksia. Nettikilpailut puolestaan vievät aikaa turhaan. Jos ei muuten, niin osallistumisen jälkeen sähköposti täyttyy roskaviesteistä. Montako kilpailua ap on voittanut? Itse aikoinaan kokeilin tuota ja tulos oli voittojen osalta nolla.
Osta jauhellihan sijaan jauhenlihaa. Se on halvempaa.
Itse väitän aina ennen siivousta, tämä kohta on jo käyty läpi. Ei ole mitään ylimääräistä.
Olen jakanut kotimme 6 osaan ja joka kk käyn yhden osan läpi.
Esim tässä kuussa kävin läpi olohuoneen.
Tyhjensin koko olohuoneen, siellä on vain pieni kirjasto, 4 vetolaatikkoa sekä pieni lipasto.
Lipastossa on alusvaatteeni, sukat t-paidat ja petivaatteet sekä sekalaista sälää.
TV tason vetolaatikoissa lamppuja, pattereita, kynttilöitä, kynttilänjalkoja jne.
Taas löytyi kynttilänjalkoja, joita en ole käyttänyt 3 vuoteen. Olen monta krt miettinyt mitä teen ja nyt tuli päätös kiertoon , sekä pari kirjaa.
10 esinettä meni kirpparilaatikkoon. Eihän niistä montaa euroa saa, mutta tarpeettomia ne oli meidän perheelle. No, samalla tajusin petivaatteiden huonon tilanteen ja ennen joulua pitää ostaa uusi aluslakana. Tai sitten hommaan sen vaihtokaupoilla.
Nämä ovat pieniä puroja, mutta tosiasia on, kun koti on siisti, menee vähän aikaa siivoamiseen ja itse nautin siististä kodista enemmän kuin sotkuisesta.
Jauhelliha useammassa vastauksessa?
Kyllähän se nyt halvemmaksi tulee tehdä kastike vaikka tomaattimurskasta, hernerouheesta ja porkkanoista kuin jauhelihasta. Todella paljon edullisemmaksi pitkällä tähtäimellä. On myös ehkä aavistuksen terveellisempää. Lautasmallin mukaisestihan sen lautasen toinen puoli tulis olla kasviksia joka tapauksessa. Tässä kun käyttää raasteita ja pakasteita, niin alkaa olemaan aika edullista, mutta suht terveellistä ruokaa.
Älä osta kaupasta kallista pullaa vaan leivo kotona itse pellillinen esim. mokkapaloja tai marjapiirakkaa.
Me syödään vegesafkaa.
Asutaan edullisessa omistusasunnossa.